مشاوره جهت ساخت و خرید خانه در کانادا با تیم مشاوران املاک سامان 

خرید خانه در کانادا برای اقامت

کانادا جزو کشورهایی میباشد که نمیتوانید صرفا با خرید ملک اقامت بگیرید. مگر اینکه برای شرکت یا هر کسب و کار دیگری ملک را خریداری نموده و از طریق کسب و کارتان اقامت بگیرید. البته دیگر اقامت شما به خاطر خرید خانه در کانادا نمیباشد بلکه به دلیل کسب و کارتان است. 

البته با مهاجرت به کانادا همیشه این سوال برای افراد مطرح میشود که آیا از حق خرید ملک در کانادا برخوردارند یا خیر؟  همچنین اگر از لحاظ قانونی این امکان را دارند چگونه و از کجا باید شروع کنند؟ در این مقاله سعی ما براین است که به بهترین نحو شما را در امر خرید خانه در کانادا راهنمایی کنیم. با تیم مشاوران املاک سامان همراه باشید.

مراحل خریدن خانه در کانادا

جهت خرید خانه در کانادا ابتدا میبایست ویزای کانادا گرفته شود و سپس وارد کانادا شوید. در مرحله دوم باید ملک مورد نظرتان را انتخاب نمایید. البته در این راه میتوانید از تیم مشاورین املاک سامان هم بهره بگیرید. شما باید به یک توافق مناسب و کلی با فروشنده برسید. سپس پیشپرداخت ملکتان را پرداخت نمایید. دقت نمایید، وکیل شما باید در همهی مراحل حضور داشته باشد. البته میبایست وکیل شما تمامی شرایط قرارداد را مطالعه نماید و موافقت خود را در صورت نبود مشکل اعلام کند. زیرا وکیل باید در مورد فروشنده تحقیق کند. نداشتن سوء پیشینه فروشنده موضوع مهمی است که باید از طریق وکیلتان از آن مطمئن شوید.

خرید خانه در کانادا

 قرارداد را وکیل تنظیم مینماید و مبالغ پرداختی را میبایست مشخص کند. سپس وکیل در آخر پول را از طرف خریدار به فروشنده پرداخت مینماید.

نکاتی در مورد خرید خانه 

اکثر افرادی که اقدام به خرید خانه در کانادا میکنند، تصمیم میگیرند که از وام‌های بانکی و تسهیلات مشابه استفاده نمایند. متقاضیان وام بانکی میبایست اقساط  خود را براساس مدتی که بانک تعیین کرده بپردازند. بنابراین مقداری از درآمد آنها جهت پس دادن بدهی به بانک صرف می‌شود. همیشه این نکته را در نظر بگیرید که نباید بیش از ۳۰ درصد از درآمد ماهیانه شما صرف بازپرداخت آن شود. شاید به این دلیل که برای پرداخت سایر هزینه‌ها دچار مشکل نشوید.

اصولا در کانادا حقوق کارکنان به حساب بانکی آنها واریز می‌شود. پس میتوان از این روش پرداخت به عنوان فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری در بانک استفاده نمود. زیرا با پس انداز در بانک میتوانید برای دریافت وام جهت خرید خانه اقدام نمایید. ما به شما توصیه میکنیم که اقدام به پس انداز پول خود در حساب‌های TFSA نمایید. زیرا اگر برای اولین بار قصد خرید خانه در کانادا را داشته باشید، با داشتن این نوع حساب بانکی میتوانید از پرداخت مالیات معاف شوید.

شرایط خرید خانه در تورنتو

شهر تورنتو در استان انتاریو میباشد. شهر تورنتو از پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا است. در این شهر بازار املاک و مستغلات و خرید و فروش خانه بسیار رواج دارد. قیمت خرید و فروش خانه‌ در شهر تورنتو دائما در حال زیاد شدن است. ‌به صورتی که متوسط قیمت خانه در یک‌ساله گذشته ۲۱.۸ درصد افزایش یافته است. این امر نشان دهنده سودآوری سرمایهگذاری خرید خانه در تورنتو میباشد.

البته قابل ذکر است که اگر شهروند کانادا هم نباشید اما میتوانید در تورنتو خانه بخرید. قوانین خرید و فروش خانه در کلیه شهرهای کانادا بدین صورت است که برای خرید و فروش خانه نیازی به شهروند بودن نمیباشد. سرمایهگذاری برای خرید خانه در تورنتو توسط تعداد زیادی از خارجیان نشان از سودآور بودن این معامله میباشد.

