بهترین لامپ های هوشمند

با عرضه گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر، تجیهزات الکترونیکی دیگر هم در این مسیر حرکت کرده و به سمت هوشمند شدن قدم برداشتند. شاید زمانی داشتن یک لامپ رشته‌ای با مصرف بالای برق ایده آل بود. ولی پیشرفت تکنولوژی باعث شد مصرف برق لامپ‌ها کاهش یابد و در کنار آن ویژگی های خارق‌العاده‌ی دیگری هم اضافه شد تا دیگر لامپ‌ها صرفا برای روشنایی به کار نروند و کاربردها‌ی متنوعی داشته باشند.

از تنظیم شدت نور تا پخش موسیقی، تقویت سیگنال وایفای، ضبط تصاویر و … همگی قابلیت‌هایی که در چند سال اخیر به لامپ ها اضافه شده‌اند تا جذابیت بیشتری برای مصرف کنندگان داشته باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مزایا و قابلیت‌های لامپ‌ های هوشمند آشنا شوید.

معیارهای یک لامپ هوشمند

کنترل از طریق تلفن همراه: شما به سادگی می‌توانید با نصب اپلیکیشن لامپ هوشمند خود و اتصال به اینترنت لامپ ‌های خانه‌ی خود را از هر مکانی روشن و خاموش کنید. پس اگر خسته هستید دیگر لازم نیست برای خواب از جای خود بلند شده و با فشردن کلید روی دیوار لامپ را خاموش کنید.

برنامه ریزی برای روشن و خاموش شدن: برخی از لامپ‌های هوشمند قابلیت برنامه ریزی دارند و می‌توان به آن ها برنامه ای داد تا در زمان‌های خاصی روشن یا خاموش باشند. پس اگر از قابلیت برنامه ریزی استفاده می‌کنید، هنگامی که در خانه نیستید خانه شما خالی به نظر نمی‌رسد که برای خیلی از کاربران مفید است.

پخش مو‌سیقی: برخی لامپ های هوشمند در درون خود یک اسپیکر داخلی دارند و می‌تواند موسیقی داده شده از طریق گوشی را پخش کنند. همچنین شما می‌توانید با چند لامپ هوشمند موسیقی خود را پخش کنید تا صدایی فراگیر داشته باشید. اگر لامپتان قابلیت تغییر رنگ نیز داشته باشد به همراه موسیقی می‌تواند جلوه‌ی زیباتری را هنگام پخش موسیقی برایتان فراهم کند.

تغییر رنگ و شدت روشنایی: با استفاده از اپلیکیشن مخصوص لامپ خود می‌توانید شدت نور را تنظیم کنید. به عنوان مثال در هنگام تماشای تلویزیون میزان روشنایی لامپ را کاهش دهید و در هنگام مطالعه آن را به بالاترین سطح خود برسانید. همچنین می‌توانید با نوار رنگی که در اپلیکیشن قرار داده شده طیف وسیع از رنگ ها را انتخاب کنید و اتاق خود را با رنگ‌های مختلف لامپ، رنگ آمیزی کنید.

تقویت سیگنال وایفای: شاید برایتان پیش آمده که در نقاطی از خانه دسترسی کمتری به وایفای دارید یا اصلا در آن نقطه اتصال قطع می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید یک لامپ هوشمند با تقویت کننده سیگنال وایفای تهیه کنید تا علاوه بر روشنایی منزل در همه نقاط به اینترنت دسترسی داشته باشید.

