هرچیزی که در مورد لپ تاپ باید بدانید

لپ‌تاپ‌ها، کامپیوترهای قابل حملی هستند که در  ابعاد کوچک و با باتری‌های داخلی طراحی و عرضه شده‌اند تا مردم بتوانند به آسانی و بدون نیاز به کابل برق، تا چند ساعت، بتوانند در محیط‌های خارج از منزل نیز به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

امروزه لپ تاپ یک وسیله مهم برای هر فرد است. لپ تاپ ها به دانش آموزان انعطاف پذیری و آزادی لازم را برای تکالیف دانشگاهی در هر زمان و هر مکان می‌دهند. استفاده از لپ تاپ در زندگی روزمره ما بسیار مهم است. در زندگی روزمره ، علم روزانه مورد ارزیابی و چالش انسان قرار می‌گیرد. مانند رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها در همه زمینه‌های زندگی ما وجود دارند.

شرکت‌ها، مشاغل، بانک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و خانه‌ها، در همه این زمینه‌ها داده‌های خام به ارزش و دانش قابل توجهی تبدیل می‌شوند. از مهندسان گرفته تا پزشکان‌، دانشجویان، معلمان، تجار و سازمان های دولتی، همه آن‌ها از لپ تاپ برای انجام وظایف خاص، برای سرگرمی، درآمد آنلاین و کارهای اداری استفاده می‌کنند.

با لپ تاپ چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

برخلاف رایانه‌های رومیزی که چندین قطعه اصلی به همراه سیم‌های مختلف به هم متصل شده اند (از جمله ماوس، صفحه کلید و مانیتور)، یک لپ تاپ دارای صفحه کلید داخلی، صفحه نمایش و اشاره گر است که این مزیت را دارد که به راحتی قابل حمل است. کاربران لپ تاپ در صورت تمایل می‌توانند ماوس، صفحه کلید جداگانه و مانیتور دوم را نیز به لپ تاپ متصل کنند.

برای حمل آسان وزن اکثر لپ تاپ ها کم تر از 6 پوند است. به طور معمول، یک لپ تاپ شامل یک باتری یون لیتیوم است که به شما اجازه می‌دهد لپ تاپ چندین ساعت با باتری کار کند. این به کاربران لپ تاپ اجازه می دهد تا از کاربردهای لپ تاپ خود در قطار، کافی شاپ یا حتی در فضای باز استفاده کنند. تقریباً همه لپ تاپ‌های مدرن قابلیت اتصال بی سیم را دارند.

انواع لپ تاپ

لپ تاپ‌ها با توجه به کاربرد خود دسته بندی‌های مختلفی دارند. برای مثال یکی از این دسته بندی‌ها لپ تاپ دانشجویی یا لپ تاپ های حرفه‌ای و لپ تاپ های گیمینگ هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. با توجه به اینکه لپ تاپ از ملزومات دانشجویان می‌باشد و  علاوه بر آن، دانشجو باید وسایلی مانند کتاب‌ها و جزوه‌های درسی، کیف و مواردی مانند این را نیز با خود حمل کنند وزن دستگاه مهم می‌باشد که بهتر است وزن سبکی معادل 1.5 کیلوگرم داشته باشد. همینطور داشتن خروجی  VGA،  با توجه به عدم تجهیز همه موسسات و دانشگاه‌ها به پورت VGA برای زمانی که دانشجو نیاز به ارائه سمینار و یا کنفرانس دارد.

لپ تاپ هایی با چنین وزنی دارای صفحه نمایش کوچکی می‌باشند که به دلیل مضر بودن صفحه نمایش‌های زیر 13 اینچ برای چشم، بهتر است از لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش 13 تا 15 اینچ استفاده شود. همینطور این لپ‌تاپ ها با چنین سایزی دارای پردازشگر حرفه‌ای نیستند، با توجه به داشتن قدرت پردازشگر متوسط، نباید از آن‌ها برای بازی و یا پردازش‌های حرفه‌ای استفاده کرد، همینطور قیمت این لپ تاپ ها مناسب می‌باشد.

لپ تاپ حرفه‎‌ای و گیمینگ

لپ تاپ حرفه‌ای مناسب مهندسین و طراحان می‌باشد. با توجه به استفاده این کاربران از نرم ‌افزارهای گرافیکی سنگین این لپ‌تاپ‌ها مجهز به پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندی هستند، به دلیل داشتن پردازنده‌های قوی قطر و وزن این لپ تاپ‌ها نسبت به سایر لپ تاپ ها بیش‌تر می‌باشد. همینطور با توجه به اینکه کارهای گرافیکی انجام می‌دهند، صفحه نمایش آن باید بزرگ و با اندازه 17 اینچ باشد.

