درمان های زگیل کدامند؟

درمان زگیل راه های مختلفی دارد. زگیل بر اثر یک ویروس انسانی روی پوست بوجود می آید.  در این مقاله قصد داریم انواع آن را به شما معرفی کنیم.

درمان شیمیایی زگیل

داروها و کارهای پزشکی متعددی وجود دارد. که زگیل های روی پوست را از بین می برد. شما با مراجعه به پزشک می توانید یکی از راه های درمان را انتخاب کنید.

اسید سالیسیلیک و درمان زگیل

استفاده از اسید سالسیک برای درمان زگیل بسیار استفاده می شود. استفاده از این دارو باید بصورت روزانه و موضعی باشد. کاری که اسید سالیسیلیک می کند. خشک کردن زگیل است. حواستان باشد هنگام استفاده به نواحی سالم پوست برخورد نکند.

نوار درمان برای زگیل

استفاده از نوار برای درمان یک روش محبوب است. نوار مخصوص باید به مدت ۶ روز روی پوست قرار بگیرد. بعد از این مدت می توان سطح بالایی زگیل را برداشت. بعد از یک روز دوباره باید نوار را به مدت ۶ روز در آن ناحیه قرار داد. بعد از زگیل روی پوست از بین می رود.

فریز کردن برای از بین بردن زگیل

استفاده از نیتروژن مایع و وارد کردن آن به زگیل باعث می شود سلول تحت تاثیر قرار بگیرد. فریز کردن، بافت رابط بین سلول ها را از بین نمی برد. به همین دلیل، ذائده به‌طورمعمول بدون ایجاد زخم عمیق، درمان می‌شود.

درمان خانگی زگیل

 برخی از مواد طبیعی و خانگی هستند که به درمان کمک می کنند. طب سنتی مواد و روش استفاده از آن را بررسی کرده و معرفی می کند.

سرکه سیب برای زگیل

به عنوان یک اسید سالسیک طبیعی عمل می کند. سرکه سیب باعث لایه برداری پوست آلوده به ویروس می شود. سرکه را با با آب مخلوط کرده و اجازه دهید ۳ الی ۴ ساعت روی زگیل بماند.

پوست موز و درمان زگیل

موز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم ویروس های پوستی و زگیل را درمان می کند. استفاده از پوست موز روی زگیل باعث درمان آن می شود. تاثیر پوست موز مانند دیگر مواد تاثیر چندانی ندارد. اما امتحان آن هم برایتان ضرر ندارد.

سیر و زگیل

سیر دارای ماده ای به نام آلیسین است. این ماده اثر ضد میکروبی دارد. از آنجایی که علت بروز ذائده پوستی ویروس است. سیر می توان آن را درمان کرده و از بین ببرد.

پوست پرتقال

استفاده از پوست پرتغال برای درمان از نظر علمی تایید نشده است. اما به علت ارزان بودن یک روش محبوب است. استفاده از پوست پرتغال برای از بین بردن زگیل زمانی حدود دو هفته یا بیشتر نیاز دارد.

آناناس

آناناس ترکیب هایی دارد که پروتئین را هضم می کند. نام این ماده بروملین می باشد. حذف زگیل با عصاره آناناس در بسیاری از مواقع جواب می دهد.

علف قاصدک برای درمان زگیل

طب سوزنی خواص قاصدک را کشف کرده است. استفاده از شیره قاصدک می تواند یکی از راه های درمان بیماری های پوستی واین ذائده پوستی باشد.

تحقیقات نشان داده که قاصدک دارای خاصیت ضد میکروبی بوده. و بیماری های پوستی ناشی از ویروس و میکروب را درمان می کند. شیره قاصدک را یک الی دو بار در روز روی ذائده پوستی بمالید. بعد از دو هفته زگیل بهبود پیدا می کند.

آلوئه ورا و درمان زگیل

آلوئه ورا ماده ای است که بسیاری از بیماری های پوستی مانند پوسته شدن، سوختگی و پسوریازیس را درمان می کند. در اینجا متوجه می شویم برای برطرف کردن زگیل نیز موثر است.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.