لامپ هوشمند بلکین ویمو مدل استارتر

لامپ هوشمند بلکین مدل استارتر ظاهری شامل دو عدد لامپ با ظاهر حبابی شکل است که به سرپیج‌های معمولی متصل می‌شوند. برای استفاده از این لامپ‌ها باید دستگاه ویمو لینک که همراه لامپ‌ها قرار دارد را در مرکز خانه به یک پریز متصل کنید. ویمو لینک قابلیت پشتیبانی از ۵۰ لامپ هوشمند را داراست. سپس با نصب برنامه Wemo app می‌توانید به سادگی و با رعایت دستور العمل لامپ خود را به گوشی هوشمندتان متصل نمایید. برای استفاده از این اپ به یک گوشی مجهز به اندروید ۵.۱ به بالا یا یک گوشی با IOS ۱۳ به بالا نیاز دارید. با اتصال لامپ به گوشی می‌توانید به راحتی لامپ ها را روشن و خاموش و کنید.

قابلیت برنامه ریزی برای روشن و خاموش شدن وجود دارد و اپلیکیشن ویمو ساعت روشن بودن لامپ در طول روز را نیز به شما نشان می‌دهد. توان مصرفی هر لامپ ۹.۵ وات است و با مجموع روشنایی ۱۶۰۰ لومنی خود برای یک اتاق متوسط مناسب هستند. رده انرژی لامپ A+ که مقدار بسیار مناسبی است و با طول عمر ۲۰ ساله این لامپ نگران تعویض آن نیستید.

لامپ هوشمند 9 وات یوفای

لامپ هوشمند یوفای با ظاهر حبابی شکل خود به سرپیچ های معمولی (E27) متصل می‌شود. پس هیچ گونه نگرانی بابت اتصال آن نداشته باشید. برای کنترل این لامپ کافیست نرم افزار EufyHome را بر روی گوشی خود نصب کنید و از طریق وایفای لامپ هوشمند خود را مدیریت و کنترل کنید. البته لازم است یک گوشی برخوردار از سیستم عامل اندروید ۴.۳ به بالا یا IOS ۸.۰ به بالا داشته باشید. توان مصرفی لامپ ۹ وات است و با شدت روشنایی ۸۰۰ لومنی خود برای اتاق‌های با فضای کوچک مناسب است و در صورت استفاده در فضای بزرگتر به چند عدد از این لامپ احتیاج خواهید داشت.

این لامپ با داشتن رده انرژی A+ برق بسیار کمی مصرف می‌کند و با طول عمر ۲۰۰۰۰ ساعته‌ی خود در سالیان طولانی شما را همراهی خواهد کرد. البته ۱۲ ماه گارانتی نیز در نظر گرفته شده تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را تعویض نمایید. از طریق اپلیکیشن مورد نظر می‌توانید بدون نیاز به دیمر شدت نور لامپ را کنترل کنید و نور آن را بین مهتابی و آفتابی تغییر دهید. همچنین قابلیت برنامه ریزی در نظر گرفته شده تا روشن خاموش شدن لامپ به صورت خودکار انجام پذیرد.

لامپ هوشمند و تقویت کننده WiFi سنگلد مدل Boost شفاف

اگر انتظاری بیشتری از لامپ هوشمند دارید، مدل Boost از شرکت سنگلد با تقویت کننده سیگنال وایفای خود می‌تواند شما را شگفت زده کند. پس دیگر نگران نقاط کور وایفای در خانه خود نباشید. چرا که با لامپ هوشمند سنگلد به راحتی امواج وایفای تقویت می‌شود و در همه‌ی نقاط خانه به اینترنت دسترسی خواهید داشت. البته خیلی نمی‌توانید بر روی روشنایی این لامپ حساب کنید. توان مصرفی ۶ وات و و شدت روشنایی ۵۵۰ لومن برای روشنایی یک اتاق کوچک نیز کم است. برای روشن کردن لامپ به یک سرپیج معمولی نیاز دارید. پس از اتصال به سرپیچ از طریق وایفای می توانید لامپ هوشمند را به گوشی متصل کنید.

