میکروپیگمنتیشن چیه؟ میکروپیگمنتیشن چشم چه خطراتی داره؟

چکیده : میکروپیگمنتیشن چشم یکی از روش های آرایش نیمه دائمی چشم ها است که توسط دستگاه ها و رنگ های مخصوص صورت می گیرد.. در این مقاله آن را بررسی مکینیم

میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن یکی از محبوب ترین روش ها برای آرایش دائمی یا نیمه دائمی است.  از میکروپیگمنتیشن برای دادن فرم زیبا به ابرو و سایر اجزای صورت استفاده میشود.

میکروپیگمنتیشن روشی جدید برای ایجاد فرمی زیبا و بی نقص برای ابروها یا سایر قسمت های صورت با استفاده از تکنیک های شبیه تاتو است. میکروپیگمنتیشن برای خیلی چیزها استفاده می شود و فقط برای ابرو نیست.

آقایان و خانم ها می توانند از میکروپیگمنتیشن برای تغییر شکل ابرو، رویش مو، لب، چشم و غیره استفاده کنند. میکروپیگمنتیشن استفاده از رنگدانه بین لایه بیرونی و زیرین پوست است.

نتیجه این درمان سال ها باقی می ماند. اگر نقصی در ابروها یا سایر اجزای صورت مشاهده کردید که باعث از دست دادن اعتماد به نفس شما شد، با این روش می توانید فرم صحیح اجزای صورت را ایجاد کنید و از نتیجه لذت ببرید.

افراد مبتلا به ریزش مو و ابرو، آلوپسی یا کسانی که تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند می توانند با میکروپیگمنتیشن ظاهر شاداب و زیبای اولیه خود را بازیابی کنند.

میکروپیگمنتیشن چگونه انجام میگیرد؟

میکروپیگمنتیشن با قرار دادن یک رنگ معدنی ضد حساسیت در زیر پوست با کمک سوزن بسیار ظریف انجام می شود. رنگ به لایه دوم پوست نفوذ می کند و کاملاً ملایم و طبیعی است و جلوه خاصی روی لب، چشم یا ابرو ایجاد می کند.

متخصصان میکروپیگمنتیشن باید آموزش دیده و با تجربه باشند. همچنین برای جلوگیری از انتشار باکتری و آلودگی از دستکش استفاده می کنند تا احتمال عفونت به صفر برسد.

این روش با تاتو های زیبایی متفاوت است. یکی از مهم ترین تفاوت ها این است که در میکروپیگمنتیشن از رنگدانه های متفاوتی نسبت به جوهر تاتو استفاده می شود. در میکروپیگمنتیشن از تاتو کمتر تهاجمی است.

میکروپیگمنتیشن معمولا بین بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می کشد. در واقع همان روز به خانه برمی گردید. بسته به اینکه در کدام ناحیه از صورت شما میکروپیگمنتیشن دارید، درد این فرآیند متفاوت است، اما به طور کلی محدود و کم دردناک است. معمولاً از کرم ها یا اسپری های بی حس کننده برای کاهش درد این روش استفاده می شود.

میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است؟

میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی هم برای آقایان و هم خانم ها استفاده می شود. این روش برای کسانی مناسب است که میخواهند مثلا در خط رویش مو ، ابرو ، لب یا … خود تغییری ایجاد کنند و ظاهر خود را زیباتر کنند.

همچنین این روش برای کسانی که به لوازم آرایش سنتی حساسیت دارند و نمی توانند از آنها استفاده کنند ایده آل است.

دیگر افرادی که می توانند از میکروپیگمنتیشن بهره مند شوند، افرادی هستند که محدودیت های فیزیکی دارند. کسانی که از عینک و لنزهای تماسی استفاده میکنند یا چشمهای حساسی دارند، ممکن است انتخاب خوبی برای این کار باشند. این افراد  با میکروپیگمنتیشن دیگر نیازی به استفاده از لوازم آرایشی ندارند.

