پرتکرار ترین سوالاتی که در خصوص پرده بکارت، عفونت قارچی واژن، تیرگی دستگاه تناسلی و فولیکول تخمدان وجود دارد چیست؟ +پاسخ

وضعیت بهداشت و سلامت ناحیه تناسلی بانوان متاسفانه همواره از سمت بسیاری از دختران و بانوان به دلایل مختلف مانند شرم و حیا، خجالت کشیدن و یا عدم راهنمایی خانواده، به صورت موضوعی سر بسته باقی می ماند. در صورتیکه با به دست آوردن کمی آگاهی در رابطه با آناتومی دستگاه تناسلی بدن می توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

معمولا مراجعه کنندگان به مطب پزشکان مشاور بیماری های بانوان یا پزشکان متخصص زنان و یا مراجعه کنندگان به پزشکان آنلاین مشاور و متخصص زنان، سوالات بسیاری را در ذهن دارند. با ما همراه باشید تا در ادامه به سوالات پرتکرار مطرح شده در این جلسات در زمینه پرده بکارت، عفونت قارچی واژن، تیرگی دستگاه تناسلی و فولیکول تخمدان پاسخ دهیم.

همچنین می توانید به مقاله “رایج ترین روش های درمان در خصوص پرده بکارت، عفونت قارچی واژن، تیرگی دستگاه تناسلی و فولیکول تخمدان” مراجعه کنید تا با تمامی روش های درمانی این 3 نوع مشکل، آشنا شوید.

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک غشاء بسیار نازک در دهانه ورودی .واژن است که در اشکال مختلف در بدن دختران وجود دارد و در بسیاری از مواقع با وارد شدن اولین جسم خارجی به دهانه واژن پاره شده و خونریزی می کند. این خونریزی در بسیاری از جوامع بسیار مهم است چرا که باکره بودن دختر را نشان می دهد.

آیا همه دخترها دارای پرده بکارت هستند؟ و آیا در اولین برقراری رابطه جنسی این پرده پاره خواهد شد؟

در بسیاری از دختران پرده بکارت وجود دارد. اما باید توجه داشت که برخی از دختران فاقد این پرده بکارت هستند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم این غشاء نازک دارای مدل های مختلفی است که در برخی از این مدل ها ممکن است با اولین رابطه جنسی پرده بکارت پاره نشود و در برخی مدل ها حتی نیاز به مراجعه به پزشک برای برداشتن پرده بکارت باشد.

برقراری رابطه جنسی تنها راه پاره شدن پرده بکارت است؟

خیر. به غیر از رابطه جنسی موارد دیگری نیز ممکن است منجر به پارگی پرده بکارت شود. البته در نظر داشته باشید که احتمال پارگی پرده بکارت به این دلایل بسیار کم است. مواردی مانند:

  1. انجام ورزش هایی که فشار مضاعف به قسمت تحتانی بدن و ناحیه تناسلی وارد می کنند مانند سوارکاری، تکواندو، دوچرخه سواری و..
  2. برخورد ضربه شدید به ناحیه تناسلی زنانه
  3. خود ارضایی در مواردی که فرد جسم خارجی و یا انگشت خود را به دهانه ورودی واژن نزدیک می کند.

آیا امکان بارداری بدون پاره شدن پرده بکارت وجود دارد؟

بله. در صورت وجود داشتن موارد ضروری برای بارداری امکان عبور اسپرم ها از پرده بکارت وجود دارد. اما به دلیل نیاز بودن به حجم مشخصی از اسپرم ها و ورود آن ها به ناحیه انتهایی واژن، می توان گفت احتمال افتادن این مورد کم است.

عفونت قارچی واژن چیست؟

عفونت قارچی واژن نوعی عفونت است که به دلیل افزایش میزان باکتری های مفید موجود در واژن اتفاق می افتد و این میزان باکتری مازاد و اضافه تولید شده موجب تشکیل قارچ های مخمری سفید رنگ می گردد. این قارچ ها در اکثر موارد از بین می روند و لی بسیار مهم است که از زمان ایجاد علائم آن تحت نظر پزشک قرار بگیرید.

