کیت مکش چیست؟ (معرفی + بررسی مزایا و معایب)

کیت مکش محصولی کاربردی برای افزایش کارآیی موتور ماشین است. اگر می خواهید که موتور خودروتان راندمان بیشتری داشته باشد، توصیه می کنیم که یکی از این قطعات را برای ماشینتان تهیه کنید. کیت مکش در فروشگاه های عرضه سپر عقب سمند و سایر قطعات فنی خودرو به فروش می رسد.

کیت مکش قطعه ای برای تقویت موتور بوده و هوای تمیز را داخل موتور کشیده و راندمان آن را بالا می برد. در ادامه به این سوال که کیت مکش چیست، چه کاربردی دارد و چطور به افزایش راندمان باتری خودرو می شود، پاسخی کامل می دهیم. با پاسخ به این سوال ها می توانید این وسیله کاربردی را تهیه کرده و در خیابان ها با شتاب بیشتر از رانندگی لذت ببرید.

کیت مکش چیست؟

هزینه تهیه خرید قطعات خودرو از جمله قیمت سپر عقب 206 شرکتی ، سپر جلو یا سایر قطعات فنی با قیمت کیت مکش تفاوت چندانی ندارد. این وسیله کمک می کند تا اکسیژن با حجم بیشتری وارد موتور شود و این دستگاه حیاتی خودرویتان سالم بماند.

در بین انواع روش های مختلف برای تقویت موتور کیت مکش ها توانسته اند محبوبیت بیشتری پیدا کنند. این ابزارها به دلیل نصب آسان نیازی به باز کردن موتور ندارند و به راحتی در جایگاه مخصوصشان در ماشینتان قرار می گیرند.

کیت مکش ها با ورود هوای تمیز و سالم به موتور راندمان آن را بالا می برند و شتاب ماشین را به میزان قابل توجه ای نسبت به قبل افزایش می دهند. در صورت استفاده از این قطعات حتی می توانید میزان مصرف سوخت را به حداقل برسانید.

موتورها برای عملکرد بهینه نیاز به سوخت و اکسیژن مناسب دارند. جدای از سوخت که ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، اکسیژن باید به صورت کاملاً تمیز و بدون هیچگونه ذرات آلودگی مثل گرد و غبار وارد موتور شود.

شرکت های خودروسازی برای این موضوع فیلترهای هوای مخصوصی را در ماشین قرار می دهند که جلوی ورود اکسیژن زیاد را می گیرد و مانند یک ماسک قوی عمل می کند. در صورت استفاده از کیت مکش ها میزان اکسیژن ورودی به موتور افزایش پیدا می کند.

این اکسیژن تمیز و بدون آلودگی است و حجم زیادی نیز دارد. در کیت مکش ها خنک کننده های مجزا تعبیه نمی شود، چون به واسطه عبور هوای خنک و تمیز موجب سرد شدن موتور می شوند.

برای استفاده از این قطعات کافیست فیلتر هوای قبلی ماشینتان را بردارید و آنها را جایگزین کنید. کیفیت کارکرد کیت مکش ها نسبت به فیلترهای هوا بسیار بیشتر است، به همین دلیل بازدهی بالاتری نیز دارند. با استفاده از این تجهیزات از افزایش دمای موتور جلوگیری کرده و میزان مصرف سوخت را نیز کاهش دهید.

کیت مکش اتومبیل

آشنایی با انواع کیت مکش

تولیدکنندگان این قطعات را به صورت افترمارکت و استاندارد تولید می کنند. در مدل های استاندارد کیفیت ساخت فیلترها به میزان قابل توجه ای افزایش پیدا می کند، اما سایز آنها در همان حالت قبلی باقی می ماند.

به مدل های استاندارد حتی فیلترهای جایگزین نیز می گویند، چون فقط قابلیت هایشان افزایش پیدا کرده است. استفاده از این قطعه را به افرادی پیشنهاد می دهیم که تمایلی به ایجاد تغییر مسیر هوای خروجی و ورودی خودرویشان ندارند.

نوع دوم که افترمارکت نام دارد، به همراه فیلتر مخصوص ساخته می شود.

