زیباترین و معروف ترین جاهای گردشگری ایتالیا

ایتالیا، کشوری زیبا و پر از جاذبه های گردشگری در جنوب اروپا است. این کشور با تاریخ غنی، فرهنگ پر رنگ، غذاهای خوشمزه و مناظر طبیعی خیره کننده، سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

در این مطلب، ما شما را با برخی از زیباترین جاهای گردشگری ایتالیا آشنا خواهیم کرد که بازدید از آنها به وسیله یک مجری مستقیم تور ایتالیا خاطره ای فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

معروف ترین جاهای گردشگری ایتالیا

رم، شهر جاودانه:

رم، پایتخت ایتالیا، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در این کشور است. این شهر باستانی با تاریخ بیش از 2500 ساله، مملو از آثار تاریخی شگفت انگیز است.

کولوسئوم، بزرگترین آمفی تئاتر جهان باستان، نماد شهر رم و یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است.

فواره تروی، واتیکان و کلیسای سنت پیتر از دیگر دیدنی های رم هستند که نباید بازدید از آنها را از دست داد.

شهر روی آب ونیز:

ونیز، شهری رمانتیک و منحصر به فرد در شمال ایتالیا است که روی آب بنا شده است. گشت و گذار با قایق در کانال های زیبای ونیز، تجربه ای است که هر گردشگری باید آن را از سر بگذراند.

میدان سن مارکو، کلیسای سن مارکو و کاخ دوجها از جمله جاذبه های دیدنی ونیز هستند. پل ریالتو، قدیمی ترین و مشهورترین پل ونیز نیز از دیگر نقاط دیدنی این شهر زیباست.

فلورانس، گهواره رنسانس:

فلورانس ، مرکز ناحیه توسکانی، زادگاه رنسانس و یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است. این شهر با موزه ها، کلیساها و آثار هنری فراوان، بهشتی برای علاقه مندان به هنر و تاریخ است.

کلیسای جامع فلورانس، برج ناقوس جوتو، موزه اوفیتزی و میدان سینیوریا از مهمترین جاذبه های گردشگری فلورانس هستند.

بازدید از پل وکیو، قدیمی ترین پل فلورانس نیز که مملو از فروشگاه های طلا و جواهر است، خالی از لطف نیست.

ساحل آمالفی:

ساحل آمالفی در جنوب ایتالیا، یکی از زیباترین سواحل دنیا و میراث جهانی یونسکو است. این ساحل خیره کننده با آبهای فیروزه ای، صخره های بلند، دهکده های رنگارنگ و باغ های لیمو، گردشگران زیادی را شیفته خود می کند.

شهرهای آمالفی، پوزیتانو و راولو از محبوب ترین شهرهای ساحل آمالفی هستند که حتما باید از آنها دیدن کنید.

پارک ملی سینکوئه تره:

پارک ملی سینکوئه تره در شمال غربی ایتالیا، یکی از زیباترین و دیدنی ترین پارک های ملی اروپا است. این پارک با مناظر کوهستانی، دریاچه های زیبا، دره های سرسبز و روستاهای قدیمی، طبیعت گردان و کوهنوردان زیادی را به خود جذب می کند. دریاچه های کومو و گاردا از مشهورترین جاذبه های طبیعی پارک سینکوئه تره هستند.

جزیره سیسیل:

سیسیل، بزرگترین جزیره دریای مدیترانه، در جنوب ایتالیا واقع شده است. این جزیره زیبا با سواحل شنی، شهرهای تاریخی، غذاهای خوشمزه و کوه آتشفشانی اتنا، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایتالیا است.

شهر باستانی سیراکوز، تائورمینا، پارک ملی اتنا و ویرانه های یونانی در آگریجنتو از جمله دیدنی های سیسیل هستند. برای بازدید از این جزیره زیبا می توانید به به تنهایی سفر کنید و یا اگر علاقه دارید با رزرو تور از آژانس های مختلف سفر کنید.

پیزا، شهر برج کج:

پیزا، شهری زیبا در ناحیه توسکانی ایتالیا، به خاطر برج کج معروفش شهرت جهانی دارد. برج کج پیزا که در قرن 12 میلادی ساخته شده، یکی از عجایب هفتگانه دنیای جدید و نماد شهر پیزا است.

گردشگران زیادی برای دیدن این برج شگفت انگیز و عکس گرفتن با آن به پیزا سفر می کنند. علاوه بر برج کج، میدان معجزات با کلیسای جامع، باپتیستری و سامپو سانتو از دیگر جاذبه های دیدنی پیزا هستند.

پمپی، شهر گمشده:

پمپی، شهر باستانی رومی در نزدیکی ناپل، در سال 79 میلادی بر اثر فوران کوه وزوو به طور کامل مدفون شد و تا قرن 18 میلادی گمشده باقی ماند. امروزه، ویرانه های پمپی یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های باستان شناسی در ایتالیا و جهان است.

بازدید از خانه ها، معابد، تئاترها و حمام های عمومی پمپی، تصویری واضح از زندگی روزمره در یک شهر رومی باستانی را به نمایش می گذارد.

ماترا، شهر غارنشینان:

ماترا، شهری منحصر به فرد در جنوب ایتالیا، به خاطر خانه های غاری قدیمی اش مشهور است. این شهر که قدمت آن به دوران پارینه سنگی بازمی گردد، یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی جهان است.

ساسی، محله تاریخی ماترا با خانه های غاری، کلیساها و موزه ها، گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند. فیلم مشهور “مصائب مسیح” اثر مل گیبسون نیز در ماترا فیلمبرداری شده است.

دریاچه های شمالی ایتالیا:

منطقه دریاچه های ایتالیا در شمال این کشور، با مناظر کوهستانی، آب های زلال و شهرهای زیبا، یکی از رمانتیک ترین و دیدنی ترین نقاط ایتالیا است.

دریاچه کومو، بزرگترین و مشهورترین دریاچه این منطقه، با ویلاهای باشکوه، باغ های پر گل و قایق سواری در آب های آرام، محبوب افراد مشهور و گردشگران است. دریاچه گاردا، مجیوره و ایزئو از دیگر دریاچه های زیبای منطقه هستند که ارزش بازدید دارند.

کاپری، جزیره آبی:

کاپری، جزیره ای زیبا و افسانه ای در خلیج ناپل، با غارهای دریایی، صخره های بلند، آب های فیروزه ای و گل های رنگارنگ، یکی از رویایی ترین مقاصد گردشگری در ایتالیا است. غار آبی، مشهورترین جاذبه کاپری، با آب های درخشان و انعکاس نور خیره کننده، تجربه ای منحصر به فرد برای گردشگران فراهم می کند. شهر کاپری و آناکاپری با خیابان های باریک، کافه های دنج و مناظر پانورامیک از دیگر دیدنی های این جزیره هستند.

ایتالیا، کشوری سرشار از زیبایی ها و شگفتی ها، مقصدی رویایی برای گردشگران از سراسر جهان است. از شهرهای تاریخی و آثار باستانی گرفته تا سواحل زیبا، دریاچه های آرام و مناظر طبیعی خیره کننده، ایتالیا جاذبه های بی نظیری برای هر سلیقه ای ارائه می دهد.

امیدواریم این مطلب، شما را با برخی از زیباترین جاهای گردشگری ایتالیا آشنا کرده باشد و الهام بخش سفری فراموش نشدنی به این کشور جادویی باشد. ایتالیا، مقصدی است که هر گردشگری باید حداقل یکبار در زندگی از آن دیدن کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.