دسته گل تبریک ازدواج و عروسی

خرید دسته گل تبریک ازدواج و عروسی از سنت‌های دیرینه ما ایرانیان است. در این مطلب با نکات خرید این نوع از دسته کل یا باکس گل تبریک ازدواج آشنا می‌شویم.

دسته گل تبریک ازدواج و عروسی؛ هدیه‌ای به‌یادماندنی

گل‌ها نمادهایی زنده، زیبا و به‌یادماندنی با پیام‌هایی چون: شادی، سرزندگی، شروع دوباره و عشق و علاقه هستند. در همه جای دنیا از گل‌ها برای اثبات علاقه و تبریک مناسبت‌های گوناگون زندگی افراد استفاده می‌شود. 

خرید دسته گل تبریک ازدواج و عروسی نیز یکی از سنت‌های دیرینه ما ایرانیان است که با خرید این دسته گل‌ها تلاش می‌کنیم آرزوهای قلبی خود را به عروس و داماد نشان دهیم. در این مطلب با نکات راهنمای خرید این دسته گل آشنا می‌شویم.

چرا خرید گل برای تبریک ازدواج اهمیت دارد؟

مراسم ازدواج مهم‌ترین و خاطره‌انگیزترین رسم و مناسبت در زندگی هر فرد است. دعوت از افراد خانواده، آشنایان و فامیل برای حضور در این مراسم به این خاطر است که می‌خواهیم دیگران در این شادی سهیم و شاهدان عینی پیمان ازدواج باشند.

خرید دسته گل برای تبریک عروسی همچون خاطره‌ای در ذهن عروس و داماد ثبت می‌شود و می‌توانید آن‌ها را در عکس‌های این مراسم نیز ببینید و به‌خاطر بیاورید. به‌همین دلیل هرچه در خرید این هدیه، دقت و سلیقه بیشتری به خرج دهیم، باعث شادی بیشتر عروس و داماد خواهیم شد.

در هنگام خرید دسته گل عروسی به چه نکاتی دقت کنیم؟

وقتی وارد یک گلفروشی می‌شویم با گزینه‌های بی‌شماری برای انتخاب روبه‌رو هستیم. این گزینه‎ها از انواع گوناگونی هستند. انواع گل‌های زیبا، انواع سبد و باکس گل، گل‌هایی در رنگ‌های گوناگون، انواع تزئینات گل و انواع کارت‌های تبریک که بر روی آن‌ها می‌توانید نام عروس و داماد، نام خود یا جمله‌ای زیبا برای تبریک بنوبسید. در ادامه با برخی از این نکات آشنا می‌شویم.

  1. نوع گل

گل‌ها گونه‌های مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها غیر از تنوع رنگ و رایحه متفاوت، حاوی پیام‌هایی متفاوت نیز هستند. دقت به این پیام‌ها می‌تواند نشانه توجه بیشتر شما در زمان انتخاب گل باشد و عروس و داماد نیز این پیام را از جانب شما و از طریق نوع گل دریافت می‌کنند. با معنای نمادین برخی از گل‌ها آشنا می‌شویم:

  • گل داوودی: گل داوودی نماد مثبت‌اندیشی، آرزوهای خوب، شادی و زندگی طولانی است. داوودی سفید از وفاداری نشان دارد و داوودی قرمز از عشق؛ در مقابل، داودی زرد، نماد عشق یک‌طرفه است
  • گل ارکیده: ارکیده انواع مختلفی دارد و گلی بسیار زیبا است. این گل با مفاهیمی چون عشق، رفاه، ثروت و افتخار گره خورده است. ارکیده سفید، نماد معصومیت، ارکیده صورتی، نماد فضیلت و شادی و ارکیده زرد، نماد دوستی و شروع دوباره است.
  • گل رز: گل رز همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها است که می‌توانید آن را با گل‌های دیگر همراه کنید. برخی از معانی این گل عبارتند از: عشق و علاقه، زیبایی، تعادل، شرف، هوش، شور و هیجان و صبوری. رز نشانه عشق ابدی و رازداری نیز هست.
  • گل میخک: میخک قرمز بهترین گل برای تبریک سالگرد ازدواج عنوان شده است. گل میخک نمادی از علاقه، شور و هیجان است. میخک قرمز نمادی از تحسین و محبت، میخک صورتی، نمادی از قدرشناسی، میخک سپید، نمادی از پاکی و صداقت و میخک بنفش، نمادی از عذرخواهی است.
  • گل نرگس: نرگس گلی خوشبو و نماد تولد و شروع دوباره استو نرگس همچنین به شادی و حال و هوای بهار شهرت دارد.
  1. رنگ گل

