چه نژاد سگی خوبه نگهداریم؟

هر کدام از نژادهای سگ در یک زمینه خوب هستند و این امر باعث میشود تا در زمان تصمیم گیری برای نگهداری سگ خانگی بر اساس خواسته  و شرایط خود نژاد سگان را انتخاب کنید.

شما باید با توجه به انتظاری که از سگ خود دارید، به ویژگی های آن توجه کنید و بهترین نژاد سگ را انتخاب کنید. از همین رو ما در ادامه برایتان بهترین نژادهای سگ را با همکاری شیک پت به صورت کلی دسته بندی کرده ایم و توضیحاتی را لیست می کنیم تا بتوانید به مراتب انتخابی بهتر را برای خود رقم بزنید.

بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان

خب دسته اول آن تعداد افرادی هستند که فعالیت های ورزشی با سگشان برایشان مهم است. از همین رو دو نژاد برتر را برای این افراد لیست می کنیم :

لابرادور رتریور

سگ های نژاد های زیادی هستند که می توانند در زمینه ورزشی یار و همدم شما باشند. شما باید نژادی را انتخاب کنید که فعالیت و جنب و جوش های خوبی داشته باشد. فعال باشد و از هوش خوبی برخوردار باشد. لابرادور رتریور یک دسته از بهترین نژاد سگ برای فعالیت های ورزشی می باشد.

این سگ ها با وفا و زرنگ هستند و در فعالیت های ورزشی پر جنب و جوش هستند. این نژاد از سگ عاشق شنا، توپ بازی و پیاده روی است. شما می توانید به راحتی به این نژاد از سگ ها اطمینان کنید و خاطر جمع باشید که می توانند از مسئولیت هایی که به آن ها محول کرده اید به خوبی برآیند. پیشنهاد ما به شما برای انتخاب بهترین نژاد سگ برای فعالیت های ورزشی، لابرادور رتریور می باشد.

سیبرین هاسکی

سیبرین هاسکی دسته دیگری از سگ ها و نژاد معروف هاسکی است می باشد که آن ها نیز در فعالیت های ورزشی با مهارت هستند. نژاد سگ هاسکی اصالتا از مناطق سیبری به مناطق گرم سیر آورده شده اند.

شغل سیبرین هاسکی ها در مناطق شمال کره زمین و یا همان قطب شمال، کشیدن ارابه انسان ها است. این سگ ها از هوش خوبی برخوردارند. آن ها فرز و زیرک هستند. سگ های این نژاد، سگ‌های ویژه ای برای ورزشکاران و کوه نوردان هستند که قصد دارند از ورزش خارج از خانه‌ با پت های با وفایشان نهایت استفاده و لذت را ببرند.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی

سگ های نژد های گوناگونی هستند که در خانه و آپارتمان می توان از آن ها نگهداری کرد. اما چند نکته است که در همه نژاد های سگ های خانگی مشترک است. اولین مورد این است که سگ آپارتمانی شما باید جثه بسیار بزرگی نداشته باشد. بزرگ بودن بیش از اندازه جثه پت شما سبب می شود که شما برای نگهداری از او و بر طرف کردن نیاز هایش با دردسر هایی مواجه شوید.

دومین موردی که از اهمیت زیادی برخوردار است این می باشد که سگ شما باید اهلی شده باشد. بعضی از سگ ها هستند که مخصوص فعالیت هایی هم چون شکار می باشند. شما به هیچ وجه نباید از این سگ ها در خانه نگهداری کنید. مگر آن که این سگ ها را برای نگهبانی در باغ خود به کار گیرید.

سگ پودل (Poodle)

پودل های مو فرفری در هر سه اندازه خود جزء سگ های ورزشکار به حساب می آیند و عاشقش فعالیتند. اگر به دنبال یک نژاد ریزه میزه، باهوش و پرجنب و جوش هستید تا بتوانید بازی ها و فرمان های مختلف را به او بیاموزید پودل های سایز کوچک بهترین سگ های خانگی شما خواهند شد. نژاد بسیار خوبی برای افرادی که آلرژی دارند است و مشکل ساز نیست.

