علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی

صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی در حد کم کاملا طبیعی است، اما گاها این صدا آزاردهنده بوده و خبر از خرابی و اختلال در دستگاه می دهد. صدای ماشین های لباسشویی در مرحله شستشو و آبگیری، آبکشی و خشک کن در برندهای مختلف متفاوت بوده و در اغلب مواقع دستگاه صدای کمی دارد. به دلایل مختلف ممکن است با صدای بسیار زیاد و غیر طبیعی در مرحله آبکشی لباس ها مواجه شوید و دلیل آن را ندانید. در ادامه به اصلی ترین دلایلی که باعث صدای زیاد ماشین لباسشویی در مرحله آبکشی میشود اشاره خواهیم داشت.

صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی

صدای غیر طبیعی در ماشین لباسشویی نشان دهنده اشکال و خرابی در یکی از قطعات داخلی آن است. به طوریکه خرابی در هر قطعه و بخش از دستگاه با صدای خاصی مشخص میشود. به همین دلیل در ادامه صداهای مختلفی که هنگام آبکشی لباس در لباسشویی ممکن است به گوش برسد را معرفی و دلیل هر یک را شرح می دهیم:

صدای تق تق هنگام آبکشی ماشین لباسشویی

اگر در زمان تخلیه آب و آبکشی لباس ها صدایی شبیه به تق تق به گوشتان رسید، ابتدا بررسی کنید که ایا شلنگ به بدنه دستگاه برخورد نمی کند؟ آیا مخزن لباسشویی را بیش از اندازه پر نکرده اید؟ پر شدن بیش از اندازه مخزن می تواند یکی از اصلی ترین دلایل برای بروز این صدا هنگام آبکشی لباسشویی باشد. همچنین بهتر است بررسی کنید که آیا شی خارجی در پمپ تخلیه گیر نکرده باشد.

مهم ترین دلیل برای صدای تق تق هنگام آبکشی، خرابی موتور ماشین لباسشویی می باشد. در این شرایط بهترین کار تماس با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما و سایر برندهای مربوط به دستگاه می باشد. علاوه براین، این احتمال وجود دارد که بلبرینگ نیز دچار اشکال شده و به همین دلیل در مرحله آبکشی صدای تق تق از ماشین لباسشویی به گوش میرسد.

صدای وزوز در مرحله آبکشی لباسشویی

از دیگر صداهای رایج و البته غیرطبیعی که هنگام آبکشی ماشین لباسشویی به گوش میرسد، صدایی شبیه به وزوز است. اگر این صدا بیش از اندازه بلند است و مدام تکرار میشود، باید پمپ تخلیه بررسی شود. در صورت خرابی پمپ تخلیه باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. البته قبل از تعمیر یا تعویض آن، با دقت باید بررسی شود که جسم خارجی وارد آن نشده باشد. اگر چنین اتفاقی افتاده، جسم خارجی را از پمپ خارج نموده و مجدد امتحان کنید که آیا لباسشویی هنگام آبکشی صدای غیر طبیعی دارد یا خیر؟

صدا و لرزش زیاد در مرحله آبکشی

اگر در مرحله آبکشی متوجه شدید که علاوه بر صدای غیر طبیعی، ماشین لباسشویی لزش زیادی دارد، بهترین ر اهکار خاموش کردن آن است. بعد از خاموش کردن ماشین لباسشویی بررسی کنید که آیا دستگاه روی سطح صاف و هموار قرار گرفته است یا خیر؟ اگر سطح کاملا صاف بود، با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید. چون پارگی در بالشتک پلاستیکی اطراف موتور می تواند دلیل این صدا و لرزش غیرطبیعی دستگاه باشد.

صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی با خرابی کمک فنر

در مرحله شستشو، آبکشی و خشک کن مخزن و دیگ لباسشویی با سرعت زیاد در حال چرخش می باشد. برای کاهش صدای چرخش این مخزن از کمک فنرهای فلزی استفاده شده و تا حد زیادی ارتعاشات را کم می کند. با خراب شدن کمک فنرها چرخش مخزن لباسشویی با سرعت زیاد ارتعاش بالایی ایجاد نموده و به همین دلیل صدای زیادی از آن به گوش میرسد. بررسی کمک فنرها نیاز به تخصص و مهارت بالایی داشته و با توجه به برند دستگاه باید توسط نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی آبسال و غیره انجام شود.

صدای زیاد به دلیل شکستن بلبرینگ

به عنوان یکی دیگر از دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی می توان به شکستن بلبرینگ اشاره کرد. بلبرینگ ماشین های لباسشویی در صورت استفاده نادرست از دستگاه و روشن بودن متوالی آن و همچنین قرار دادن لباس بیش از اندازه ظرفیت باعث خرابی و ترک و شکستگی میشوند. به همین دلیل در حین چرخش دیگ داخلی ماشین لباسشویی بلبرینگ های شکسته صدای زیاد و غیر طبیعی ایجاد خواهند کرد.

صدای خرخر هنگام آبکشی

به صدای غیر طبیعی ماشین لباسشویی هنگام آبکشی دقت کنید، اگر شبیه به خُرخُر بود، به احتمال زیاد شی خارجی وارد پمپ تخلیه شده است. اگر با قطعات داخلی ماشین لباسشویی آشنایی دارید، پمپ تخلیه را بررسی و اشیای گیر کرده داخل آن را خارج کنید.

خرابی تسمه لباسشویی

داخل تمام ماشین های لباسشویی چندین تسمه بسیار مقاوم پلاستیکی قرار دارد که با افزایش بیش از اندازه وزن دیگ به مرور پاره میشوند. اگر به هر دلیل این تسمه ها دچار خرابی شوند، چرخش دیگ با اختلال مواجه شده و در مرحله آبکشی و خشک کن و شستشو صدای لرزش و تق تق از داخل دستگاه به گوش میرسد.

راه های کم کردن صدای زیاد لباسشویی هنگام آبکشی

به منظور افزایش طول عمر ماشین لباسشویی و کاهش صدای آزاردهنده آن در هنگام آبکشی، کافیست کمی در نحوه استفاده از دستگاه دقت داشته باشید. با رعایت موارد زیر در بسیاری از مواقع می توان صدای لباسشویی را هنگام آبکشی کم کرد:

  • ماشین لباسشویی را روی سطح کاملا صاف و تراز قرار دهید تا لرزش آن کاهش یابد.
  • به صورت دوره ای ماشین لباسشویی را سرویس کنید تا از خرابی های جزئی در بلبرینگ، تسمه و سایر قطعات مطلع شوید.
  • از پر کردن بیش از اندازه مخزن لباسشویی خودداری کنید.
  • به صورت متوالی چندین مرتبه از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  • فیلتر، پمپ تخلیه و شلنگ تخلیه را به صورت مرتب تمیز کنید.

جمع بندی

صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی به دلیل قرار گرفتن دستگاه روی سطح ناصاف، گیر کردن شی خارجی در پمپ تخلیه، خرابی بلبرینگ، تسمه و موتور رخ می دهد. با استفاده مناسب از دستگاه و رعایت استانداردها می توان این صدا را تا حد زیادی کاهش داد. در صورت مواجه شدن با هر گونه اشکال و خرابی در ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی می توانید با تعمیرکاران تکنوپشتیبان تماس بگیرید. این مجموعه با قطعات اصلی تمام تعمیرات ماشین لباسشویی آبسال، حایر، هیوندای، سامسونگ، ال جی، بوش، مجیک، هایسنس و غیره را در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران انجام می دهد.  

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.