آیا واقعا کفپوش ضد صدا وجود دارد؟

خیلی از افراد ویژگی عایق صدا را یک کلک تبلیغاتی برای فروش محصولات می دانند و معتقدند که هیچ کفپوشی قابلیت جلوگیری از ورود و خروج صداها را ندارد. اما آیا واقعا کفپوش صدا وجود دارد؟ واقعیت آن است که امروزه به وجود پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین روز به روز محصولات و لوازمی بیشتری در جهت آسایش انسان های تولید می شوند و کفپوش ضد صدا نیز یکی از آن هاست.

اما کفپوش های رایجی مانند موکت اداری نیز می توانند همچون یک عایق صدا عمل کنند؟ در این مطلب بیشتر به بررسی کفپوش های ضد صدا می پردازیم، با ما همراه باشید:

کفپوش ضد صدا چیست؟

به طور کلی کفپوش عایق صدا نوعی کفپوش است که بر روی کف محیط نصب شده و با توجه به ماهیت و ساختاری که داشته کمک می کند صدای موجود در فضا گرفته شده و به بیرون راه پیدا نکند و در مقابل از ورود صدای بیرون نیز به داخل جلوگیری خواهد نمود و به این شکل فضای آرامی را برای افراد به وجود می آورد. از کفپوش های ضد صدا در محیط های مختلفی مانند محیط های مسکونی، هتل ها، سالن آمفی تئاتر، سالن جلسات، باشگاه های ورزشی، استودیوها و… استفاده می شود تا آرامش افراد مختل نشود و این امکان برای افراد به وجود می آید تا بدون نگرانی از انتقال صدا، به کارهای موردعلاقه خود بپردازد.

نقش کفپوش ضد صدا در یک محیط

وقتی که یک ماده به ماده دیگری برخورد می کند صدای ضربه و به دنبال آن ارتعاش ایجاد می شود. برای مثال در زمان راه رفتن افراد یا کشیدن مبل روی زمین این اتفاق می افتد. این ارتعاشات نه تنها از دیوارها و کف ها عبور نموده بلکه باعث به ارتعاش در آمدن خود سازه ها هم می شوند و در واقع خود صدا قوی مانده و به تدریج حجم یا قدرت آن کمتر می شود.

برای همین کفپوش عایق صدا کمک می کند تا این صداها مخفی مانده و به بیرون راه پیدا نکنند و از طرفی صداهای بیرون نیز به درون خانه منتقل نشوند. کفپوش های ضد صدا همچنین صداهای موجود در هوا مانند صدا فریاد، صدای تلویزیون، موسیقی و… را نیز گرفته و اجازه انتقال آن ها را به بیرون نمی دهند و به طبع مانع از ورود چنین صداهایی به درون محیط شده و فضای امن و آرامی را به وجود می آورند. این روزها با توجه به نیاز افراد به آرامش و محیطی بدون سروصدا و نیز آپارتمانی شدن خانه ها، استفاده از کفپوش های ضد صدا بیشتر از هر زمان دیگری حس می شود و نیاز است که افراد با استفاده از این نوع کفپوش به آرامش خود و دیگران احترام بگذارند.

بهترین کفپوش های عایق صدا

انواع کفپوش ضد صدا

حال که با کفپوش های ضد صدا و عملکرد آن ها آشنا شدیم وقت آن است ببینیم چه کفپوش هایی می توانند همچون یک عایق صدا عمل کنند:

موکت

یکی از ساده ترین و محبوب ترین کفپوش های ضد صدا موکت است که امکان استفاده از آن در محیط های مختلف وجود دارد. موکت می تواند به خوبی صدای محیط را گرفته و این موضوع باعث شده که در محیط های اداری و مهمی مانند اتاق جلسات، سالن اجتماعات، سالن آمفی تئاتر و… نیز از این کفپوش استفاده شود. این کفپوش با توجه به قیمت بسیار مناسبی که داشته در خیلی از موارد به عنوان یک کفپوش ضد صدا به کار برده می شود. موکت ها به صورت رولی و تایل عرضه می شوند و نمونه های باکیفیت و درجه یک آن، می توانند آلودگی های صوتی را به صفر برسانند.

کفپوش تاتامی

بهترین کفپوش تاتامی اتاق کودک

مورد دوم کفپوش تاتامی است که به خوبی می تواند جلوی ورود و خروج صدا را گرفته و از طرفی با توجه به طراحی پازل مانندی که داشته به راحتی می توان روی آن به عنوان یک کفپوش ضد صدا موقت هم حساب باز کرد و حتی بر روی دیگر کفپوش ها نیز قابل نصب است. کفپوش های تاتامی به دلیل قابلیت ضد صدایی که داشته این روزها در بسیاری از محیط ها مانند سالن ها و باشگاه های ورزشی، مهدکودک ها، استودیوها و… استفاده می شوند تا از خروج صدا به بیرون محیط جلوگیری شود.

پارکت لمینت

پارکت لمینت ها نیز یکی از کفپوش هایی هستند که این روزها به دلیل قابلیت های مختلفی که داشته بیشترین استفاده را در بین کفپوش ها دارند. این کفپوش ساختار لایه لایه ای داشته و برای به حداقل رساندن انتقال صدا به طبقات زیرین، در زیر آن از لایه فوم کف استفاده می شود. پارکت لمینت در صورتی که به درستی نصب شده باشد حتی صداهای بلندی مانند دویدن کودکان را نیز می گیرد و مانع از انتقال آن به دیگر طبقات می شود.

این کفپوش نصب بسیار آسانی دارد و حتی با توجه به عدم استفاده از چسب در نصب این کفپوش، امکان انتقال آسان آن به یک محیط دیگر نیز وجود دارد.

حرف آخر

خیلی از افراد می پرسند که آیا واقعاً کفپوش ضد صدا وجود دارد و همانطور که در این مطلب به آن اشاره شد باید گفت که بله امروزه کفپوش ها بسیار متنوع و با قابلیت های گوناگون هستند و جلوگیری از انتقال صدا یکی از ویژگی های برخی از آن هاست. به کمک کفپوش های ضد صدا در کنار استفاده از درب و پنجره دوجداره، پرده های ضخیم و… می توان فضایی امن و آرام را به وجود آورد. کفپوش های ضد صدا متنوع هستند و شما می توانید طبق فضای موردنظر و همچنین بودجه خود از بین آن ها بهترین کفپوش ضد صدا را انتخاب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.