  • قد :25 تا 30 سانتی متر
  • وزن : 3 تا 31 کیلوگرم(از مینباتوری تا عادی)
  • عمر: 12 -15 سال
  • رنگ بندی:آبی ،سیاه ، سفید ،خاکستری ، نقره ای ، قهوه ای
  • موها : متراکم

سگ بیچون فریز(Bichon Frise)

بهتر از این نمی شود! سگی باهوش، زیبا و با شخصیت که لبخند و شادی مشخصه همیشگی اوست. اعتماد به نفس بالایی دارد و غریبه ها برای او افرادی هستند که تا به حال فرصت نشده با آن‌ها آشنا شود اما از این به بعد می توانند یک آشنای خوب برای یکدیگر باشند. سگ های خانگی بیچون فرایز یک همراه فوق العاده برای شما خواهند بود.

  • از خانواده پودل است اما کوجک تر
  • قد :22 تا 27 سانتی متر
  • وزن : 3 تا 5 کیلوگرم
  • عمر: 12 -15 سال
  • رنگ بندی: سفید
  • موها : متراکم

نژاد سگ باکسر

با مطالعه مقاله سگ باکسر که لینکش را در دسترس شما قرار دادیم می توانید مشاهده کنید که این نژاد دارای جثه مناسبی برای نگهداری در منزل هستند. این سگ ها بسیار با وفا هستند و دارای خوی انسان دوستانه اند. نژاد سگ باکسر از بهترین نژاد سگ ها برای نگهداری در منزل است. آن ها پر تحرک و با نشاط هستند. موهای این نژاد نیز مراقبت ‌های ساده و کمی نیاز دارد.

چنان چه که شما نیاز نیست یکسره برای کوتاه کردن موهای پت خود، آن‌ها را به آرایشگاه ببرید. با این که این سگ ها فعالیت زیادی دارند اما توله این سگ فعالیت نسبتا کمی دارد. سعی کنید توله سگ های نژاد باکسر را تا دو سالگی از مادر شان جدا نکنید. این سگ ها بسیار عاطفی هستند و جدا کردن آن ها در قبل از دو سالگی سبب مشکلاتی برای پت شما می شود.

سگ مالتیز (Maltese)

به معنای واقعی یک سگ اشرافی است. ظاهر عروسکی و جمع و جوری که با موهای بلند کاملاً سفید اطرافش احاطه می شود. بعضی  اوقات لجباز شده اما به طور کلی دوستی شاد و مهربان برای شما است. با توجه به بلند بودن موها بر خلاف آنچه فکر میکنید؛ انتظار ریزش موی زیادی را از او نداشته باشید!

  • سگ عروسکی و 2000 ساله که حتی ارسطو از آن نام برده است.
  • قد :20 تا 25 سانتی متر تا سرشانه
  • وزن :3 کیلوگرم به بالا
  • عمر: 12 -15 سال
  • رنگ بندی: سفید
  • موها : ابریشمی وصاف

یورکشایر تریر 

این نژاد از دیگر نژاد سگ ها می باشد که برای نگهداری در آپارتمان مناسب است. اگر شما به دنبال یک سگ کار آموز هستید، پیشنهاد ما به شما سگ یورکشایر تریر می باشد. این سگ ها جثه نسبتا مناسبی برای نگهداری در منزل دارند.  سگ های یورکشایر احتیاج به مراقبت‌های نسبتا زیادی برای مرتب کردن مو دارد، به این علت که موهای این نژاد از سگ ها خیلی زود بلند می‌شود و شما ناچارید موهای آن ها را مرتب و شانه یا کوتاه کنید. جالب است بدانید که این نژاد سگ در بعضی از تایم ها موهای شان تا روی زمین بلند می‌شود! در نتیجه می توان گفت : رفتن دائم به آرایشگاه حیوانات از کارهایی می باشد که باید در برنامه نگهداری از این حیوان در توجه کنید.

سگ شیتزو (Shih Tzu)

نازترین سگ دنیا با آن چشمان درشت و با نگاهی شیرین و پر احساس منتظر لبخند شماست. اگر در خانه آپارتمانی زندگی میکنید و فضای کوچکی دارید نژاد شیتزو به عنوان سگ های خانگی فوق العاده برای این فضا به شما توصیه میشوند. او در خانه روی پای شما نشسته و همراه شما تلویزیون می بیند… چه چیزی بهتر از این؟

شیتزو به معنای شیر کوچک است.سگی که میتواند برای شما یک رفیق واقعی باشد.