نگاهی به فرآیند ساخت خانه در کانادا

ساخت خانه در کانادا یکی از انتخابهایی است که برای سرمایه‌گذاران و همچنین برای کسانی که به دنبال خانه‌ای با مشخصات دلخواه هستند، مناسب میباشد. ممکن است نتوانید خانه‌ای با شرایط و مشخصاتی که مدنظرتان هست را به راحتی پیدا کنید. در این صورت، میبایست خانه موردنظرتان را خودتان بسازید.

هر چند ممکن است ساخت خانه در همه جای دنیا یکسان باشد. ولی بسیاری از ویژگیها میتواند ساخت خانه در کانادا را از ایران متمایز کند. مانند مقررات و الزامات قانونی، اقتضائات شرایط جغرافیایی و تفاوت هزینهها و قیمتها و … .

اما ساخت خانه در کانادا و ایران یک نقطه مشترک دارد و آن این است که ساختن خانه در هر دو مکان کار آسانی نمیباشد. باید در مورد آن به درستی برنامهریزی کرد و قدم به قدم جلو رفت. ابتدا میبایست بودجهی دقیقی را تنظیم نمایید. 

سپس کار اصلی ساخت خانه را با انتخاب نقشهی خانه شروع کنید. البته باید به عنوان سازندهی خانه منتظر هر اتفاقی باشید. هنگام ضرورت ممکن است هزینهی ساخت خانه بیشتر از هزینهی محاسبه شده تمام شود. ولی اگر از برنامه دقیق و حساب شدهای برخوردارنباشید و از پیمانکار با تجربه استفاده نکنید، شاید ساخت خانه در کانادا برایتان گران تمام شود. 

ساخت خانه در کانادا

به این نکته دقت نمایید که ساختن خانه، مسیری متفاوت از خرید خانه‌ نوساز یا کارکرده دارد. البته تعیین قیمت تمام‌شده برای ساخت یک واحد، کار سختی میباشد. اگرچه این امر میتواند فشار اقتصادی زیادی به مشتری وارد کند. به همین دلیل ما به شما توصیه میکنیم جهت ساخت خانه وام ویژه ساخت را دریافت نمایید. همچنین میتوانید از خدمات شرکت‌های تخصصی مانند املاک سامان در زمینه ساخت خانه در کانادا بهره‌ ببرید. با این حال، با بررسی همهی جوانب قبل از شروع کار، می‌توانید این مسیر را به شکل مناسبی طی کنید.

10 گام جهت ساخت خانه در کانادا

ما قصد داریم با بازگو کردن 10 گام مهم و اساسی برای ساخت خانه در کانادا به شما دوست عزیز کمک نماییم. 

این 10 گام به شما کمک میکند تا از بروز مشکلات در هنگام ساخت خانه در کانادا جلوگیری نمایید.

در فرایند ساخت خانه در کانادا از تنظیم بودجه تا مرحله اسباب کشی 10 گام در نظر گرفته شده است. شما با طی هر یک از مراحل خواهید دانست که در هر مرحله میبایست انتظار چه چیزی را داشته باشید.

  1. قبل از خرید نقشه خانه، بودجهای دقیق تنظیم و تهیه نمایید.
  2. نقشه مناسب را انتخاب نمایید.
  3. پیریزی و اسکلتبندی میبایست به شکل صحیح انجام گیرد.
  4. بعد از تکمیل اسکلت ساختمان، بازرسی فنی توسط یک بازرس از لوله کشی، سیمکشی و اسکلت ساختمان انجام میشود.
  5. در این مرحله سازنده، خانه شما را با درای وال(Drywal)  یا دیوار خشک یا یک پوشش محافظتی محصور مینماید. زیرا میبایست خانه در مقابل رطوبت ناخواسته محصور باشد.
  6. عایق بندی خانه جهت صرفه جویی در هزینههای انرژی انجام میگیرد.
  7. تزئینات خارجی و تمامی تجهیزات مکانیکی از جمله HVAC، لوله کشی و سیم کشیها نصب میشود.
  8. حالا میبایست دیوارها و سقفهای خانه را با درای وال(Drywall)  پوشانده شود.
  9. اکنون طراحی داخلی انجام میگیرد.
  10.  بازرسی فنی نهایی در آخرین مرحله قبل از اسبابکشی انجام میگیرد. دلیل آن این است تا از درستی انجام کار مطمئن شوید.

همانطور که میدانید ساخت خانه در کانادا پروژه بزرگی میباشد. اگر این کار به درستی انجام بگیرد، میتواند یکی از موفقیتهای شما در جهت مالکیت خانه در کانادا محسوب شود. ما پیشنهاد میکنیم جهت تضمین موفقیت در این راه از مشاوره تیم تخصصی املاک سامان کمک بگیرید. زیرا با راهنمایی یک تیم متخصص در زمینه خرید و فروش و ساخت خانه در کانادا میتوانید به هدفتان هرچه سریعتر نزدیک شوید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.