تفاوت BB کرم و CC کرم چیست؟

امروزه در دنیای مد و آرایش هر روز با محصولات جدیدی آشنا می شویم. به خصوص در دنیای لوازم آرایشی که لوازم آرایشی مختلفی با کاربردهای مختلف در بازار عرضه می شود. هر یک از این ابزارها یا لوازم جانبی می تواند برای خانم ها و افرادی که به این زمینه آرایش و زیبایی علاقه مند هستند جذاب باشد. اما بهتر است قبل از خرید یا استفاده از این محصولات اطلاعات کافی در مورد هر یک از آنها داشته باشید تا مطمئن شوند به راحتی از هرکدام استفاده می کنند.

در سال های اخیر استفاده از دو کرم BB و CC برای میکاپ یا همان آرایش رایج شده است و گویا در مورد این دو محصول از کاربردی بودنشان زیاد صحبت شده است. امروز می خواهیم هریک از این کرم ها یعنی کاربردشان و نحوه و زمان مصرفشان همچنین تفاوت این دو کرم را به شما توضیح دهیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

در سال های اخیر استفاده از کرم های BB و CC برای آرایش محبوب شده است و به نظر می رسد که این دو محصول در مورد آنها صحبت های زیادی دارند زیرا کاربردی هستند. امروز می خواهیم هر یک از این کرم ها، یعنی نحوه استفاده از آنها و نحوه و زمان استفاده از آنها و همچنین تفاوت BB کرم و CC کرم را توضیح دهیم.

BB کرم چیست؟

BB Cream مخفف کلمه Beauty Balm (بالم زیبایی) یا Blemish Balm (بالم محو کننده) می باشد. بی بی کرم یک پوشاننده آرایشی محسوب می شود که علاوه بر خاصیت آرایشی و پوشانندگی مراقبت های پوستی را نیز انجام می دهد. این مراقبت ها شامل حفظ رطوبت پوست، محافظت در برابر آفتاب و کنترل میزان براق بودن پوست را به عهده دارد. یک مزیت دیگر BB کرم این است که مانند پرایمر نیز عمل می کند. این نوع کرم همانند کرم پودر برای انواع پوست (پوست خشک و چرب) متفاوت است.

CC کرم چیست؟

CC Cream  مخفف کلمه Color Correcting (تصحیح کننده رنگ) است. این کرم مانند بی بی کرم نیز چندکاره می باشد، یعنی حفظ رطوبت پوست، خاصیت ضدآفتاب بودن و کنترل میزان براق بودن پوست را به عهده دارد. اما تفاوت اصلی این سی سی کرم و بی بی کرم در این است که سی سی کرم ها مانند یک کانسیلر برای قسمت هایی از پوست را که نیاز به پوشانندگی بیشتری دارند پوشش می دهد. در نتیجه نسبت به بی بی کر ها بافت سنگین تری دارند و برای افرادی که سن بالاتری دارند و پوستشان نیز به پوشاننده ای قوی تر نیاز دارد مناسب تر است.

چگونه از BB کرم و CC کرم استفاده کنیم؟

استفاده از این دو کرم با یک کرم پودر ساده هیچ تفاوتی ندارد. می توانید از اسنفنج ها یا براش های مخصوص آرایشی برای این دو کرم استفاده کنید تا همه قسمت های صورتتان را به خوبی با هر یک از این دو کرم خوب بپوشانید.

چه زمان هایی از بی بی یا سی سی کرم استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد این دو کرم پوشانندگیشان از کرم پودر یا کانسیلر کمتر است در نتیجه می توانید در روزهای عادی یا استفاده روزانه از این دو استفاده کنید. برای مثال دانشگاه، محل کار یا موقعیت هایی که نیاز به آرایش چندانی ندارید. اگرچه همانطور که گفته شد خاصیت پوشانندگی سی سی کرم نسبت به بی بی کرم  بیشتر و سنگین تر است اما باز هم انتخاب با شماست که کدام را انتخاب کنید.

فراموش نکنید با اینکه هر دو محصول معرفی شده دارای خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی و ضد آفتاب بودن هستند اما بهتر است قبل از رفتن از خانه یا حتا زمان هایی که در خانه هستید حتما پوستتان را به ضد آفتاب و یک مرطوب کننده همیشگی آغشته کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.