حباب این لامپ از جنس شیشه ساخته شده و شفاف است. اپلیکیشن Boost برای کنترل این لامپ هوشمند لازم است که طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند را پشتیبانی می کند. اگر بر روی گوشی هوشمند شما نسخه اندوروید ۴ به بالا یا نسخه هفتم از سیستم عامل IOS نصب باشد نگران استفاده از این لامپ هوشمند نباشید. از طریق اپلیکیشن می‌توانید شدت روشنایی لامپ را کم و زیاد کنید و متناسب با نیازتان آن را تنظیم نمایید. رده مصرف انرژی لامپ برابر A+ است و با عمر ۲۵۰۰۰ ساعته آن، در مدت طولانی و به آسودگی می‌توانید از آن استفاده کنید.

لامپ هوشمند یی لایت مدل YLDP06YL

لامپ هوشمند یی لایت بدون هیچ گونه هابی به راحتی از طریق وایفای به گوشی شما متصل می‌شود. پس فقط کافیست لامپ را به سرپیچ معمولی (E27) متصل کنید و اپلیکیشن Yeelight APP را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. البته به یک گوشی با نسخه اندورید ۴.۴ به بالا یا یک گوشی با نسخه IOS ۸ به بالا احتیاج خواهید داشت. تنوع رنگی یکی از مزایای این لامپ هوشمند است که از طریق آن می‌توانید ۱۶ میلیون رنگ مختلف را برای لامپ هوشمندتان در نظر بگیرید و اتاق خود را نورپردازی کنید.

همچنین می‌توانید از طریق فرامین صوتی گوگل اسیستنت یا آمازون الکسا لامپ خود را کنترل کنید. قابلیت برنامه ریزی برای روشن و خاموش شدن نیز در نظر گرفته شده است. این لامپ بسیار کم مصرف است و با روشنایی ۸۰۰ لومنی خود برای روشنایی یک اتاق کوچک مناسب است. با عمر ۲۵۰۰۰ ساعته لامپ هم خیالتان از استفاده راحت است و می‌توانید سال‌ها از آن برای روشنایی اتاق خود استفاده کنید.

لامپ هوشمند سنگلد مدل Pulse Solo با اسپیکر داخلی استریوی بلوتوث JBL

پخش موسیقی در کنار تامین روشنایی محیط یکی دیگر از مزایای لامپ‌ های هوشمند است. اسپیکر Pulse Solo ساخته‌ی شرکت سنگلد با دو اسپیکر داخلی با قدرت ۳ وات که در مجموع توان ۶ واتی را در اختیارتان قرار می‌دهد برای پخش موسیقی بسیار مناسب است. اسپیکر تعبیه شده در این مدل ساخته‌ی شرکت JBL هستند که نشان از کیفیت بالای صدای این محصول دارد. برای کنترل روشنایی لامپ و همچنین پخش موسیقی شما به اپلیکیشن Pulse نیاز دارید که از طریق گوگل پلی یا اپ استور قابل دانلود است. اپلیکیشن Pulse برای کنترل این لامپ هوشمند لازم است که طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند را پشتیبانی می کند. اگر بر روی گوشی هوشمند شما نسخه اندوروید ۲.۳ به بالا یا نسخه هشتم از سیستم عامل IOS نصب باشد نگران استفاده از این لامپ هوشمند نباشید.

همچنین می‌توانید از طریق دستیار صوتی الکسا این لامپ را کنترل کنید. این لامپ هوشمند برای اتصال به سرپیچ معمولی (E27) نیاز دارد و بدون نیاز هاب با بلوتوث به گوشی متصل می‌شود. اتصال به گوشی به سادگی صورت می‌پذیرد و به سادگی می‌توانید به موسیقی گوش داده و روشنایی اتاق خود را تامین کنید. شدت روشنایی ۵۵۰ لومنی این لامپ برای استفاده به عنوان چراغ خواب در کنار تخت خواب بسیار مناسب است تا در کنار یک روشنایی ملایم از موسیقی نیز بهره مند باشید. رده انرژی این لامپ A است که نسبتا مناسب می‌باشد. محافظ این لامپ از جنس پلاستیک و مات است.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.