معرفی گوشی‌ های سری A سامسونگ

تنوع گوشی‌های میان‌رده شرکت سامسونگ به مراتب زیادتر از گذشته شده و این شرکت کره‌ای دریافته که ایجاد تنوع در محصولات میان رده‌اش بازده مطلوبی را از نظر درآمد و فروش برای وی به همراه خواهد داشت. سامسونگ با تولید سری گوشی‌های A، تولیدکنندگان چینی مانند هوآوی و شیائومی را در گوشی‌های میان‌رده به مبارزه طلبیده است.

این جنگ پر شور با تولید گوشی‌هایی که دارای نمایشگرهای امولد هستند، رنگ و بوی تازه‌ای گرفته تا کاربران هم با صرف هزینه‌ای که برای یک گوشی میان‌رده پرداخت می‌کنند، صاحب گوشی با نمایشگر فوق‌العاده شوند. در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 مورد از پرفروش‌ترین گوشی‌های سری A سامسونگ بپردازیم. با کلاغه همراه باشید.

مقایسه پرفروشترین گوشی های سری A سامسونگ با گارانتی داریا همراه

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A70

نقاط قوت Galaxy A70:

  • نمایشگر امولد
  • عملکرد و سخت‌افزار رضایت‌بخش
  • باتری قدرتمند و پشتیبانی از شارژ سریع

نقاط ضعف Galaxy A70:

  • عملکرد کند حسگر اثرانگشت
  • پلاستیکی بودن بدنه

گلکسی A70 در ظاهر و کیفیت ساخت قطعاً چیزی از گوشی‌های بالارده و پر‌چمدار کم ندارد. این گوشی از سبک طراحی دیگر گوشی های سری گلکسی A 2019 سامسونگ پیروی می‌کند، با این تفاوت که ابعاد و اندازه بزرگ‌تری دارد و به نظر می‌رسد قاب پشت آن براق‌تر طراحی شده است. حاشیه بالایی گوشی فقط مربوط به دوربین است و حاشیه خاصی در آن دیده نمی‌شود؛ به‌طوری که نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این گوشی حدود ۸۶ درصد است.

زمانی که صحبت از کیفیت تصویر و صفحه‌نمایش گوشی می‌شود، سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که البته آن‌ها را هم در A70 به نمایش گذاشته است. سامسونگ این گوشی را به نمایشگری مجهز کرده که مثل سری گوشی های گلکسی S10 از قابلیت اسکن انگشت کاربر و آنلاک صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. گلکسی A70 از نمایشگری 6/7 اینچی برخوردار است که از رزولوشن FullHD+ بهره می‌برد.

تراشه‌ای که در قلب این گوشی به‌کار رفته، تراشه اسنپدراگون 675 کوالکام است که از لیتوگرافی 11 نانومتری بهره می‌برد و یکی از جدیدترین تراشه‌های میان‌رده کوالکام محسوب می‌شود. پردازنده مرکزی این تراشه از هشت هسته تشکیل شده که شش مورد آن ها از نوع Kyro 460 Silver هستند و فرکانس کاری 1/7 گیگاهرتزی دارند. دو هسته پردازشگر دیگر تراشه هم از نوع Kyro 460 Gold هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند.

دوربین اصلی این گوشی از سه لنز 32، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. لنز دوربین واید ۳۲ مگاپیکسلی گوشی دیافراگم F/1.7 دارد. لنز دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی آن از دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد و لنز دوربین عمقی 5 مگاپیکسلی آن هم دیافراگم F/2.2 را ارائه می‌کند. یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعتی نیز برای این محصول درنظر گرفته شده است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A50

نقاط قوت Galaxy A50:

  • طراحی زییا
  • پردازنده قدرتمند و کم مصرف
  • نمایشگر امولد
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • باطری4000 میلی‌آمپری و شارژ سریع 15 وات

نقاط ضعف Galaxy A50:

  • حسگر اثر انگشت ضعیف
  • جنس پلاستیک بدنه

گوشی‌های موبایل سری A سامسونگ، ویژگی‌های خاص و تجملاتی گوشی‌های سری S را ندارند. این سری از گوشی‌های سامسونگ را می‌توان رقبای اصلی برای محصولات مقرون‌به‌صرفه شرکت‌هایی مانند هواوی و شیائومی دانست. شرکت سامسونگ با ساخت گوشی موبایل مدل A50 بار دیگر سعی کرده است تا سهم بازار خود را در گوشی‎های میان‌رده حفظ کند.

گلکسی A50 با نمایشگر 6/4 اینچی، بریدگی‎های منحنی شکل و حاشیه بسیار کم از لبه‎ ها، چیزی از طراحی پرچمداران سامسونگ کم ندارد. صفحه‌نمایش 6/4 اینچی سوپر امولد در گلکسی A50 بسیار زیبا و بلند به نظر می‎رسد. فاصله صفحه نمایش تا لبه ‎های گوشی بسیار کم است به طوری که نسبت صفحه نمایش به بدنه برای گلکسی A50 چیزی در حدود 92 درصد است. علاوه‎بر این سامسونگ از فناوری‌های جدید هم در نمایشگر A50 استفاده کرده است تا این نمایشگر بزرگ و جذاب در اولین نگاه خریداران را جذب کند.