همانطور که در بخش قبلی دیدیم جدا از این که هر گونه از گل، با بعضی مفاهیم به‌صورت نمادین ارتباط دارد؛ رنگ گونه‌ها نیز باعث تنوع پیام‌های آن‌ها می‌شود. در ادامه این مطلب تلاش می‌کنیم با استفاده از روانشناسی رنگ‌ها و باورهای پیشینیان درباره رنگ گل‌ها با معنای هر رنگ آشنا شویم. این آشنایی به ما کمک می‌کند بتوانیم دسته گل تبریک ازدواج و عروسی را با گل‌هایی در رنگ‌هایی با بهترین پیام‌ها خریداری کنیم:

گل سفید: رنگ سفید نشانه حضور تمامی رنگ‌ها در درون یک رنگ و نشانه یکرنگی، کمال، پاکیزگی، شروع جدید و سادگی است. در تنوع رنگی بسیاری از گل‌ها رنگ سفید نیز حضور دارد.

گل قرمز: گل‌های قرمز با مفاهیم شور، عشق، عاطفه، شادی زیاد و مبارکباد در ارتباط هستند. به‌همین دلیل است که از گل‌هایی به این رنگ در مناسبت‌های مختلفی چون: ازدواج و سالگرد ازدواج، تولد و قرارهای عاشقانه از گل‌هایی به این رنگ استفاده می‌شود.

گل زرد: گل زرد می‌تواند نشانه دوستی صادقانه باشد اما نشانه عشق نیست. از گل‌هایی به رنگ زرد معمولا برای تبریک موفقیت، سلامتی و دوستی استفاده می‌شود.

گل آبی: آبی رنگ آرامش و احترام است. رنگ بزرگداشت مقام و شخصیت دیگران. به‌همین دلیل از آن بیشتر برای نشان دادن احترام متقابل بین فرزندان و والدین و همکاران استفاده می‌شود.

  1. تعداد گل

علاوه بر رنگ‌ها و گونه‌های گل، تعداد شاخه‌های گل نیز دارای پیام مخصوص به خود هستند. این مساله به این خاطر است که از دیرباز، اعداد در فرهنگ‌های مختلف، معانی ویژه‌ داشته‌اند. با معنی تعداد گل‌ها نیز در ادامه آشنا می‌شویم:

  • یک شاخه گل: یک شاخه گل عموما به معنای عشق است و البته برای تبریک مناسبت‌های عاشقانه بین دو نفر و قرارهای رمانتیک مناسب است.
  • دو شاخه گل: دو شاخه گل نشان از عشق و احترام متقابل دارد.
  • سه شاخه گل: دوست داشتن صمیمانه و واقعی را نشان می‌دهد.
  • ده شاخه گل: ده عدد تکامل و ورود به مرحله‌ای دیگر از زندگی است.
  • پانزده شاخه گل: این تعداد از گل‌ها می‌تواند نشانه عذرخواهی از دیگران باشد.
  • بیست و پنج شاخه گل: این تعداد از گل نشانه عادت کردن به حضور افراد در کنار شما است.
  • پنجاه شاخه گل و بیشتر: این تعداد شاخه گل نیز نشانه دست و دلبازی شما و اهمیت طرف مقابل برای شما است.

نکات دیگر

آخرین مورد از نکات راهنما برای خرید گل برای تبریک ازدواج به تزئینات گل و خرید باکس و سبد گل برمی‌گردد. امروزه گل‌ها را با شیوه‌های مختلفی تزئین می‌کنند و از متریال‌های مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند. همچنین سبدها و باکس‌های بسیار متنوعی برای گل‌ها وجود دارد که بر اساس سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را سفارش بدهید. توجه داشته باشید که هرچه بیشتر دقت و سلیقه به خرج بدهید، تصویری که از شما با خرید این هدیه در ذهن عروس و داماد باقی می‌ماند، ماندگارتر خواهد بود. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.