قرص Osteo Quinone

قرص استئوکینون یا مکمل Osteo Quinone به طور خاص برای سلامت استخوان ها طراحی شده است. قرص استئوکینون (Osteo Quinone) برای چیست و چرا باید از این مکمل مصرف نمود؟ فواید مصرف مکمل استئوکینون چیست؟ را در ادامه این مطلب از بلدشیم بخوانیم.

قرص osteo quinone برای چیست؟

استئوکینون یک داروی ترکیبی است که جهت جلوگیری یا درمان سطح پایین کلسیم در خون برای افرادی که کلسیم کافی از رژیم غذایی شان دریافت نمی کنند، استفاده می شود.

از این دارو برای درمان اختلالاتی مانند پوکی استخوان، جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ ها و کلیه ها و مفاصل، ترمیم سریع تر شکستگی استخوان استفاده می شود. این مکمل همچنین برای اینکه بیماران خاصی (از جمله زنان باردار، زنان شیرده، زنان یائسه) میزان کافی از کلسیم را دریافت کنند نیز استفاده شود.

 مکمل استئوکینون برای سلامت استخوان ها
مکمل استئوکینون برای سلامت استخوان ها

قرص osteo quinone برای تقویت استخوان ها

قرص تقویت زانو استئوکینون یک مکمل ایده ال برای حفظ سلامت ساختار استخوانی بدن و پیشگیری از پوکی استخوان است. وجود فرمولاسیون منحصر به فرد این محصول آن را به یک قرص برای تقویت استخوان تبدیل کرده است. در ادامه به توضیح هر یک از فواید ترکیبات آن می‌پردازیم:

کلسیم در قرص استئوکینون

کلسیم یکی از مینرال‌های ضروری و مهم برای سلامت و تقویت استخوان‌ها است. از طریق لبنیات می‌توان این ماده معدنی را در بدن جذب کرد. اما بهتر است افراد مسن و خانم‌ها در دوره منوپوز برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و مشکلات حرکتی ناشی از آن حتما از مکمل‌های حاوی کلسیم مانند قرص استئو کینون استفاده کنند.

ویتامین D۳ در قرص استئوکینون

استئو کینون با ترکیبات کاملا تخصصی مانند ویتامین دی ۳ می تواند جذب‌کلسیم را در بدن افزایش دهد. این ویتامین تولید استئوکلسین (پروتئین تشکیل استخوان) را توسط سلول‌های استخوان ساز استئوبلاست افزایش می‌دهد. مصرف این ویتامین علاوه بر حفظ سلامت استخوان‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت سیستم عصبی بدن کمک می‌کند.

ویتامین K۲ در قرص استئوکینون

ویتامین K۲ از دسته ویتامین‌های محلول در چربی می‌باشد که عموما به وسیله باکتری‌ها تولید می‌شود و در مواد غذایی کمتر یافت می‌گردد. مطالعات بالینی جدید از فواید ویتامین K۲ برای سلامت استخوان‌ها، حکایت دارند که مصرف این ویتامین به مدت حداقل ۶ ماه در کاهش از دست رفتن توده استخوانی و افزایش غلظت مواد معدنی استخوان‌ها موثر هستند.

ویتامین K۲-۷ در قرص استئوکینون

وظیفه اصلی جذب و قرار دادن کلسیم در بافت‌های استخوانی بر عهده پروتئینی به نام استئوکلسین است که در سلول‌های استخوانساز (استئوبلاست) تولید می‌شود. پروتئین استئوکلسین برای فعال شدن و انجام عملکرد خود نیاز به ویتامین K۲-۷ دارد و در حضور این ویتامین قادر به جذب و نشاندن کلسیم در استخوان می‌شود. علاوه بر این، استئوکلسین فعال نقش ممانعتی در برابر سلول‌های استخوان خوار (استئوکلاست) دارد و از تخریب استخوان توسط آن‌ها جلوگیری می‌کند.

در صورت کمبود یا فقدان ویتامین K۲-۷، این پروتئین فعال نشده و در نتیجه کلسیم جذب استخوان نمی‌شود و در خون باقی می‌ماند. جالب است بدانیم که ویتامین K۲-۷ علاوه بر فعال کردن استئوکلسین، گروه دیگری از پروتئین‌ها را نیز فعال می‌کند که این پروتئین‌ها در بافت‌های نرم مانند جدار عروق و غضروف‌ها وجود دارند و نقش آن‌ها محافظت از بافت در مقابل کلسیفیکاسیون و رسوب کلسیم در آنهاست.

