انواع ماسک صورت خانگی و کاربرد و طرز تهیه آنها

معمولاً وقتی صحبت از پوست بدون نقص می‌شود، حاضریم هزینه‌های زیادی برای داشتن آن بپردازیم. اما خوب است بدانید که حتی بهترین ماسک‌های صورت هم، با عصاره‌های طبیعی ساخته می‌شوند. حالا تصور کنید خودتان در خانه با مواد اولیه‌ ساده و در دسترس بتوانید ماسک صورت خانگی درست کنید. چه بهتر از این؟

در این مطلب قصد داریم انواع ماسک صورت خانگی و دستور تهیه‌ی آنها برای مشکلات مختلف پوستی را با هم مرور کنیم. نگران نباشید چون برای هر مشکلی یک راه حل داریم.

یک نکته‌ مهم درباره‌ ماسک صورت خانگی!

بر خلاف ادعاهایی که روی ماسک‌های خانگی وجود دارد، همین ابتدای کار باید به شما بگوییم که ماسک‌های خانگی همیشه هم جواب نمی‌دهد. حتی گاهی این ماسک‌ها می‌توانند مشکل‌ساز شوند. در واقع، فقط زمانی که از یک ماسک با مواد ساده و ملایم استفاده می‌کنید، راه را درست می‌روید. در غیر این صورت، احتمالاً بیشتر به پوست خود آسیب می‌زنید تا سود برسانید. البته این حرف به این معنی نیست که همه‌ ماسک‌های خانگی مضر هستند. ما قرار است شما را با ماسک‌هایی که مطمئن‌ هستند آشنا کنیم:

ماسک صورت خانگی ضد لک

این یک ماسک خانگی برای مشکلات پوستی مثل جای جوش و لک‌های تیره‌ بعد از آن بوده و تست شده است. ماده‌ی جادویی این ماسک زردچوبه است، که یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است. مطالعات حاکی از آن است که زردچوبه به تدریج پوست شما را روشن می‌کند و میکروارگانیسم‌های روی پوست شما را از بین می‌برد، جالب نیست؟

مواد لازم برای ماسک خانگی ضدلک

  • یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه 
  • دو قاشق غذاخوری ماست ساده (یا روغن زیتون یا هر روغنِ صورت دیگر)

می‌توانید زردچوبه را فقط با کمی آب مخلوط کنید و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید اما تجربه نشان داده که این باعث می‌شود پوست کمی زرد شود. بنابراین مقدار کمی ماست یا روغن اضافه کنید تا سدی ایجاد شود و از ایجاد زردی روی پوست جلوگیری کند. اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس صورت خود را بشویید و بعد از آن، از فیس‌واش معمول خود استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از ژل شوینده‌ و روشن‌کننده‌ پوست تراست استفاده کنید.

ماسک صورت خانگی برای چروک پوست

شما می‌توانید با چیزهایی که در آشپزخانه دارید به جنگ پیری بروید! درمان‌های خانگی ضدچروک، به طور کلی امن و مغذی پوست هستند. برای پیدا کردن بهترین ماسک ضدچروک هم می‌توانید بر حسب تجربه‌تان و استفاده از ماسک‌های مختلف، به نتیجه برسید.  

مواد لازم برای ماسک خانگی ضد چروک

  • ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه
  • ۳ قاشق چای‌خوری گلاب

این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست درست شود. آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد این ترکیب را بشویید.

این ماسک دارای خاصیت ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و آنتی باکتری است. پوست را روشن می‌کند و جلوی پریدگی رنگ پوست را می‌گیرد. می‌توانید هر روز از این ماسک استفاده کنید. اما درصورتی‌که مواد اولیه‌ آن را در منزل نداشتید، گزینه‌های دیگری هم برای شما وجود دارد. برای مثال می‌توانید طرز تهیه‌ی انواع ماسک ضد چروک خانگی را در لیامگ مطالعه کنید.

ماسک صورت خانگی برای جوش

این یک ماسک خانگی برای مشکلات پوستی مثل آکنه و لک‌های تیره است و ترکیبات مؤثری دارد. به خودی خود، روغن درخت چای یک ضد باکتری طبیعی و ازبین‌برنده‌ی آکنه است. ژل آلوئه‌ورا نیز خاصیت آبرسانی قوی دارد. پس برویم سراغ این ترکیب فوق‌العاده.

