استفاده از شامپو خشک در زمان های کوتاه

استفاده از شامپو خشک در زمان های کوتاه روشی موثر برای بهتر کردن ظاهر موها است. شامپو خشک نوعی محصول است که می تواند چربی و کثیفی موهای شما را کاهش دهد. برخلاف شامپوها و نرم کننده های مرطوب، شامپوی خشک را می توان در حالی که موها خشک است به کار برد. در این مقاله پس از معرفی شامپو خشک درباره نحوه اثرگذاری آن، طرز استفاده و اینکه شامپو خشک از کجا بخریم؟ اطلاعات کسب کنید.

این نوع جدید از محصولات مو که به شامپوی خشک معروف شده است، با شامپوهای معمولی متفاوت است. شامپوی خشک نیازی به شستشو ندارد. معمولا برای قسمت هایی از مو که به دلیل چربی یا آلودگی و گرد و غبار کدر و بد حالت نشان داده می شود، استفاده می گردد. در اصل شامپو یکی از شوینده های اصلی برای پاکسازی و همچنین تزریق برخی ویتامین و مواد مفید به ساقه موها و پوست سر است. شامپوهای معمولی برای موهای مرطوب و شستشوی با آب استفاده می شود.

شامپوی خشک می تواند پس از یک تمرین سخت یا زمانی که دسترسی به آب برای شستشوی سبوم و چربی وجود ندارد، مورد استفاده قرار گیرد. این شامپو نیاز به شستشو ندارد اما لازم به یادآوری است که شامپوی خشک نمی تواند به طور کلی جایگزین شامپوی معمولی شود. خرید شامپو مناسب مو بهترین راه محافظت از موها و حفظ زیبایی آن ها است. استفاده از شامپو خشک در زمان های کوتاه و بطور موقت می تواند عملکردی نزدیک به شامپوهای شستشوی مو داشته باش. اما اثر پاک کننده و از بین برنده آلودگی ها را نخواهد داشت. بنابراین، لازم است در اولین فرصت با شستشوی مو، مواد شامپوی خشک را از روی موهای خود بزدایید.

نحوه استفاده از شامپو خشک

شامپو خشک به شکل اسپری و حاوی پودر ذرت، نشاسته یا برنج تشکیل شده است که می تواند چربی اضافه مو را به خود جذب کند. نحوه استفاده از شامپو خشک در مدل موهای مختلف و همچنین جنس و اندازه موها متفاوت است. اولین نکته در استفاده از شامپو خشک در زمان های کوتاه این است که موها باید کاملا خشک باشند. هر نوع گیره سر، سنجاق و گل سری را از روی موهای خود بردارید، شامپو خشک مو را با فاصله حدودا 15 سانتی از سر خود نگاه دارید و سپس مقداری از شامپو را روی سر خود اسپری کنید. طریقه استفاده از شامپو خشک بسیار ساده است. شکل اسپری بسته بندی شامپو نحوه استفاده از شامپو خشک را بسیار آسان نموده است.

توجه کنید که بخش هایی نظیر پشت گوش و پشت سر حتما به شامپوی خشک آغشته شوند. می توانید برای رسیدن مواد شامپو به تمام قسمت های سر، ابتدا موها را تقسیم بندی کنید. سپس به آرامی با سر انگشتان موها و پوست سر را ماساژ دهید. پس از 5 تا 10 دقیقه که شامپو به خوبی جذب موها شد، می توانید موها را با استفاده از برس مخصوص شانه کنید. در حالتی که شامپو هنوز بر روی موها باقی مانده است و یا پودر سفید را بر روی موهایتان مشاهده می کنید، می توانید از سشوار با درجه پایین استفاده کنید.

عوارض شامپو خشک

استفاده از شامپو خشک هر چند وقت یکبار بسیار عالی است اما نباید جایگزین تمام وقت شستن موهایتان با آب باشد. شما می توانید شامپو خشک را بیشتر یک خوشبو کننده مو در نظر بگیرید تا یک پاک کننده مو. از دیگر عوارض شامپو خشک این است که شامپوی مو نمی تواند کثیفی و آلودگی موها را از بین ببرد تنها ظاهری شفاف و تمیز به موها می دهد. بسته به بافت موهایتان، شامپوی خشک احتمالا موهایتان را کمتر چرب می کند. 

موارد استفاده از شامپو خشک برای کاهش خشکی، کثیفی و رنگ کدر موها است. آنها جایگزین شامپو یا وسیله ای برای شستشوی مو نیستند، بنابراین می توان شامپوی خشک را جزئی از محصولات بهداشتی مو در نظر گرفت و همچنین توجه داشته باشید استفاده مداوم و بیش از حد شامپوی خشک می تواند باعث خشکی و خارش پوست شوند.

شامپو خشک از کجا بخریم؟

اکنون که با این محصول آشنا شدید ممکن است با این سوال مواجه شوید که شامپو خشک از کجا بخریم؟ از چه برندی استفاده کنیم و یا اینکه در چه مواردی می توان از شامپو خشک استفاده کرد؟ استفاده از شامپو خشک در زمان های کوتاه بسیار کاربردی است. خرید شامپو خشک از مراکز بهداشتی معتبر، فروشگاه های اینترنتی لوازم آرایشی و مراقبت از پوست و مو به راحتی امکان پذیر است. تنها کافی است برند مورد نظر خود را با توجه به ویژگی و مزایایی که دارد انتخاب کنید و با توجه به نوع و جنس موهای خود شامپو خشک مناسب برای موهایتان انتخاب و خریداری نمایید.

موارد استفاده از شامپو خشک

موارد استفاده از شامپو خشک بسیار زیاد است. ممکن است در سفر باشید و شرایط استحمام مرتب را ندارید اما تمایل دارید ظاهر شما همواره مرتب و موهایتان براق و خوش حالت باشد. پس از ورزش و در باشگاه نیازی نیست که زمان خود را صرف دوش گرفتن کنید و شاید حتی امکان شستشوی سر وجود نداشته باشد. در چنین حالتی استفاده از شامپوی خشک در زمان های کوتاه و به سرعت گزینه بسیار مؤثرتری خواهد بود.

شامپوی خشک برای موهایی که به طور طبیعی چربی زیادی دارند بهتر است. اگر در مدت زمان کوتاهی پس از شستن موهای خود متوجه شدید که موهایتان چرب به نظر می رسد می توانید از شامپو خشک استفاده کنید. همچنین خرید لوازم آرایش مو نیز می تواند برای حفظ تعادل چربی موها، زیبایی و خوش حالتی موها موثر باشد. مخصوصا در موهای خیلی چرب و یا خیلی خشک که هردو ممکن است بر اثر شستشو مورد آسیب بیشتری باشند. موهایی که به سرعت چرب می شوند و یا باید بصورت مداوم شسته شوند تا پوست سر تمیز باشد و منافذ پوست مسدود نشوند. گاه با شستشوی زیاد دچار خشکی می شوند. همچنین موهای خشک و حساس نیز با شستشوی زیاد زبر و شکننده خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.