ترکیبات موجود در 1 قرص استئوکینو

عنوانمقدارنیاز روزانه
Calcium Carbonate625 mg*
Vitamin D3200 IU*
Vitamin K2-745 mcg*
جدول ترکیبات 1 قرص osteo quinone

موارد مصرف قرص osteo quinone

  • پیشگیری از پوکی استخوان در مصرف کنندگان داروهای کورتونی
  • در موارد ابتلا به کمبود ویتامین K۲ ،D۳ و کربنات کلسیم
  • مهار تولید استئوبلاست، بازدارنده رسوب کلسیم در شریان
  • بهبود جذب کلسیم به استخوان و استحکام استخوان ها
  • ترمیم سریع تر شکستگی های استخوانی
  • درمان پوکی استخوان در دوران یائسگی
  • مناسب برای مادران باردار و شیرده
  • مناسب برای سلامت قلب و عروق
  • تنها مکمل کلسیم بدون رسوب
  • کاهش دردهای استخوانی
  • مناسب سنین رشد و نمو

مقدار مصرف قرص osteo quinone چقدر است؟

روزانه ۱ الی ۲ عدد قرص همراه غذا با یک لیوان آب( به صورت حتمی باید مطابق دستور پزشک مصرف شود)

مکمل osteo حاوی چه مواد مغذی است؟

مکمل استئوکینون علاوه بر کلسیم، حاوی ویتامین های K2 و D3 است. کلسیم نقش بسیار مهمی برای بدن دارد. کلسیم برای عملکرد طبیعی اعصاب، سلول ها، ماهیچه ها و استخوان ها ضروری است.

اگر مقدار کافی کلسیم در خون وجود نداشته باشد، بدن مقدار کافی کلسیم را از استخوان دریافت می کند و از این طریق باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود. ویتامین D نیز به بدن کمک کرده تا کلسیم و فسفر جذب کند. داشتن مقادیر مناسب ویتامین D، کلسیم و فسفر برای ساخت و نگه داشتن استخوانهای قوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

از جمله ویتامین های محلول در چربی، ویتامین K2 است. این ویتامین معمولا در روده و توسط باکتری های مفید روده تولید می شود. تحقیقات اخیر نشان می دهند که این ویتامین برای سلامت استخوان ها نقش اساسی دارد و مصرف حداقل 6 ماه از این ویتامین می تواند مانع از کاهش حجم توده استخوانی و قوی تر شدن استخوان ها شود.

مکمل استئوکینون چگونه در سلامت استخوان ها ایفای نقش می کند؟

مکمل استئوکینون سبب می شود که کلسیم از خون و رگ ها خارج شود و در بافت استخوانی ذخیره گردد. مطالعات اخیر نشان می دهند که مصرف مکمل کلسیم به تنهایی منجر به رسوب کلسیم در بافت های نرم و رگ ها می شود اما ویتامین K2، با فعال کردن استئوکلسین، ماتریکس استخوانی ایجاد کرده در نتیجه امکان حفظ مناسب کلسیم را فراهم می کند.

برخی از مطالعات نیز مزایای مصرف ویتامین K2-7 در بهبود تراکم استخوانی و کاهش بیماری های قلبی و عروقی را به اثبات رسانده اند. مطالعه ای که در سال 2011 در مجله BGN به چاپ رسیده، بهبود تراکم استخوان و افزایش فعالیت استئوکلسین را در اثر مصرف مکمل K2-7 ثابت کرده است.

فواید مصرف مکمل استئوکینون

  • ایجاد استحکام در استخوان ها
  • جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ ها
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • افزایش جذب کلسیم
  • سلامت قلب و عروق
  • پیشگیری از پوکی استخوان در افرادی که از داروهای کورتون مصرف می کنند.
  • تقویت رشد استخوان در سنین رشد
  • ترمیم هر چه سریع تر شکستگی استخوان ها
  • پیشگیری از پوکی استخوان در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون و سکته مغزی و قلبی

روش مصرف مکمل استئوکینون

  • این دارو را روزانه یک یا دو عدد و بعد از غذا مصرف کنید.
  • بین مصرف این مکمل و داروهای دیگر فاصله زمانی 2 تا 4 ساعته ایجاد کنید.
  • اگر شخص از داروی رقیق کننده خون وارفارین مصرف می کند، مصرف روزانه 500 میکروگرم ویتامین K با مشورت پزشک نیز توصیه می شود.

موارد منع مصرف مکمل استئوکینون

در بیمارانی که داروی وارفارین مصرف می‌کنند با مشورت و کنترل تست‌های انعقادی مصرف روزانه ۵۰ میکروگرم ویتامین K بلامانع است.

مصرف مکمل استئوکینون در دوران بارداری و شیردهی

در صورت بارداری و یا شیردهی، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک خود مشورت نمایید.

عوارض جانبی قرص استئوکینون

مصرف این دارو عوارض جانبی خاصی ندارد.

تذکر: زنان باردار و شیرده روزانه به مصرف 90 میکروگرم ویتامین K نیاز دارند، اما توصیه می شود که قبل از شروع به مصرف این مکمل حتما با پزشک خود مشورت کنند.

شرایط نگهداری قرص osteo quinone

دارو را درون جعبه و دور از رطوبت، در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:

مطالب علمی و اطلاعات دارویی در بلدشیم جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و از سراسر وب جمع آوری می گردند و هیچ گونه دلیلی بر مصرف آن بدون مشورت با پزشک وجود ندارد. پس قبل از هر اقدامی شما باید با پزشک خود مشورت و بر اساس آن تصمیم گیری نمایید. بلدشیم هیچ گونه مسئولیتی در قبال مصرف خودسرانه ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.