بهترین اینچ تلویزیون برای خانه شما کدام است؟

تلویزیون سونی ۵۵ اینچ انتخابی مناسب برای اکثر ما ایرانی‌ها به‌شمار می‌رود. زیرا ابعاد و اندازه این دسته از محصولات سونی تقریباً با متراژ کنونی خانه‌های ما ایرانی‌ها سازگار است. اگر شما قصد خرید تلویزیون دارید، باید قبل از هر چیزی به مساحت منزل خود توجه داشته‌باشید. زیرا نکته فوق یکی از مهم‌ترین اصول در انتخاب و خرید تلویزیون به‌شمار می‌رود.

 تلویزیون بزرگ برای خانه‌هایی که متراژ کوچکی دارند به‌هیچ ‌عنوان مناسب نیست. همچنین حالت عکس این قضیه نیز صادق است. به‌عبارت دیگر تلویزیون‌های که سایز کوچکی دارند برای سالن‌های بسیار بزرگ انتخاب مناسبی نیستند.

اندازه هر اینچ تلویزیون به سانتی‌متر چقدر است؟

هنگامی‌که شما به ‌منظور خرید تلویزیون به فروشگاه لوازم‌خانگی مراجعه می‌کنید با مدل‌های مختلفی از تلویزیون بر حسب اینچ مواجه می‌شوید. به‌عبارت دیگر فروشنده برای بیان ابعاد و اندازه محصولات خود از واژه‌ای به‌نام اینچ استفاده می‌کند.

 اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که اندازه دقیق تلویزیون‌ها به چه صورت محاسبه می‌شود. جهت ارائه پاسخ به پرسش فوق، باید بگوییم که هر اینچ حدود ۲.۵۴ سانتی‌متر است. به این‌ترتیب اگر ارتفاع و عرض مدل تلویزیون مورد نظر به اینچ را داشته‌باشید با ضرب آن در عدد ۲.۵۴ به‌راحتی می‌توانید اندازه تلویزیون به سانتی‌متر را به‌دست آورید.

 منتهی ناگفته نماند عددی که از ضرب عرض و ارتفاع تلویزیون مورد نظر خود در ۲.۵۴ به‌دست می‌آید، اندازه دقیق صفحه ‌نمایش تلویزیون بدون در نظر گرفتن قاب آن است. 

به این‌ترتیب شما می‌توانید از طریق اندازه‌گیری و تبدیل اینچ به سانتی‌متر خیلی راحت ابعاد تلویزیون مورد نظر خود را محاسبه کنید. به ‌عنوان‌ مثال تلویزیون سونی ۵۵ اینچ، بر حسب اینچ دارای عرض و ارتفاع ۴۷.۹ ۲۷.۳۰ است. بنابراین برای به‌دست‌آوردن اندازه آن به سانتی‌متر باید ابعاد عرض و طول آن را در ۲.۵۴ ضرب کنید. 

بهترین اینچ تلویزیون برای منزل چگونه باید انتخاب شود؟

 برای خرید تلویزیون معیارهای مختلفی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به‌اندازه و اینچ تلویزیون است. در حال‌حاضر تولید کنندگان لوازم صوتی و تصویری الکترونیکی محصولات بسیار متنوعی را در ابعاد و اینچ مختلف روانه بازار کرده‌اند.

مسلماً در چنین شرایطی یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که هنگام خرید تلویزیون برای شما و هر کس دیگری به وجود می‌آید این است که چه سایز تلویزیونی را باید بخرید. شاید شما نیز همانند بسیاری از افراد تمایل بالایی به خرید تلویزیون با سایز بزرگ داشته ‌باشید. 

 اما باید بگویم که برای مشاهده فیلم و تصاویر با کیفیت صرفاً توجه به سایز تلویزیون کافی نیست. بلکه برای آنکه بتوانید انتخابی مناسب داشته‌باشید باید به متراژ منزل خود نیز توجه کنید. اگر دارای منزلی با مساحت کوچک هستید، انتخاب تلویزیونی با سایز بزرگ، خرید موفقیت‌آمیزی برای شما نخواهد بود.

زیرا با توجه به مساحتی که منزل شما دارد هرگز نمی‌توانید تصاویر را با کیفیت واقعی آن‌ها در قاب تلویزیونی که خریده‌اید مشاهده کنید. به‌عبارت دیگر طراحی تلویزیون‌ها مخصوصاً تلویزیون‌های مدرن به‌نحوی صورت‌گرفته است که امکان مشاهده تصاویر باکیفیت از قاب آن‌ها مستلزم رعایت فاصله استاندارد از تلویزیون است.

 حال زمانی که متراژ کوچک منزل امکان رعایت فاصله استاندارد را از شما بگیرد، نه‌تنها موفق به مشاهده تصاویر و فیلم‌های باکیفیت نخواهید شد، بلکه سلامت چشمان شما به‌دلیل عدم رعایت فاصله استاندارد در معرض آسیب قرار می‌گیرد. همچنین تلویزیون بزرگ ،خانه کوچک شما را کوچک‌تر و فشرده‌تر نشان‌می‌دهد و موجبات سر دردتان را نیز فراهم می‌کند.

 باید متذکر شویم که توجه به سایز و متراژ خانه در حین انتخاب و خرید تلویزیون نکته بسیار مهمی است.پس اگر گزینه انتخابی شما تناسب لازم با مساحت منزلتان را نداشته‌باشد، خیلی زود از انتخاب خود پشیمان خواهید شد.

