دستگاه قند خون و راهنمای خرید بهترین دستگاه تست قند خون در 1400

کنترل دائمی قند خون در بیماران دیابتی امری ضروری بوده که از طریق دستگاه‌‎ قند خون امکان‌پذیر می‌‎باشد. آگاهی از میزان قند خون در طول روز توسط دستگاه قند خون به این بیماران کمک می‌کند تا رژیم غذایی درستی را در پیش گرفته و دقت بیشتری در خصوص مصرف مواد غذایی و قرص‎‌ها و یا حتی میزان دقیق انسولین داشته باشند.

با توجه به افزایش آمار افراد مبتلا به دیابت در طی سال‎‌های اخیر کنترل قند خون خصوصاً افرادی که زمینه ارثی و خانوادگی دارند بهتر است حتی قبل از ابتلا به دیابت صورت بگیرد چرا که از این طریق پی خواهیم برد چه غذاهایی در افزایش قند خون ما به شدت تأثیرگذار هستند تا مصرف آن را محدود نماییم. با توجه به عوارض وحشتناک افزایش قند خون مثل نابینایی، ابتلا به بیماری‎‌های قلبی عروقی، از دست دادن کلیه و… و عدم امکان انجام آزمایش به صورت روزانه، لازم است این افراد از دستگاه قند خون بهره‌مند باشد و این دستگاه را با خود به هر جایی که قرار است به مدت طولانی بمانند حمل کنند. اما نکته‎‌ای که در خصوص این دستگاه‌‎ها مطرح می‌شود این است که می‎‌بایست دستگاه مدنظر و یا خریداری شده از کمترین میزان خطا در نشان دادن قند برخوردار باشد.

میزان قند خون باید چه مقداری باشد؟

قبل از استفاده از دستگاه تست قند خون باید بدانیم که چه محدوده میزان قند خونی برای بدن ما مناسب است و چه مقدار زیاد است و یا حتی کم است. به طور کلی در افراد عادی میزان قند خون به صورت ناشتا می‌بایست کمتر از 90 باشد. اما این میزان برای افراد دیابتی متفاوت بوده و معمولاً بین 70 تا 90 مناسب می‌‎باشد. البته در هنگام استفاده از دستگاه قند خون  باید به زمان سنجش قند نیز دقت شود چرا که میزان قند درحالت ناشتا، بعد از وعده غذایی، قبل از وعده غذایی بعدی و… متفاوت خواهد بود و می‌بایست از مقدار صحیح قند در این زمان برای فرد دیابتی مطلع بود.

راهنمای خرید دستگاه قند خون

در خرید دستگاه‎‌ تست قند خون همانند هر خرید دیگری می‌‎بایست به نکاتی توجه شود تا از خرید خود رضایت کامل داشته باشیم و بتوانیم آن را در جهت افزایش سلامتی و بهبود زندگی خود بکار بگیریم. دستگاه‎‌های گلوکزمتر( glucose meter) در انواع و برندهای مختلفی تولید می‌شود که از لحاظ خون مورد نیاز، قیمت، زمان اندازه گیری و… متفاوت می‎‌باشند. از همین رو انتخاب نوع مناسب آن نیاز به دقت و اهتمام بیشتری دارد.

  • دقت اندازه‌گیری دستگاه قند خون: مهم‎‌ترین نکته در انتخاب و خرید یک دستگاه قند دقت اندازه‌گیری دستگاه می‌باشد، چرا که در صورت اندازه‌گیری اشتباه ممکن است اتفاقات خطرناکی برای افراد دیابتی رخ دهد. مثلاً در صورت کمتر نشان دادن میزان قند خون ممکن است بیمار به رژیم غذایی خود و نیز مصرف قرص یا میزان دقیق انسولین توجه زیادی نشان نداده و در طول یک مدت مشخص دچار ناتوانی و بدتر شدن وضعیت خود شود.
  • مدت اندازه گیری: نشان دادن قند خون بیمار در کوتاه‎‌ترین زمان می‌تواند از مزایای دستگاه قند خون انتخابی شما باشد چرا که در صورت کوتاه‌تر بودن زمان اندازه‌گیری می‌توان هر چه سریع‌تر به وضعیت بیمار رسیدگی کرد و در صورت نیاز به پزشک مراجعه نمود.
  • میزان خون مورد نیاز: میزان خون مورد نیاز در دستگاه‎‌های مختلف متفاوت بوده به طوری که در دستگاه‎‌های سنتی به 3 میکرومتر و در دستگاه‎‌های امروزی به 0.3 خون نیاز است. مشخص است که هر چه دستگاهی به میزان خون کمتری احتیاج داشته باشد برای فرد بهتر خواهد بود، چرا که هم شدت ضربه کاسته می‌شود و هم نیازی نیست هر دفعه مقدار زیادی درد را برای دریافت خون بیشتر احساس کند.
  • حافظه دستگاه: یکی از روش‎‌هایی که پزشک برای نحوه بهتر درمان شما پیشنهاد می‌کند محاسبه میانگین قند به صورت هفتگی و یا فواصل مشخص است. در طراحی بعضی دستگاه‌‎های قند خون به این موضوع توجه شده است به طوری که با امکاناتی نظیر ذخیره میزان قند خون و محاسبه میانگین آن در طول روز رو به رو هستیم. پس اگر حوصله محاسبات را ندارید بهتر است در خرید دستگاه مدنظر خود این مسئله را در نظر داشته باشید.
  • قیمت دستگاه قند خون: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی قیمت کالا یکی از مسائل بسیار مهم در هر خریدی محسوب می‌شود؛ اما از آنجایی که این دستگاه قرار است سلامت بدن شما را نشان دهد بهتر است کیفیت را به قیمت ترجیح دهید چرا که هستند فروشندگانی که دستگاه‌‎های بی‌‎کیفیت را با قیمت ارزان‌‎تر در اختیار شما قرار می‌دهند ولی بعد از مدتی سوزن و نوار آن را دیگر نمی‌توانید پیدا کنید و یا اینکه آن را با قیمت بسیار بالاتری به شما می‎‌فروشند. پس سعی کنید دستگاه مدنظر خود را از برندی با کیفیت و از مراکز معتبر و فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو که مورد اطمینان بوده و دارای مجوزهای لازم می باشد خریداری نمایید.
  • ضمانت: از دیگر موضوعاتی که در خرید کالاهای مختلف از جمله وسایل تجهیزات پزشکی مطرح می‌شود ضمانت نامه یا گارانتی کالای مدنظر می‎‌باشد؛ چرا که به دلیل استفاده‎‌ی مکرر و یا هر مسئله‌‎ی دیگر ممکن است دستگاه با مشکلاتی مواجه شود که در صورت عدم گارانتی و ممکن است نتوانید قطعات یدک آن را در فروشگاه‎‌های مختلف پیدا کنید. اما خرید از برندهای معتبر که دارای ضمانت نامه واقعی هستند می‌تواند سبب آسودگی خیال شما شود.