مزایای کیت مکش خودرو چه هستند؟

  • حفظ تعادل دمای موتور و افزایش راندمان آن
  • کاهش میزان اصطکاک در موتور
  • ایجاد جلوه ای زیبا و خاص برای موتور
  • ایجاد صدایی اسپرت در زمان افزایش شتاب ماشین
  • عدم نیاز به تعویض فیلتر هوا
  • قیمت اندک
  • قابلیت نصب بدون باز کردن باطری و بازگرداندن آن به حالت قبل

کیت مکش ماشین

معایب کیت مکش چه هستند؟

مانند بسیاری از قطعات خودرویی این قطعه نیز دارای عیب هایی است که قبل از خرید حتما باید درباره آنها بدانید:

  • افزایش صدای موتور در حین شتاب گرفتن شاید در اوایل جذاب به نظر برسد، اما به مرور برایتان آزاردهنده می شود.
  • برخی از این محصولات در پایین سپر نصب می شوند، به همین دلیل امکان نفوذ آب به آنها وجود دارد.
  • این قطعات نیاز زیادی به نگهداری دارند و در حفظ کیفیت آنها باید به برخی نکات خاص دقت داشته باشید. شما حتی باید در فواصل زمانی مختلف کیت مکش ها را بشویید.
  • این وسایل توجه نیروی انتظامی را به ماشینتان بالا می برد، به همین دلیل شاید خودرویتان بارها توسط نیروهای جاده ای متوقف شود.

میزان افزایش قدرت کیت مکش در موتور چقدر است؟

نصب اصولی و صحیح کیت مکش ها در افزایش راندمان موتورها تاثیر بالایی دارد. در صورتی که این قطعات را به صورت اصولی نصب کنید، 1 تا 3 اسب بخار به قدرت موتور افزوده می شود.

در صورتی که تجهیزات سرسیلندر و تخلیه نیز بیشتر شود، نیاز به توان خروجی بیشتری از کیت خواهید داشت؛ شما باید به این موضوع در حین خرید توجه داشته باشید تا مبادا کیت مکش هایی با قدرت پایینتر نسبت به تجهیزات ماشین بخرید.

کیت مکش را برروی چه ماشین هایی نصب کنیم؟

امکان نصب این قطعات برروی هر خودرویی وجود دارد، بنابراین محدودیتی در این زمینه ندارید. البته این محصول در مدل های مختلف توسط برندهای متفاوتی و با قیمت های متنوعی به فروش می رسد، بنابراین در حین خرید باید حتما به این فاکتورها توجه داشته باشید.

پیشنهاد می دهیم که این محصول را از یک برند معتبر تهیه کنید. برندهای نامعتبر محصولاتی بی کیفیت تولید می کنند که به راحتی اجازه عبور گرد و غبار را می دهند. در صورت استفاده از این قطعات نه تنها کارآیی موتور افزایش پیدا نمی کند، بلکه برای آن مشکلاتی نیز به وجود می آید.

کیت مکش

چرا خودروسازها کیت مکش روی ماشین نصب نمی کنند؟

  • قیمت تجهیزات استفاده شده در فیلتر اسپرت بالاتر از فیلتر معمولی است، به همین دلیل کمپانی ها از فیلترهای معمولی استفاده می کنند.
  • برای ساخت کیت مکش باید زمان زیادی صرف شود که قاعدتا این موضوع روی برنامه ریزی های شرکت سازنده ماشین تاثیر منفی می گذارد.
  • با استفاده از این ابزار تغییراتی در صدای موتور به وجود می آید. از آنجا که شاید بیشتر مشتریان با این صدا کنار نیایند، شرکت ها خود را موظف می دانند که از فیلترهای معمولی استفاده کنند.

کیت مکش، قطعه ای کاربردی برای موتور ماشین

کیت مکش قطعه ای کاربردی برای ماشین است که توسط برندهای معتبری در دنیا تولید می شود. در صورت استفاده از این قطعه به جای فیلترهای معمولی دیگر نگران کاهش راندمان موتور نخواهید بود. به واسطه اکسیژن تمیزی که کیت مکش به موتور وارد می کند، کارایی این قطعه نسبت به قبل چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

این قطعات برای انواع ماشین ها نیز تولید می شوند، برای همین دچار نگرانی از بابت عدم وجود یک محصول متناسب با ماشینتان در بازار نخواهید شد.

با آگاهی از اینکه کیت مکش چیست، امکان مراجعه به فروشگاه های عرضه کننده لوازم جانبی خودرو و تهیه این وسیله را دارید. این فروشگاه ها با عقد قرارداد با تامین کنندگان تعدادی از این محصولات را تهیه کرده و با قیمتی مقطوع در اختیار مشتریان می گذارند.

این مراکز مشاوره های لازم در خصوص انتخاب بهترین ابزار را نیز برای درخواست کنندگان ارائه می دهند تا آنها خریدی آگاهانه و مقرون به صرفه داشته باشند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با این کارشناسان صحبت کنید. مجموعه هایی چون پرشین یدک در این حوزه به شما کمک شایانی می نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.