ساعت هوشمند چی بخریم؟

ساعت‌های هوشمند معمولا تمامی کارکردهای لازم برای حفظ و کنترل سلامتی شما، پخش موزیک و چک کردن ایمیل‌ها و حتی پاسخ دادن به پیام‌ها را دارند. اگر به دنبال بهترین گزینه در میان مچ‌بندهای هوشمند هستید و کنجکاوید که بدانید کدام گزینه برای شما بهترین است، حتما در ادامه با ما باشید تا به سریع‌ترین جمع‌بندی ممکن برسید.

7 تا از بهترین ساعت و مچ بند های هوشمند که باید بشناسید

1. ساعت هوشمند اپل Apple Watch Series 5

نقاط قوت Apple Watch Series 5:

  • فناوری داخلی AFib  و آلارم هشدار دهنده غش و افتادن ناگهانی کاربر
  • فناوری ارسال پیام اضطراری SOS خودکار
  • حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی

نقاط ضعف Apple Watch Series 5:‌

  • عمر باطری کوتاه
  • صفحه ضعیف در مقابل ضربه و ترک خوردگی

به لطف تکنولوژی نمایشگرهای شرکت اپل، سری ۵ اپل واچ‌ها بدون فدا کردن باطری، صفحه نمایش همیشه روشن و در دسترس را به کاربران ارائه می‌دهد. این به معنای کار کردن اپل واچ همانند سایر ساعت‌های هوشمند روی زمین است و شما می‌توانید ساعت را بدون بلند کردن دستتان و لمس صفحه نمایش چک کنید. این بزرگ‌ترین تغییر در سری جدید اپل واچ است.

همچنین تمامی امکانات موجود برای چک کردن تناسب اندام و سلامتی که در نسل ۴ اپل واچ موجود بود، به علاوه‌ی سنسور ECG برای کنترل ضربان قلب و هشدار به کاربرانی که از بیماری‌های قلبی نظیر AFib رنج می‌برند نیز در این مدل نیز تعبیه شده‌اند. علاوه بر این‌ها، این دستگاه مجهز به فناوری هشدار افتادن است که در صورت ضربه‌ی افتادن اگر کاربر واکنشی نشان ندهد به صورت خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد.

پردازشگر این ساعت یک  S5از نوع ۶۴ بیتی dual-core است که عملکردی سریع برای این مچ‌بند هوشمند به ارمغان آورده است که به همراه حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی ارائه می‌شود و در صورت استفاده از آیفون می‌توانید از ظرفیت حافظه بیشتری در کنار آن بهره ببرید. این ساعت، همچنین، یکی از به روز ترین‌ گجت‌ها در بازار ساعت‌های هوشمند از لحاظ طراحی است و مدل کلاسیک آلومنیومی و استیل اکنون با تیتانیوم براق و سرامیک عجین شده‌اند. طبق معمول همیشه تعداد زیادی از مدل‌های مختلف بند برای این ساعت‌ هوشمند ارائه شده است.

2. ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Watch

نقاط قوت Samsung Galaxy Watch:

  • طراحی منحصر به فرد برای کنترل برنامه‌های مخصوص سامسونگ
  • ضد‌آب
  • صفحه‌ی AMOLED

نقاط ضعف Samsung Galaxy Watch:‌

  • گزارش‌های مبنی بر وجود نقص در ارتباط بلوتوثی
  • رابط کاربری قدیمی
  • فناوری کنترل سلامت عمومی ضعیف

با وجود ساعت‌های هوشمند موجود در بازار که به فناوری ارتباط بی‌سیم مجهز هستند، بهترین انتخاب برای شما، طبق بررسی‌های صورت گرفته در بازار این محصولات، مچ‌بندی است که با تلفن هوشمند شما کاملا منطبق باشد. موردی که باید به آن توجه کرد این است که در هنگام خرید این گجت‌ها به نحوه‌ی ارتباط بی‌سیم از طریق برنامه‌ها و سیستم‌های عامل توجه داشته باشید. ساعت هوشمند Galaxy سامسونگ بهترین انتخاب برای کسانی است که گوشی هوشمند Galaxy و Note دارند.