توجه کنید که اگر چه شرکت‎‌های تولیدکننده این دستگاه‎‌ سعی در بروزرسانی و کاهش میزان خطا در سنجش میزان قند خون دارند اما این دستگا‎‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند جایگزین آزمایشات دقیق شوند. پس برای کنترل قند خون خود علاوه بر کنترل روزانه یا هفتگی از آزمایشاتی که پزشک معالج تجویز می‌کند غافل نشوید.

معرفی  چند دستگاه‎‌ قند خون

  • دستگا قند خون امپرورEMPEROR مدل  PRODIGY: این دستگاه می‌تواند مورد استفاده جهت تشخیص بیماری دیابت و سنجش میزان قند خون بیماران و نیز انجام آزمایش برای نوزادان و شیرخورگان مورد استفاده قرار گیرد. دستگاه امپرور یک دستگاه خانگی بوده که از طریق  نمونه گیری مویرگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابلیت اتصال به رایانه، گارانتی مادام‎‌العمر، حافظه ذخیره ساز از ویژگی‎‌های مثبت این دستگاه محسوب می‌شود.
  • دستگاه تست قند آوان مدل AGM01: این دستگاه با هدف پیشرفت و کنترل نحوه درمان شما می‌تواند بعد از اندازه‌گیری میزان قند خون 900 نتیجه آخر را به همراه تاریخ دقیق به حالت ذخیره در آورد. در دستگاه آوان مدلAGM01 تنها 5 ثانیه طول می‌کشد که میزان قند خون شما از روش الکتروشیمیایی که جدیدترین تکنولوژی اندازه‎‌گیری قندخون است نمایش داده شود. میزان حجم خون مورد نیاز برای تست قند خون توسط این دستگاه تنها 5/0 میکرولیتر می‌باشد. نکته مثبت دیگری که در خصوص این دستگاه قند خون مطرح می‌شود ابعاد صفحه نمایش آن که به اندازه 31*37  میکرومتر است که قابلیت خوانا بودن اعداد نمایش داده شده را فراهم می‎‌آورد.
  • دستگاه تست قند ایزی گلوکو: همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است دستگاهی آسان و راحت می‎‌باشد. این دستگاه با کیفیت به حجم خونی معادل 1/5 میکرولیتر خون نیاز دارد تا صرف 9 ثانیه میزان قند خون فرد را نشان دهد. توانایی ذخیره 200 نتیجه و میانگیری 14 روزه و نیز امکان نمونه‌گیری از بازو، ران و سرانگشتان از دیگر ویژگی‎‌های این دستگاه قند خون می‎‌باشد.

فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو با در اختیار داشتن انواع تجهیزات و وسایل درمانی مسیری برای برآورده کردن نیازهای بهداشتی درمانی و توان‌بخشی را برای هموطنان ایجاد کرده است. تمام کالاهای موجود در این فروشگاه از مجوزهای لازم برخوردار بوده و فعالیت آن برطبق مقرارات و قوانین جمهوری اسلامی می‌باشد. سایت توانی امکان خرید تجهیزات مختلف بدون نیاز به مراجعه حضوری و تلف شدن وقت در شرایط مختلف را برای شما فراهم آورده است. در صورت تمایل جهت ارتباط با سایت این فروشگاه می‌توانید به آدرس tavanino.com مراجعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.