علائم ایجاد عفونت قارچی واژن چگونه هستند؟

این بیماری علائم مشخصی دارد که به شکل زیر هستند:

  1. سوزش شدید در هنگام دفع ادرار
  2. درد و خارش در قسمت پایین شکم و محل قرار گیری واژن
  3. نمایان شدن دانه های قرمز رنگ و ملتهب
  4. نمایان شدن ترشحات سفید لزج

آیا درمان خانگی برای بیماری عفونت واژن وجود دارد؟

بهتر است با مشاهده علائم این بیماری به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید، اما در صورت نیاز می توانید از روش های درمان خانگی عفونت واژن نیز استفاده نمایید.

  1. استفاده از روغن نارگیل که خواص ضد قارچ بسیار دارد می تواند بسیار کمک کننده باشد.
  2. استفاده از ماست های طبیعی بدون طعم و مواد اضافه شده به دلیل داشتن باکتری های مفید بسیار نجات بخش هستند.
  3. با مراجعه به داروخانه ها می توانید از مکمل های پروبیوتیک غذایی تهیه و از آن ها در کنار غذا استفاده نمایید تا از پیشرفت و بروز این بیماری جلوگیری کنند.
  4. روغن درخت چای در صورت استفاده به صورت کپسول شیاف می تواند روند درمان این بیماری را تا حد زیادی تسریع نماید.

دلایل به وجود آمدن تیرگی در ناحیه تناسلی چیست؟

تغییر رنگ در ناحیه تناسلی مخصوصا در بانوان و ایجاد شدن تیرگی پوست در این ناحیه می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که به برخی از آن ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

  1. پیاده روی های طولانی مدت یکی از دلایل ایجاد این تغییر رنگ در پوست هستند.
  2. استفاده از تیغ برای تراشیدن موهای زائد در ناحیه تناسلی به خصوص تیغ های کند شده م تواند عامل دیگری باشد.
  3. مهمترین عامل تیرگی پوست این ناحیه استفاده از شلوار های تنگ است که می توان در طولانی مدت باعث ایجاد تغییر رنگ پوست در این ناحیه گردد.
  4. استفاده از لباس زیر نامناسب و با جنس نا مرغوب عامل دیگر ایجاد این مشکل است.

برای درمان تیرگی پوست ناحیه تناسلی چه باید کرد؟

برای درمان این تغییر رنگ بهترین درمان استفاده از ماسک های طبیعی گیاهی است که می توانید آن ها را در داخل خانه نیز تهیه کنید. از بهترین ماسک های مناسب برای این کار می توان به ماسک لیمو و زردچوبه، ماسک ماست و آبلیمو، ماسک ماست و پرتقال و… اشاره کرد.

فولیکول تخمدان چیست؟

فولیکول تخمدان یا کیست تخمدان از بیماری های شایع در بین بانوان است که روز به روز نیز در حال افزایش است. البته جای نگرانی نیست چرا که این کیست ها اکثرا خوش خیم هستند و پس از چند هفته خود به خود از بین می روند. از علائم این کیست ها می توان به درد در ناحیه لگن، احساس سنگینی در قسمت پایین شکم، درد مداوم و نفخ اشاره کرد.

برای درمان فولیکول تخمدان چه کنیم؟

همانطور که پیش تر از این اشاره کردیم بیشتر فولیکول و کیست های ایجاد شده ظرف چند هفته خود به خود از بین می روند اما برای اینکه مشکل خاصی پیش نیاید بهتر است که از زمان تشخیص تحت نظر پزشک متخصص زنان باشید. پزشکان نیز معمولا بنا به تعداد و سایز و خوش خیم یا بدخیم بودن این کیست ها تجویز های متفاوتی دارند. اما اغلب برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری از داروهای هورمونی ضد بارداری استفاده می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.