علاوه بر این، میکروپیگمنتیشن علاوه بر مصارف زیبایی، برای مصارف پزشکی نیز استفاده می شود. این روش درماپیگمنتیشن نامیده می شود و برای از بین بردن اسکار یا جای زخم و برآمدگی، اصلاح لک های لب، بازگرداندن هاله سینه در افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند و برای جراحی بازسازی سینه استفاده می شود.

هزینه میکروپیگمنتیشن

هزینه میکروپیگمنتیشن، روش میکروپیگمنتیشن بسیار گسترده است. با کمک دستگاه میکروپیگمنتیشن می توانید ابرو، چشم و لب های خود را زیبا کنید. در واقع موارد زیادی در این راه مورد استفاده قرار می گیرند، برخی از آنها یک بار مصرف  و برخی از آنها دائمی  هستند. هزینه میکروپیگمنتیشن به عوامل زیادی بستگی دارد، اما به طور کلی، در اکثر مراکز حول یک قیمت ثابت بالا و پایین می‌شود.

میکروپیگمنتیشن چشم  چیست؟

میکروپیگمنتیشن چشم یک انتخاب عالی برای افرادی است که به لوازم آرایشی حساسیت چشمی دارند و نمی توانند هر روز از خط چشم استفاده کنند.

همچنین برای خانم های شاغلی که می خواهند همیشه چشمی طبیعی و زیبا داشته باشند اما زمان کافی برای آرایش ندارند مناسب است.

آرایش دائمی چشم نیز گزینه مناسبی برای خانم هایی است که به ورزش علاقه دارند. زیرا میکروپیگمنتیشن چشم با تعریق یا تماس با آب از بین نمی رود و روی صورت می ماند.

میکروپیگمنتیشن چشم نیز گزینه خوبی برای افرادی است که سیاهی دور چشم دارند و با این روش می توانید فرم چشم های خود را بهبود ببخشید. همچنین برای افرادی که سن بالایی دارند و تاتوی قدیمی و پخش شده دارند، با استفاده از تکنیک سایه چشم، می توان خط چشم  قدیمی و پخش شده را تبدیل به   سایه ای طبیعی و زیبا کرد.

 میکروپیگمنتیشن چشم چقدر ماندگاری دارد؟

میکروپیگمنتیشن چشم معمولا بین 1 تا 3 سال ماندگاری دارد. مدت زمان میکروپیگمنتیشن چشم به عواملی مانند: رنگدانه و  دستگاه میکروپیگمنتیشن مورد استفاده، تکنیک و مهارت پیگمنتر و مراقبت پس از میکروپیگمنتیشن بستگی دارد.

همانطور که در مورد تاثیر رنگ و دستگاه های مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن چشم ذکر شد، استفاده از رنگ و دستگاه صحیح به طور موثر بر اندازه و عمق کاشت رنگ و در نتیجه ماندگاری میکروپیگمنتیشن تاثیر می گذارد.

یکی دیگر از عواملی که بر پایداری میکروپیگمنتیشن چشم تاثیر می گذارد، مهارت و تکنیک  پیگمنتر است. پیگمنتر  بایست اصول طراحی استاندارد میکروپیگمنتیشن چشم و همچنین کاشت صحیح رنگدانه را آموزش دیده باشد و در انجام دادن  آن حرفه ای و ماهر شده باشد تا بتواند میکروپیگمنتیشنی زیبا، طبیعی و ماندگار ایجاد کند. مراقبت پس از میکروپیگمنتیشن نیز بر ماندگاری آن تأثیر می گذارد. بعد از میکروپیگمنتیشن چشم باید روزی یک بار از کرم مخصوص استفاده شود که پوست پلک ها را روان کرده و از تماس با آب جلوگیری کند.

کلام آخر 

در این مقاله ما سعی کردیم که به بهترین شکل خدمت شما عزیزان تمامی موارد در مورد میکروپیگمنتیشن را توضیح دهیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد میکروپیگمنتیشن و سایر نواحی های آن مانند میکروپیگمنتیشن لب از این لینک اقدام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.