علاوه بر سازگاری با گجت‌های سامسونگ، بدنه‌ی فوق‌العاده‌ی مجهز به IP68 کاملا ضد‌آب است. همچنین صفحه نمایش این محصول Corning Gorilla Glass Dx با وضوح تصویر ۳۶۰X360 از نوع AMOLED Super Circular است. در مدل بزرگتر،‌ باطری محصول با ظرفیت ۴۷۲ mAh ارائه شده که مجهز به پردازشگر Dual Core Exynos 9110 فوق سریع است. رنگ‌های موجود این ساعت،‌ نقره‌ای، مشکی براق و رزگلد و بند ساعت نیز برای هماهنگی با استایل خاص شما قابلیت تعویض دارد. مهم‌تر از همه‌ی اینها، وجود فناوری Tizen-Based Wearable OS 4.0 است که شرکت سامسونگ برای شخصی‌سازی و کنترل بهتر برنامه‌ها طراحی کرده و ساعت شما را به یار جدا نشدنی گوشی هوشمند سامسونگ‌تان بدل می‌کند.

3. مچ بند هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Fit

نقاط قوت Samsung Galaxy Fit:

  • مقرون به صرفه
  • ضد‌آب
  • بررسی خواب، قدم‌ها، میزان آب بدن

نقاط ضعف Samsung Galaxy Fit:‌

  • گزارش‌هایی مبنی بر سینک نامطلوب با گوشی‌های هوشمند
  • در نور شدید صفحه نمایش ناخواناست

این مچ‌بند هوشمند گواهی بر این مسئله است که سادگی در فیتنس ترکرها نکته‌ای کلیدی به حساب می‌آید. مدل Galaxy Fit با طراحی ساده و بی‌نظیرش، تمامی فعالیت‌های شما، از قدم‌ها گرفته تا خواب و میزان آب بدن را کنترل کرده و به شما کمک می‌کند که سلامت عمومی خود را همچنان که به امور روزانه خود رسیدگی می‌کنید، زیر نظر داشته باشید. هنگامی که در باشگاه در حال تمرین هستید می‌توانید به تمامی پیام‌ها و تماس‌ها خود دسترسی داشته و ضربان قلب خود را نیز چک کنید.

صفحه نمایش AMOLED این ساعت، روشن ورنگی در اختیار شماست تا بروزرسانی‌ها و پیشرفت خود را به آسانی پیگیری کنید. این مچ‌بند هوشمند با کارایی بالا و مقرون به صرفه است و با تنها یکبار شارژ کامل، هفت روز روشن می‌ماند. بررسی‌های بیشتر تا ۸ روز دوام باطری این محصول را با یک بار شارژ کامل نشان دادند. اجازه ندهید که ظاهر باریک و ساده‌ی آن شما را به اشتباه بیندازد. این گجت پوشیدنی، محکم و بادوام است و شما می‌توانید از آن در استخر، زیر دوش و شرایط هوایی با دمای بسیار بالا نیز استفاده کنید.

4. ساعت هوشمند مناسب تناسب اندام Fitbit Versa 2

نقاط قوت Fitbit Versa 2:

  • ضد‌آب
  • بدون نیاز به اینترنت
  • فناوری داخلی ثبت فعالیت‌ها و بازی‌ها

نقاط ضعف Fitbit Versa 2:‌

  • صفحه‌ی مستعد ترک خوردن
  • باطری ضعیف

اگر به صورت جدی فعالیت‌های ورزشی و سلامتی خود را پیگیری می‌کنید، مدل Fitbit Versa 2 برای شما ساخته شده است. این مدل جدید به صورت ۲۴ ساعته و هر روز هفته ضربان قلب شما، تعداد قدم‌ها و سوخت و ساز بدن شما و حتی میزان ارتفاعی که در بالا رفتن از پله‌ها طی کرده‌اید را محاسبه می‌کند. با وجود یک برنامه پیشرفته برای ثبت روند خواب شما، می‌توانید ببینید که چه میزان از خوابتان سبک و چه میزان از آن خواب عمیق بوده است و به این ترتیب می‌توانید با کمی مراقبت، خواب بهتری را تجربه کنید. بدنه‌ی ساعت ضد‌آب است و برای استفاده در استخر مناسب است و به این ترتیب می‌توانید از آن به هنگام شنا و دیگر فعالیت‌های زیر آب استفاده کنید.