بهترین اینچ تلویزیون برای خانه شما کدام است؟ 

همان‌طور که در مطالب قبلی گفتیم، یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین اینچ تلویزیون توجه به متراژ منزل و مساحت اتاقی است که می‌خواهید تلویزیون را در آن قرار دهید. پس از مطالعه توضیحات ارائه شده احتمالا سؤال دیگری دیگری ذهن شما را درگیر خود می‌کند. سوال مذکور این است که بهترین تلویزیون، متناسب با مساحت منزل شما کدام گزینه است.

در حال‌حاضر تولید کنندگان فعال تلویزیون، نظیر برند سونی، این دسته از محصولات خود را در اینچ های ۲۴ الی ۸۵ روانه بازار می‌کند. مطابق با استانداردهای موجود اگر شما برای فضایی که دارای مساحت کمتر از ۶ متر است، قصد خرید تلویزیون دارید، باید کوچک‌ترین محصول موجود یا همان تلویزیون 24 را اینچ بخرید.

 اما اگر می‌خواهید برای یک اتاق ۶ الی ۹ متری تلویزیون سونی بخرید پیشنهاد ما تلویزیون ۴۲ اینچی است. به این‌ترتیب متناسب با افزایش مساحت اتاق مورد نظر می‌توانید سایز تلویزیون را نیز بزرگ‌تر انتخاب کنید. اما در صورتی که می‌خواهید برای سالن بزرگ تلویزیون بخرید، بهتر است به سراغ تلویزیون سونی ۵۵ اینچ به بالاتر بروید.

برای اتاق پذیرایی تلویزیون چند اینچ مناسب است؟

 همان‌طور که در مطلب قبلی گفتیم تلویزیون مناسب برای سالن پذیرایی بزرگ باید از ۵۵ اینچ بالاتر باشد. اما برای آنکه بتوانید برای سالن پذیرایی خود تلویزیونی با اندازه مناسب و استاندارد بخرید، لازم است که قبل از هر چیزی محاسبه دقیقی در رابطه با سایز تلویزیون و اندازه سالن پذیرایی خود داشته‌باشید.

 باید در حین خرید تلویزیون به این نکته مهم توجه کنید که در فاصله چند متری می‌توانید از آن استفاده‌کنید. به هر حال اگر انتخاب شما تلویزیونی بزرگ‌تر یا کوچکتر از استاندارد مساحت سالن پذیرایی باشد، استفاده از آن به‌مرور چشمان شما و همچنین سایراعضای خانواده را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

 به‌طور کلی فاصله استاندارد مشاهده تلویزیون حدود سه متر است. به‌عبارت دیگر برای نگاه‌کردن به تلویزیون باید حداقل در فاصله ۳ متری از آن قرار بگیرید. همچنین زاویه دید استاندارد نیز باید حدود ۴۰ درجه باشد. در غیر این‌صورت استفاده شما از این ابزار الکترونیکی صحیح نیست. همچنین آن‌چنان که باید تصاویر را باکیفیت مطلوب نخواهید دید.

داشتن زاویه دید کم و محدود برای نگاه‌کردن به تلویزیون سبب می‌شود پس از مدتی کوتاه در ناحیه کاسه سر خود احساس خستگی و سنگینی کنید. مسلماً این اتفاق از میل و رغبت شما برای ادامه تماشای برنامه دلخواهتان می‌کاهد.

بهترین مرجع برای خریدن تلویزیون سونی با اینچ مناسب

 اگر می‌خواهید متناسب با مساحت منزل خود تلویزیونی با اینچ مناسب را انتخاب کنید، لازم است که اطلاعات مورد نیاز در این باره را به‌دست بیاورید. به همین دلیل باید به یک مجموعه فروش کامل ماجعه کنید. مجموعه کامل در کنار عرضه محصول برای فروش، خدمات مناسب را نیز به خریداران ارائه می‌دهد.

 اگر انتخاب شما برند سونی است، پیشنهاد می‌دهیم برای تجربه خریدی ایده‌ال به نمایندگی تلویزیون سونی درایران مراجعه کنید. زیرا در این صورت علی‌رغم خرید محصولی با ضمانت و خدمات پس از فروش قابل قبول، مشاوره و راهنمایی لازم برای انتخاب تلویزیون متناسب با نیاز و شرایط خود را نیز به‌صورت کاملاً رایگان دریافت خواهید کرد.

 خانه سونی نمایندگی رسمی و انحصاری شرکت سونی در تهران است و در حال‌حاضر شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و حضوری جهت خرید از آن اقدام کنید. باید متذکر شویم که خانه سونی با در اختیار داشتن کادر فروش فنی و حرفه‌ای، بهترین و ایده‌آل ‌ترین مشاوره برای انتخاب تلویزیون مناسب را به شما ارائه می‌دهد.

 به‌عنوان‌مثال اگر انتخاب شما تلویزیون سونی ۵۵ اینچ است، قبل از آن‌که اقدام به خرید و ثبت‌سفارش کنید، مجموعه فنی خانه سونی، اگر متوجه شوند که متناسب با مساحت منزل شما یاید تلویزیونی با ابعاد کوچک‌تر یا بزرگ‌تر انتخاب شود، حتماً ایادآوری خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.