  • قد :22 تا 25 سانتی متر تا سرشانه
  • وزن :4 تا 7/5 کیلوگرم
  • عمر: 10 -16 سال
  • رنگ بندی: سیاه، سیاه سفید، خاکستری سفید، قرمز سفید
  • موها : بلند، ابریشمی، پرزرق و برق

بهترین نژاد سگ برای خانواده

سگ هایی که برای زندگی با خانواده مناسب است، سگ هایی می باشند که مهربان هستند و به سادگی آموزش می بینند. سگ هایی مناسب اند که جثه کوچکی داشته باشند و شما به سادگی بتوانید آن ها را حمل و نقل کنید. در ادامه ما شما را با چند دسته از سگ های دوست داشتنی آشنا می کنیم که بهترین نژاد سگ برای نگهداری و زندگی با خانواده می باشد. سگ های فانتزی و عروسکی از آن دسته از سگ ها می باشند که بین مردم بسیار محبوبیت دارند. معمولا کودکان با این سگ ها ارتباط نزدیکی برقرار می کنند.

بیچون فرایز

بیچون فرایز از زیباترین و بهترین نژاد سگ می باشند. آن ها زیبا و خوش رو هستند و اندازه نسبتا کوچکی دارند. این دسته از سگ ها بسیار پر طرفدارند و مردم بسیار از این سگ ها استقبال می کنند. موهای این سگ ها به شیوه ای رشد می کنند که سگ های این نژاد شبیه یک توپ به نظر می رسند! بیچون فرایز از جثه کوچکی برخوردار هستند.

بنابراین به راحتی می توانید از آن ها نگهداری کنید. این سگ های کیوت، به سرعت با شما اخت شده و تربیت کردن آن‌ها نیز کار راحتی است. این سگ های سفید و جذاب با هر سبک زندگی سازگار می شوند. این سگ ها عاشق بازی کردن و سرگرم شدن با انسان ها هستند. آن ها مهربون و دوست داشتنی اند و کم پارس می کنند. این نژاد از سگ ها برای خانواده هایی که در آپارتمان زندگی می کنند و یا کودک دارند، بسیار مناسب است.

گلدن رتریور

دومین نژاد سگی که می خواهیم به شما معرفی کنیم که مناسب زندگی در خانه است، گلدن رتریور می باشد. این سگ ها بسیار اجتماعی هستند. ظاهری بسیار زیبا و دست داشتنی دارند. سگ های نژاد گلدن رتریور به سادگی عضویی در خانواده شما می‌شوند و ارتباط صمیمی با شما می‌گیرند. نگهداری از آن ها کار سختی نیست و این نژاد سگ به سادگی با کودکان و بزرگسالان صمیمی و دوست می‌شود. آن ها عاشق استراحت کردن و لم دادن هستند. به عبارتی می توان گفت این نژاد از سگ ها جزو بهترین نژاد سگ می باشند و آن ها خارق العاده اند. شما به سادگی می توانید به آن ها آموزش دهید و به خوبی با آنان ارتباط برقرار کنید.

نژاد سگ پاپیون

این سگ ها همان طور که از اسمشان پیداست بسیار کیوت و دوست داشتنی هستند. آن ها با کودک تان بسیار زیاد ارتباط برقرار می کنند. آن ها شیطون و با نمک هستند. اما به شما توصیه می کنیم که هرگز اجازه ندهید که جثه کوچک و عروسکی نژاد پاپیون شما را گول بزند و به اشتباه بیندازد. سگ‌های این نژاد زندگی به شدت فعالی دارند. این سگ‌های کوچک دوست داشتنی، دست آموز هستند و چنان چه که در کنار شما می‌توانند به فعالیت بدنی و ورزش بپردازند. آن ها نیاز به ورزش ندارند و تنها دوست دارند که با شما بازی کنند. این نژاد بسیار سریع آموزش می بینند و به شدت با هوش هستند. سگ های نژاد پاپیون جزو بهترین نژاد سگ های خانگی هستند.