می‌توانید از طریق Fitbit app به بیش از ۱۵ برنامه‌ی ورزشی و تمرینات ویژه دسترسی داشته و برای رسیدن به هدف خود از آ‌ن‌ها استفاده کنید. اگر به دویدن، ماراتون و پیاده‌روی علاقه‌مند هستید می‌توانید از جی‌پی‌اس دستگاه برای بررسی میزان مسافت پیموده شده و زمان فعالیت خود استفاده کنید. همچنین بیشتر از ۳۰۰ آهنگ برای سرحال نگه داشتن کاربر در هنگام دویدن و در باشگاه ورزشی روی این مچ بند قابل اجرا است. با عمر ۶ روزه‌ی باطری این ساعت، هر زمان از روز برای ورزش و فعالیت‌های روزانه شما در دسترس‌تان قرار دارد. فناوری Amazon Alexa  موجود در این محصول، دسترسی به برنامه‌های موجود را بدون استفاده از دست و صرفا با استفاده از صدا به کاربر می‌دهد. این فناوری به معنی تمرکز بیشتر ورزشکاران بر ورزش و جلوگیری از اتلاف وقت آن‌‌ها است.

5. ساعت هوشمند فیت بیت Fitbit Versa

نقاط قوت Fitbit Versa:

  • ضد‌آب تا عمق ۱۶۵ فوت
  • عمر باطری بالغ بر ۲ روز
  • برنامه‌ی مخصوص بررسی سلامت عمومی

نقاط ضعف Fitbit Versa:‌

  • عدم وجود جی‌پی‌اس
  • اتصال به گوشی‌های سامسونگ با مشکل مواجه بوده است.
  • عدم تشخیص درست ضربه از قدم و قدم شماری نادرست

شرکت فیت‌بیت پیشگام فناوری کنترل سلامت و تناسب اندام است اما در  سالهای اخیر از عرصه ساعت‌های هوشمند کمی عقب مانده است. این مسئله پس از کمی به روز رسانی رفع و قانع‌کننده شد. استفاده از فناوری OS گوگل در این دستگاه جدید، با محصولات این کمپانی منافاتی نداشته است. طیف گسترده‌ای از برنامه‌های ورزشی، از دوچرخه سواری گرفته تا دو و فعالیت‌های ورزشی باشگاهی و… در این اپلیکیشن موجود است. آماره‌های مهم فعالیت شما در حین ورزش به شما نمایش داده خواهند شد و در انتهای فعالیت‌های ورزش می‌توانید به جمع بندی ورزش خود دسترسی داشته باشید.

کل مراحل تنظیمات در این محصول بسیار ساده بوده و تنها نیاز است که تعداد معدودی برنامه‌های اولیه را راه‌اندازی کنیم. با استفاده از قابلیت دوام این ساعت تا عمق ۱۶۵ فوتی از سطح آب، این ساعت برای استفاده در هرگونه فعالیت ورزشی در زیر آب بسیار مناسب است و صفحه نمایش آن به طرز شگفت‌آوری در زیر آب هم واضح و خواناست. به مانند مابقی گجت‌های فیت‌بیت که به صورت استاندارد کنترلر ضربان قربان را دارا هستند، این قابلیت در مدل حال حاضر نیز تعبیه شده است که امکان بررسی دقیق خواب را به کاربر ارائه می‌دهد.

به دلیل عدم وجود جی‌پی‌اس داخلی در این ساعت، برای بررسی مسیر طی شده یا باید گوشی خود را به همراه‌تان ببرید و یا برای خریدن مدل Lonic  هزینه کنید. عمر باطری کاملا خوب است و تا ۴ روز متوالی دوام می‌آورد. هرچند طراحی مربعی شکل این محصول چندان جذاب نیست. مانند بیشتر ساعت‌های هوشمند که با فناوری داخلی ارسال اعلان به کاربر ارائه می‌شوند، می‌توانید به وسیله‌ی ارتباط با دستگاه اندرویدی خود به پیام‌های متنی پاسخ دهید. اگر به دنبال ساعت هوشمند با قابلیت بررسی سلامت و تناسب اندام و قیمتی مناسب هستید، این مدل را در نظر داشته باشید.

6. ساعت هوشمند هواوی Huawei Watch 2

نقاط قوت Huawei Watch 2:

  • ظاهر اسپورت و کلاسیک
  • دارای جی‌پی‌اس
  • ضد‌آب

نقاط ضعف Huawei Watch 2:‌

  • بند ساعت قفل ضعیفی دارد
  • پورت شارژر ضعیف است
  • گزارش مشکل در ارتباط با گوشی‌های هوشمند سامسونگ

زمانی که هوایی دومین نسل ساعت‌های هوشمند خود را به بازار معرفی کرد،‌ به طور کلی از نظر ارزشی یک قدم پسرفت برای این شرکت محسوب شد. با کاهش چشمگیر قیمت نهایی این محصول، به نظر می‌رسد این محصول برای ورشکسته کردن شما طراحی نشده باشد. مدل Huawi Watch 2  در دو نوع متفاوت عرضه شد. اسپورت و کلاسیک. مدل اسپورت کمی ارزان‌تر است و به طرز شگفت‌آوری به سری ساعت‌های با ظاهر اسپورت شبیه است.