در قاب پشتی این گوشی سه حسگر دوربین قرار گرفته است. دوربین Galaxy A50 در نور کافی عملکرد بسیار مطلوبی دارند و رنگ های طبیعی با جزئیات فراوان را برای کاربر به همراه دارند اما در نور کم عملکرد آن پایین‎تر از حد انتظار است. استفاده از سنسور عمق برای عکاسی‎های پرتره کاربرد دارد که باعث می‎شود تصویر پشت سوژه محو (Bukeh)به نظر برسد؛ چیزی که سامسونگ آن را Live Focus می‎نامد.

تراشه‌ی این محصول، Exynos 9610  از تراشه‌های 10 نانومتری سامسونگ است که به همراه 4 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در حال حاضر است و برای انجام بازی‌های سنگین و بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملا مناسب است. باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A71 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A71
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A71 

نقاط قوت Galaxy A71:

  • نمایشگر 6/4 اینچی Super AMOLED
  • پردازنده قدرتمند
  • دوربین های متنوع و کارآمد
  • طراحی زیبا و وزن کم

نقاط ضعف Galaxy A71:

  • ندارد

سامسونگ گلکسی A71 یکی از قدرتمندترین گوشی‌های میان‌رده بازار است که با حسگر اثر انگشت زیرصفحه نمایش و دوربین چهار‌گانه روانه بازار شده است. این گوشی به یک نمایشگر 6/7 اینچی سوپر امولد با رزولوشن FullHD+ مجهز شده است و ظاهر هم زیبایی دارد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش  393 پیکسل در هر اینچ است و تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در محصولات جدید خود تا حد امکان کاهش دهد.

دوربین اصلی A71 سنسور 64 مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور 5 مگاپیکسلی عمق و لنز ماکرو هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A71 را ‌تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است.

تراشه‌ی این محصول، کوالکام اسنپدراگون 730 از تراشه‌های 8 نانومتری کوالکام است که به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است. این گوشی در ظرفیت 128 گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی از دیگر مزایای این محصول هستند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A80

نقاط قوت Galaxy A80:

  • بدنه فلزی و مستحکم
  • تراشه قدرتمند اسنپدراگون 730
  • کیفیت دوبین فوق‌العاده
  • برخورداری از شارژ سریع 25 واتی

نقاط ضعف Galaxy A80:

  • وزن زیاد
  • عمر باتری نه‌چمدان بالا

گوشی موبایل گلکسی A80 سامسونگ یکی از معدود گوشی‌هایی است که با نمایشگر تمام‌صفحه روانه بازار شده است و در آن به جای سنسور دوربین سلفی از امکان تغییر حالت دوربین‌های اصلی به دوربین سلفی استفاده شده است. نمایشگر استفاده‌شده در این گوشی 6/7 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 393 پیکسل را نشان می‌دهد که این به معنای عالی بودن سطح جزئیات و وضوح تصویر است.

دوربین اصلی گلکسی A80حسگر 48 مگاپیکسلی دارد و از فلش LED برخوردار است. سنسور 8 مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور زمان پرواز برای دادن عمق به تصویر هم در کنار این دوربین اصلی، مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A80 را تشکیل داده‌اند. دوربین حسگر سه‌بعدی مدیریت پرواز در این گوشی عملکرد مطلوبی دارد و میزان کاملاً رضایت‌بخشی از بوکه را برای تصاویر پرتره به همراه دارد.

تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام با 8 گیگابایت رم مجموعه‌ی سخت‌افزاری این گوشی را تشکیل می‌دهند. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است. باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی و حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر هم از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A20s

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A20s
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A20s

نقاط قوت Galaxy A20s:

  • طراحی زیبا و شیک
  • دوربین سه‌گانه
  • شارژدهی بالای باتری

نقاط ضعف Galaxy A20s:

  • نمایشگر با پنل IPS LCD نسبت به نمونه‌های اولد
  • پردازنده نسبتا ضعیف

در حالی که گوشی گلکسی A20 شرکت سامسونگ یکی از محصولات محبوب این شرکت در بازار به حساب می‌آید، شاهد عرضه مدل دیگری به نام گلکسی A20s هستیم. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6/5 اینچ با رزولوشن HD+ است. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 264 پیکسل را نشان می‌دهد. سامسونگ به جای اینکه از صحفه نمایش AMOLED برای این گوشی استفاده کنید، یک صفحه نمایش IPS LCD را روی گوشی قرار داده است.

سامسونگ برای گلکسی A20s از تراشه اسنپدراگون 450 استفاده کرده است. تراشه‌ای که روی گوشی‌‌های پایین‌رده قرار می‌گیرد. داخل این تراشه از پردازنده هشت هسته‌ای Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی Adreno 506 استفاده شده است. این تراشه برای اجرای بازی‌های بسیار سبک و نمایش ویدیوهای Full HD مناسب است. 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است که البته میزان حافظه داخلی را می‌توانید با کارت حافظه تا یک ترابایت هم افزایش دهید.

دوربین اصلی گلکسی A20s سنسور 13 مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. این حسگر از نوع عریض (Wide) است. سنسور 8 مگاپیکسلی دیگر  از نوع فوق عریض (Ultrawide) و حسگر عمق هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A20s را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در قاب پشتی هم از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.