بهترین نژاد سگ نگهبان

با مطالعه مقاله سگ نگهبان این را به خوبی می دانید که سگ هایی را که برای نگهبانی انتخاب می کنید باید بزرگ جثه باشند. هم چنین اکثر افراد از سگ های نر برای نگهبانی استفاده می کنند. زیرا سگ های نر بزرگ تر، قوی تر و شجاع تر هستند. سگ های زیادی هستند که می توان از آن ها برای نگهبانی استفاده کرد. ما شما را با بهترین نژاد سگ های نگهبان آشنا می کنیم. پس با ما همراه باشید تا با بهترین سگ ها آشنا شوید.

سگ بول ماستیف

اولین دسته ای که می خواهیم به شما معرفی کنیم، سگ های بول ماستیف از آن دسته از سگ های قوی هیکل و بزرگ هستند. این سگ های قوی به علت قدرت فیزیکی و هم چنین غریزه نگهبانی ، شجاعت و وفاداری به عنوان یک سگ نگهبان خارق العاده شناخته می شوند. این سگ ها در هنگام خطر، طعمه را گرفته و آن را مصدوم می کند تا به این کار راه خطر را مسدود کند. این سگ های چشم های نافذی دارند و شما خوی وحشی را در چشم های آن ها می بینید.

سگ سرابی

این دسته از سگ ها معروف ترین و شناخته ترین شده سگ ها در ایران هستند. اکثر ایرانیان از سگ های نژاد سرابی برای نگهبانی استفاده می کنند. قیمت مناسب این سگ ها نیز یکی از دیگر عواملی است که مردم برای نگهبانی از آن ها استفاده می کنند. این سگ ها به عنوان سگ گله و یا سگ چوپان نیز شناخته می شوند. آن ها بسیار وفادار هستند و نسبت به صاحب شان احساس دین می کنند.

سگ های این نژاد که به منطقه سراب در آذربایجان شرقی تعلق دارند، در خارج کشور عزیزمان ایران به نام ماستیف ایرانی شناخته می شوند. قدرت فیزیکی این سگ بسیار بسیار زیاد است و برای نگهبانی از باغ یا خانه می تواند بسیار مفید باشد. البته لازم است که این سگ ها مربی داشته باشید در غیر این صورت به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که ممکن است که به مردم یا حتی صاحب اش آسیب بزند.

بهترین نژاد های سگ خانگی

معمولا افراد سگ هایی را برای نگهداری در خانه و آپارتمان را به سرپرستی می گیرند که با نمک و زیبا است. عموم مردم انتخاب شان این گونه است. البته افرادی نیز هستند که از سگ به جز برای تفریح و سرگرمی استفاده می کنند. این را بدانید که نگهداری و تربیت سگ کار ساده ای نیست و به اندازه نگهداری یک کودک سخت است. هم چنین این را بدانید که سگ ها هم چون انسان ها هزینه هایی دارند. از هزینه غذا و لباس گرفته تا هزینه های واکسیناسیون. در طور خلاصه می توان گفت که بهترین نژاد سگ خانگی این است که آرام و با وفا و زیبا باشد.

ابزار نگهداری سگ های خانگی

ابزار های مختلفی برای تربیت و آموزش سگ ها وجود دارد. ما شما را با تعدادی از آن ها آشنا می کنیم.

قلاده شوک یکی از این وسایل می باشد. قلاده شوک به شکل زنجیر است که با کشیدن تسمه تنگ تر می شود. با فشار یک ضرب به سگ، نبایدها را مشخص می‌کنیم. این قلاده گران قیمت نیست و به سادگی قابل استفاده بوده و برای تربیت سگ کمک گر شماست.

قلاده خاردار دومین موردی است که می خواهیم به آن اشاره کنیم. حقیقت این است که همان قلاده شوک با خارهایی رو به داخل می باشد که به گردن پت شما فشار وارد کرده، این قلاده بسیار خطرناک است و حتما باید شخصی ماهر استفاده کند. این قلاده ارزان نیست و هر کسی قادر به خرید آن نیست.

قلاده الکتریکی از راه دور از دیگر لوازم آموزشی می باشد. این قلاده از راه دور قابلیت کنترل دارد و در بعضی از مدل ها،  قابلیت کنترل ولتاژ شوک را در کنار لرزش را نیز دارد و قیمت آن کم نیست. لوازم دیگری نیز برای آموزش سگ ها موجود است که شما با توجه به سلیقه تان و متناسب با نژاد سگ خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

غذای بهترین نژاد سگ

بهترین غذا برای بهترین نژاد سگ، غذاهایی هستند که همه مواد مغذی را شامل می شوند. سگ ها نیز هم چون انسان ها نیاز دارند که در هنگام کودکی از شیر مادر تغذیه کنند. شیر مادر بهترین غذا برای توله های زیر 2 سال است. به هیچ عنوان توله را تا زمانی که به 2 سالگی نرسیده از مادرش جدا نکنید. این کار سبب می شود که سگ شما از نظر خوی و خلق و هم چنین از نظر ایمنی بدن دچار مشکل شود.