مدل کلاسیک، با ظاهر زیبا و بند چرمی به طرز چشمگیری جذاب است. اگر به دنبال ساعتی مناسب هم برای استفاده در رستوران و هم برای باشگاه ورزشی هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی را متقبل شوید و همچنین امکانات زیادی در دسترس داشته باشید، این مدل مناسب شما است. دو عدد دکمه برای کنترل و دسترسی به سیستم کنترلی و OS دستگاه، به همراه کیبورد داخلی صفحه نمایش برای پاسخ دهی سریع به پیام‌ها در این ساعت تعبیه شده است.

وجود جی‌پی‌اس، فناوری ضد‌آب، کنترل ضربان قلب و فناوری بررسی هوشمند کیفیت خواب شما، عملکرد خوب این ساعت را تضمین می‌کند. فناوری بلوتوث و NFC به همراه حافظه‌ی داخلی ۴ گیگا‌‌بایتی و سیستم پرداخت اندرویدی در دسترس کاربر هستند. بدون استفاده از جی‌پی‌اس می‌توانید بالغ بر دو روز از ساعت استفاده کنید. در غیر این صورت برای استفاده ازجی‌پی‌اس باید هر روز دستگاه را شارژ کنید.

7. Garmin vívoactive 3 Music

نقاط قوت Garmin vívoactive 3 Music:

  • قابلیت ذخیره‌ی بیش از ۵۰۰ آهنگ
  • وجود ۱۵ برنامه‌ی مختلف فیتنس و تناسب اندام
  • صفحه نمایش بادوام

نقاط ضعف Garmin vívoactive 3 Music:‌

  • گزارش‌ مشکل در سینک شدن با گوشی‌های آیفون
  • عمر کوتاه باطری

گارمین، برای استفاده از جی‌پی‌اس و برنامه‌های مختلف تناسب اندام در ساعت‌های هوشمند خود مشهور است و اکنون با معرفی مدل Vivoactive 3 Music  قدم بلند دیگری به سمت ارائه‌ی کامل‌ترین ساعت هوشمند موجود در بازار برداشته است. این محصول از فناوری OS  گوگل که برای گجت‌های پوشیدنی ارائه شده است، پشتیبانی نمی‌کند. اما امکاناتی همچون هزاران برنامه کاربردی دیگر، تصاویر پس زمینه مختلف را به صورت رایگان در فروشگاه اینترنتیConnectIQ گارمین در اختیار کاربر می‌گذارد.

این مدل، به صورت پیش فرض با ۱۵ برنامه کاربردی برای چک کردن پروسه‌ی دویدن، شنا کردن، وزنه زدن و یوگا ارائه شده است وکاربری اصلی آن ثبت برنامه‌های تناسب اندام است. صفحه نمایش این ساعت از نوع استحکام یافته با وضوح تصویر ۲۴۰X240 است که در شدیدترین نور موجود نیز وضوح خود را حفظ می‌کند. باطری تعبیه شده بسیار قوی این محصول تا ۷ روز روشن می‌ماند و در صورت استفاده از جی‌پی‌اس و پخش موزیک تا ۵ ساعت مداوم کار می‌کند. هنگامی که بحث موسیقی مطرح شود، ویژگی برتر این ساعت به میان می‌آید- خصوصا در مقایسه با مابقی مدل‌های شرکت گارمین-

حافظه داخلی این مدل برای ۵۰۰ آهنگ کافی است که به راحتی از طریق نرم‌افزار مربوطه گارمین قابلیت بارگذاری دارند. وقتی آهنگ‌ها بارگذاری شدند، بدون نیاز به گوشی هوشمند می‌توانید به آنها گوش بسپارید. فقط کافی است هدفون بی‌سیم را از طریق بلوتوث به ساعت خود وصل کنید. حالا آماده‌اید تا به راحتی به موسیقی گوش دهید. اگر به بازی‌های کامپوتری علاقه‌مند هستید می‌توانید برنامه‌های محبوب‌تان را نیز به راحتی دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.