از دیگر انواع لپ تاپ می‌توان به لپ تاپ‌های گیمینگ اشاره کرد. این لپ تاپ ها دارای پردازنده گرافیکی و مانیتورهای قوی هستند. لپ تاپ های گیمینگ به دلیل استفاده از فن های سرخود، معمولا ضمخت طراحی و ساخته می‌شوند. در طراحی این لپ تاپ های از فناوری نور پردازی RGB نیز استفاده می کنند که خاص بودن را در همان نگاه اول جلوه گر می‌شود.

در پاسخ به این پرسش که ایا لپ تاپ ها دوربین دارند باید پاسخ داد که بله. تقریبا تمام لپ تاپ‌ها با وبکم ساخته می‌شوند تا بتوان به کمک آن‌ها تدریس انجام داد یا ویدیویی بازی کرده یا تماس گرفت همچنین قابلیت مهمی که همه لپتاب ها دارند دوربین آن‌هاست که در سیستم های مختلف، کیفیت آن کم و زیاد می‌شود. شما می توانید تجهیزات ویدئویی لپ تاپ را روشن کنید و عکس هایی از آنچه که در مقابل آن اتفاق می‌افتد را بگیرید.

قیمت لپ تاپ

قیمت لپ‌تاپ و خرید آن یکی از بزرگترین معضل‌های کاربران است، بسیاری از افراد نمی‌دانند چه نوع لپ تاپی را خریداری کنند یا در چه زمینه ای نیاز دارند لپ تاپ قوی‌تری داشته باشند. امروزه شما می‌توانید جواب سوال‌های خود را به راحتی در اینترنت پیدا کرد یا لپ تاپ مربوط به حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید بعد از مشخص کردن لپ تاپ مورد نظر خود آن را از فروشگاه اینترنی کالاوما خریداری کرده و نیاز خود را به لپ تاپ برطرف کنید.

درایو نوری

یکی دیگر از مواردی که در گذشته ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می‌کرد، این بود که ایا همه لپ تاپ ها سی دی می‌خورند. بسیاری از لپ تاپ‌های نو درایو نوری (سی دی و دی وی دی) ندارند و عملا این قطعه در حال حذف از روی لپ تاپ‌ها است. برای این مسئله دلایل زیادی وجود دارد. برای مثال به چند مورد از این دلایل اشاره خواهیم کرد.

رشد سرعت اینترنت و در دسترس بودن آن باعث شده است که به راحتی همه مواردی که قبلا بر روی CD یا DVD به لپ تاپ منتقل می‌کردیم را به راحتی از اینترنت دانلود کنیم. با وجود اینکه به نظر سی دی رام لپ تاپ کوچک است ولی با همین ابعاد هم برای طراحی‌های نازک و کوچک بسیار جاگیر است.

به همین دلیل با حذف آنها، هم می‌توان لپ تاپ را کوچک‌تر و البته سبک‌تر کرد و هم فضای بیشتری برای قطعات اصلی مانند باطری در نظر گرفت. در عمل قیمت درایوهای نوری الکسترنال در حدی پایین آمده است که خرید آنها برای افرادی که هنوز به سی دی و دی وی دی احتیاج دارند بار مالی زیادی نداشته باشد و کلا نداشتن درایو نوری روی لپ تاپ چندان به چشم مصرف کننده نیاید. چند سال پیش و در دنیای با اینترنت ضعیف عملا برای دیدن فیلم جدید یا گوش دادن به آهنگ باید CD یا DVD آن اثر را می‌خریدیم. ولی امروزه تقریبا تمام آهنگ، فیلم و سریال دنیا به صورت آنلاین به فروش می‌رسد.

باتری لپ تاپ

سوال بسیار مهمی که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند این است که لپ تاپ ها تا چند ساعت شارژ نگه می‌دارد؟متوسط زمان کار بیشتر باتری‌های فول شارژ (یعنی یک باتری در یک مرحله شارژ آن به 100 درصد رسیده است و آداپتور از برق جدا شده) بین 1.5 تا حدود 6 ساعت است.

در وهله اول، میزان شارژ نگه داشتن باتری لپ تاپ به ظرفیت آن بستگی دارد (میلی آمپر ساعت یا mAH که ظرفیت کل باتری است). هرچه مقدار mAH بزرگتر باشد، باتری برای مدت بیشتری کار می‌کند. بعد از این مورد، اینکه به طور دقیق باتری لپ تاپ چند ساعت باید کار کند، به مدل لپ تاپ و برنامه‌هایی که روی آن اجرا می‌شوند بستگی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.