مواد لازم برای ماسک خانگی ضدآکنه

  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
  • یک قطره روغن درخت چای

اگر قصد دارید این ماسک را روی تمام صورت خود پخش کنید، باید بدانید که این ماسک بسیار قوی است. حتی برای درمان لک‌های صورت، اگر روغن درخت چای را با آب کافی رقیق نکنید، می‌تواند پوست شما را بسوزاند. اما در صورتی که برای درست کردن این ماسک، از ژل آلوئه‌ورا که آبرسان و تسکین‌دهنده است استفاده کنید، اثرات تحریک‌کننده‌ی آن را خنثی می‌کنید. حتی می‌توانید پوست تحریک‌شده و تاول‌زده را تسکین دهید. این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت تمیز و خشک خود بمالید، سپس صورت خود را بشویید و بعد از آن حتماً از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

ماسک صورت خانگی برای پوست چرب

می‌دانید نکته‌ای که در مورد ماسک‌های صورت خانگی برای پوست‌های چرب وجود دارد چیست؟ آن‌ها معمولاً از مواد بسیار قوی و خشن ساخته می‌شوند. این ماسک‌ها، بیشتر از اینکه مفید باشند به پوست شما آسیب می‌زنند. اما در اینجا ما قصد داریم تا تنها از دو ماده‌ ملایم استفاده کنیم. سفیده تخم مرغ و آلوئه‌ورا که چربی اضافی پوست را بدون آسیب زدن به آن جذب می‌کنند.

مواد لازم برای ماسک خانگی پوست‌های چرب

  • یک سفیده تخم مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری آلوئه‌ورای تازه

سفیده‌ی تخم مرغ حاوی یک ضد باکتری طبیعی است که می‌تواند به جلوگیری از مسدود شدن منافذ و در عین حال جذب چربی اضافی کمک کند. از طرفی، آلوئه ورا هم یک آرام بخش، تسکین‌دهنده و آبرسان پوست است. بنابراین اگر پوست شما در نتیجه تحریک بیش از حد، چربی تولید می‌کند، این ماسک چندمنظوره‌ صورت به تسکین آن کمک می‌کند. مواد را ترکیب کنید و با قاشق بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت‌تان بماند. سپس صورت خود را بشویید.

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید می‌دانید که اکثر درمان‌های پوست خشک با روغن‌های سنگین هستند. درصورتی‌که پوست شما مستعد آکنه باشد، این روغن‌ها منافذ پوست شما را مسدود می‌کنند و باعث بروز آکنه می‌شوند. به همین دلیل است که ماسک صورت آووکادو و عسل را به شما توصیه می‌کنیم.

مواد لازم برای ماسک خانگی پوست‌های خشک

  • نصف یک آووکادو له‌شده
  • یک قاشق غذاخوری عسل

آووکادو، سرشار از اسیدهای چرب است که به تسکین و رطوبت‌رسانی پوست خشک کمک می‌کند. عسل نیز یک آبرسان و سفت‌کننده طبیعی پوست است که برای درمان آکنه و مشکلات التهابی پوست بدون خشکی یا تحریک‌شده و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد. آووکادو را له کنید و با عسل مخلوط کنید. آن را بر روی صورت خود پخش کنید و پس از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

اگر آووکادو یا عسل در دسترس نداشتید، ماسک‌های دیگر را امتحان کنید. لیامگ، دستور تهیه‌ی 12 ماسک خانگی برای مشکلات شایع پوستی را در مطلبی گرد هم آورده است که می‌توانید از آن کمک بگیرید.

حرف آخر 

همان‌طور که مشاهده کردید، بهترین ماسک‌های طبیعی صورت را می‌توان به راحتی در خانه تهیه کرد. برای داشتن پوستی سالم و بدون نقص بهتر است که از انواع ماسک صورت خانگی استفاده کنید. البته گفتنی است که اگر تهیه‌ی این ماسک‌ها در خانه برای شما مشکل است، می‌توانید از محصولات مراقبت از پوستی که با عصاره‌ی گیاهی تهیه می‌شوند استفاده کنید. در این مورد، پیشنهاد ما محصولات مراقبت از پوست تراست است. انواع پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های پوست در کنار طیف متنوعی از صابون‌ها و ماسک‌ها، سرم و روغن‌های این برند در سایت لیاتیم موجود هستند. این محصولات برای انواع مختلف پوست از خشک و حساس تا نرمال، مختلط و چرب تولید شده‌اند و به راحتی به صورت آنلاین می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مژگان مرادی می گوید

    وای این ژل روشن کننده عالیه 😍. من لک بارداری داشتم و از این ژل و کرم ضدلک تراست استفاده کردم. باورم نمیشد اینقد خوبن، کلا لکه از بین رفت 😍. من این محصولات رو در کنار راهکارهای عالی و مشاوره خانم پاکزاد استفاده کردم و نتیجه عالی گرفتم. شماره شون رو براتون میزام که حتما ازشون مشاوره بگیرید 09378470929

  2. ایلین می گوید

    سلام اطلاعات خیلی خوب و کاملی بود
    من از محصولات تراست استفاده کردم و خیلی راضی هستم با مشاوره خوبی که گرفتم راضی بودم از ژل روشن کننده و کرم آبرسان و همچنین ماسک اسکراب پوستم شاداب تر شده..
    بنده از خانم سمیه حقی مشاوره گرفتم خیلی با حوصله جوابگوی من بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.