بیرگرافی مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سفیر کنونی قاره آسیا در فوتبال پایه است. مهدوی کیا اصالتاً اراکی است و آهل روستای چشمه خورزن است. او در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت، استیل آذین و داماش گیلان بازی کرده‌است.

ناممهدی مهدوی کیا
متولد1356/05/02
حرفهآهنگ ساز،تنظیم کننده، خواننده پاپ
تاهلنامشخص
محل تولدمرکزی – اراک
خلاصه بیوگرافی مهدوی کیا

مهدوی کیا در سال 2003 از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن برتر فوتبال آسیا شناخته شد. هواداران هامبورگ به مهدوی کیا لقب موشک ایرانی داده بودند. مهدوی کیا در 15 اردیبهشت 1392 و در فینال جام حذفی از فوتبال خداحافظی کرد.

مهدوی کیا دو بار در فصل‌های 2003 – 2002 و 2004 – 2003 از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد و یک بار هم از سوی نشریه معتبر کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد.

از دیگر افتخارات ورزشی مهدوی کیا انتخاب در لیست 11 نفره تیم منتخب قرن هامبورگ در کنار بازیکنان بزرگی مانند فان در فارت می‌باشد که در جشن 125 سالگی هامبورگ از طرف این باشگاه اعلام گشت.

مهدوی کیا در نظرخواهی فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال جهان در ابتدای سال 2010 به عنوان بیست و هفتمین بازیکن محبوب جهان انتخاب شد. از او به عنوان موفق‌ترین لژیونر ایرانی نام می‌برند.

سوابق مهدی مهدوی کیا:

  • لژیونر فوتبال
  • فوتبالیست
  • مربی فوتبال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.