اماکن گردشگری شهر تبریز

آیا شما نیز به دنبال بازدید از بهترین و بی نظیرترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز هستید؟ آیا می دانید که مناسب ترین زمان بازدید از اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز چه زمان است؟ امروزه بسیاری از گردشگران و توریست ها به دنبال بازدید از مشهورترین و شگفت انگیزترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز هستند که از این طریق یکی از فراموش نشدنی ترین لحظات را برای خود به رقم بزنند.

6 مکان گردشگری تبریز که نباید فراموش کرد

1. بازار بزرگ

بی شک از دیگر مشهورترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز می توان به بازار بزرگ اشاره کرد که این بازار از طویل ترین بازارهای سرپوشیده در کل جهان است. شما نه تنها اسم این بازار را می توانید در لیست بهترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز مشاهده کنید، بلکه می توان آن را در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیز مشاهده نمایید.

شما می توانید بهترین سوغاتی های این شهر را در این بازار مشاهده کرده و بهترین آنها را تهیه و مورد استفاده قرار دهید. لازم است بدانید که طراحی و معماری این بازار نیز از دیگر مهمترین موضوعاتی است که توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کرده و بهترین بستر برای عکاسی را فراهم کند.

بازار بزرگ تبریز امکان گردشگری تبریز

2. کلیسای مریم مقدس

از دیدنی ترین و پرطرفدارترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز می توان به کلیسای حضرت مریم مقدس اشاره کرد. کلیسای مریم مقدس در سال 1782 میلادی ساخته شده است که این کلیسا در یکی از محله های قدیمی تبریز بوده و معماری آن نیز به شیوه ارمنی بوده و تقریبا به شکل صلیب ساخته شده است. امروزه بسیاری از ارامنه ها برای برگزاری مراسم های مختلف، سری به این کلیسا می زنند و شما نیز می توانید در برخی از این مراسم ها شرکت کرده و با فرهنگ این مردم بیشتر آشنا شوید.

شکوه و عظمت این کلیسا بسیار بی نظیر بوده و هر توریستی را به سوی خود جذب نموده است و امروزه بسیاری از تورهای گردشگری نیز در اولویت های خود بازدید از این کلیسا را قرار داده اند. در ادامه مقاله می خواهیم راجع به برخی دیگر از مهمترین جاذبه های گردشگری و دیدنی این شهر توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

3. موزه آذربایجان

از دیگر مهمترین و دیدنی ترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز می توان به موزه آذربایجان اشاره کرد که این موزه در نزدیکی مسجد کبود واقع شده است و گردشگران می توانند به راحتی از هر دوی این جاذبه بازدید داشته باشند، در نظر داشته باشید که این موزه در سال 1307 توانست نمایشگاهی را در خصوص سکه های قدیمی برگزار کرده و بعد از آن نیز با انجام برخی از بازسازی ها توانستند در سال 1337 از این موزه بازگشایی شده و مورد بازدید عموم واقع گردد.

شما می توانید آثار بسیار باشکوهی را در این موزه مشاهده کنید که از مهمترین این آثار می توان به اشیاء مربوط به عصر آهن تا عصر کنونی اشاره کرد. موزه آذربایجان بعد از موزه ملی تهران، دومین موزه بزرگ و بی نظیر کشورمان است که بسیاری از گردشگران داخل و خارج کشورمان به دنبال بهترین و مناسب ترین فرصت برای بازدید از این موزه هستند. طبق برآورد صورت گرفته در حدود 1200 آثار مختلف در این موزه نگهداری می شود که هر یک از زیبایی به خصوصی برخوردار شود.

موزه آذربایجان مناطق گردشگری شهر تبریز

4. خانه مشروطه

یکی دیگر از بهترین و دیدنی ترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز را خانه مشروطه تشکیل داده است که این خانه در یکی از محله های قدیمی این شهر واقع شده است و مربوط به دوران قاجاریه بوده که تاریخی دقیق ساخت آن نیز مربوط به سال 1245 است. توجه داشته باشید که این خانه در واقع خانه مسکونی حاج میرزا مهدی کوزه کنانی بوده و وی یکی از بزرگترین بازرگانان این شهر بوده و در نهضت بزرگ مشروطه نیز از تاثیر بسیار فوق العاده ای برخوردار بوده است.

توجه داشته باشید که معماری و دکوراسیون این خانه بسیار زیبا و چشمگیر است به طوری که شما می توانید بهترین و شگفت انگیزترین تصاویر را از این خانه به ثبت برسانید. لازم است که در لیست بازدید خود، حتما بازدید از این خانه را در اولویت های خود قرار داده و در اولین فرصت به دست آمده به راحتی، قسمت های مختلف آن را مورد بازدید قرار دهید.

5. مقبره الشعرا

از دیگر زیباترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز می توان به مقبره الشعرا اشاره کرد که حیف است از این شهر بازدید کرده و سری به مقبره الشعرا نزنید. این مکان دارای تاریخ بسیار کهنی می باشد به طوری که اولین افراد و هنرمندانی که در این مکان دفن شده اند، مربوط به قرن هشتم است. توجه داشته باشید که این مکان در طول سال ها در اثر اتفاق های طبیعی به شکل کامل از بین رفت که بعدها مورد بازسازی واقع شده و توانست در سال 1350 از دوباره به فعالیت خود مشغول باشد.

شما می توانید مقبره بیش از 400 شاعر معروف کشورمان را در این مکان مشاهده کنید که از معروف ترین آنها می توان به استاد شهریار و حکیم طوسی اشاره داشت. در نظر داشته امروزه بسیاری از گردشگران بازدید از این مقبره را در اولویت های بازدیدی از اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز قرار می دهند.

مقبره الشعرا مناطق گردشگری تبریز

6. مسجد کبود

مسجد کبود از تاریخی ترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز است که بسیاری از گردشگران آن را با نام مسجد آبی می شناسند. توجه داشته باشید که دلیل نامگذاری این مسجد به کبود نیز، به خاطر استفاده از کاشی های رنگ است که گردشگران و توریست ها می توانند امروزه از نزدیک شاهد این کاشی های و سرامیک ها باشند. اگر شما نیز به دنبال بازدید از بهترین و جذاب ترین اماکن گردشگری و جاهای تفریحی تبریز هستید می توانید این مسجد را در اولویت های خود قرار دهید و از نزدیک این آثار تاریخی مربوط به قرن نهم هجری را بازدید کنید.

اگر برنامه سفر به تبریز و بازدید از امکان دیدنی این شهر زیبا رو داشتید، پیشنهاد می شود هتل پارس ائل گلی تبریز را برای اقامت خود انتخاب کنید. این هتل زیبا یکی از بهترین هتل های شهر تبریز است که امکانات خوبی هم در اختیار شما خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.