هر نژاد سگ با توجه به کشوری که در آن به دنیا می آیند به یک رژیم خاص احتیاج دارند. برای مثال غذایی که برای سگ هایی که در ایران به دنیا می آید با سگ هایی که زاده اروپا هستند، متفاوت است. شما باید خوراکی که به پت خود می‌دهید، تمامی نیازهای تغذیه ای آن را شامل پروتئینی و چربی تامین کند.

گوشت بره و گوساله از جمله غذاهایی است که در خانه آماده می شود و به سگ ها داده می شود. برای مثال گوشت بره، به میزان زیادی پروتئین دارد و حتی برای سگ‌هایی با معده حساس نیز قابل مناسب و هضم است. گوشت گوساله نیز غالبا برای بیشتر پت ها به جز آن دسته از پت هایی که به آن حساسیت دارند بسیار مفید و خوب است. در پایان نیز می توان گفت که گوشت مرغ مخصوصا قسمت سینه آن یعنی قسمتی که بدون پوست و استخوان است، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن سگ‌های نژاد خوب می‌شود.

زیبا ترین نژاد سگاین موضوع کاملا سلیقه ای است و قابل ذکر است که تمامی آنان زیبایی خاص خود را دارند.
بهترین نژاد برای نگهداری در آپارتمانبیچون فرایز و باکسر
وزن حدودیبا توجه به نژاد های مختلف این عدد می تواند کاملا متغیر باشد.
غذای مناسب برای این حیواناتگوشت بره و گوساله، مرغ
خطرناک ترین نژادTosa Inu، Bandogge، کین کورسو،  Bull Terrier

خطر ناک ترین نژاد سگ کدام است؟

سگ های نگهبان علاوه بر این که برای شما بسیار مفید هستند، خطراتی نیز برای شما دارند. این سگ ها گاها هار شده و به صاحبان خود حمله می کنند. هم چنین قدرت آن ها به حدی زیاد است که می توانند قلاده خود را بشکنند و فرار کنند. شاید شما نیز تا به حال داستان هایی درباره حمله سگ های گله به صاحبان شان و یا گوسفند های گله شنیده باشید. این ها فقط داستان نیست و متاسفانه حقیقت دارد.

Tosa Inu

Tosa Inu یکی از خطرناک ترین سگ های نگهبان است. او جثه بزرگی دارد و وزن او تقریبا 60 الی 90 کیلو گرم می باشد. این سگ ها جزو خطرناک بهترین نژاد سگ نگهبان به شمار می روند. نگهداری از این سگ ها در برخی کشور ها غیر ممنوع بوده است.

American Bandogge

دومین نژاد از سگ های خطرناک که قصد داریم تا به شما معرفی کنیم، American Bandogge می باشد. این سگ ها اصالتا جنگ جو نیستند اما با توجه به شرایط محیطی و تربیت می توانند خوی وحشی گری از خود نشان دهند.

کین کورسو

سومین سگی که به آن اشاره می کنیم کین کورسو می باشد. این نژاد از سگ عضلانی است که وزن آن تقریبا 45 تا 68 کیلوگرم می باشد. این نژاد بسیار مشهور است و به آخرین گونه از سگ شکاری که با نام «Mastiff» شناخته می شود و از نسل Canis Pugnax می باشد، در گذشته ها توسط مردمان کشور روم در جنگ ها استفاده می شد. 

 Bull Terrier

 Bull Terrier از دیگر سگ های کم یاب و خطرناک در دنیا است. این سگ ها کله بزرگی دارند. بدن آن ها به شکل تخم مرغ است و به رنگ سفید دیده می شوند. این سگ ها نیز اصالتا وحشی نیستند اما نسبت به محرک ها بسیار حساس هستند. این را بدانید که این سگ ها بر خلاف باور عموم بسیار قوی هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.