با بهترین جایگزین برای چوب طبیعی، آشنا شوید !

چوب پلاست یا پروفیل چوب پلاستیک محصولی چند منظوره بوده که به طور خاص برای فضای باز طراحی شده است و از چوب تقلید می‌کند. در مقایسه با چوب طبیعی هزینه کمتری دارد و نیازی به نگهداری ندارد. در این مطلب خواهیم دید که این ماده چه مزایای دیگری دارد، چگونه نصب می‌شود، چقدر هزینه دارد و چگونه ساخته می‌شود.

بهترین جایگزین چوب طبیعی چیست و چگونه تولید می‌شود ؟

چوب پلاست (Wood Plastic Composites) شامل محصولاتی برای دکوراسیون فضای خارجی است که عموماً با استفاده از چند عنصر اصلی ساخته می‌شوند. تراشه‌های چوب بازیافتی و پلاستیک از اصلی‌ترین مواد اولیه آن محسوب می‌شود.

این عناصر به صورت حرارتی فشرده می‌شوند تا تخته‌هایی را تشکیل دهند که شباهت بسیار بالایی به چوب طبیعی داشته و به راحتی قابل استفاده در فضای باز هستند.

این متریال که به عنوان کامپوزیت چوب پلاستیک یا چوب کامپوزیت نیز شناخته می‌شود، یک ماده مصنوعی است که توسط اکستروژن داغ با اتصال الیاف طبیعی چوب پودر شده به رزین مخصوص، ساخته شده از پلیمرها و مواد افزودنی ایجاد می‌شود.

با این ترکیب خاص، پانل‌ها و تخته‌هایی به دست می‌آیند که از نظر زیبایی شبیه به چوب طبیعی هستند، اما مانند رزین‌های پلاستیکی مقاوم هستند. چوب پلاستیک عموما با استفاده از 60% چوب و 40% پلاستیک تولید می‌شود .

چوب کامپوزیت ماده‌ای است که در سال‌های اخیر از موفقیت قابل توجهی برخوردار بوده است. راه‌حلی که برای کف‌ها و پوشش‌های خارجی بسیار استفاده می‌شود، زیرا نتایجی با تاثیر زیبایی قابل توجه و اثر طولانی مدت را ممکن می‌سازد. محصولی کاملا محکم و با دوام که از طول عمر بالایی برخوردار است.

بهترین جایگزین چوب طبیعی چیست و چگونه تولید می‌شود ؟

این محصول در مقایسه با چوب طبیعی مزایای بسیاری دارد !

اول از همه راه رفتن روی کفپوش چوب پلاست لذت بخش است، نمی‌لغزد، نمی‌شکند و ترک نمی‌خورد. تغییر شکل نمی‌دهد و خاردار نمی‌شود.

به دلیل ترکیب ضد آب که توسط پلیمر موجود در آن ایجاد می‌شود، در برابر آب غیرقابل نفوذ است.

در برابر سایش و تنش‌های مکانیکی (آج‌گیری، کشیدن، غلتش) مقاوم است.

ضد کرم چوب و حشرات است. ضد عفونی کننده یا همان آنتی باکتریال است و نمی‌تواند توسط عوامل قارچی (قارچ‌ها، کپک‌ها یا میکروارگانیسم‌ها) مورد حمله قرار گیرد.

چوب کامپوزیت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز مقاوم است، بنابراین تحت تأثیر آسیب ناشی از اشعه خورشید قرار نمی‌گیرد.

در برابر آتش و تغییرات دما مقاومت بسیار خوبی دارد، بنابراین حتی در آب و هوای سخت نیز قابل استفاده است.

این محصول در واقع از -40 درجه سانتیگراد تا +60 درجه سانتیگراد قابل استفاده است. بنابراین حتی اگر ساعت‌ها در معرض آفتاب قرار بگیرد بیش از حد گرم نمی‌شود و به سرعت خشک می‌شود.

مقاومت قابل توجه در برابر بارها تا 500 کیلوگرم بر مترمربع که طبق قانون برای محیط‌های عمومی لازم است را داراست. بنابراین می‌توان از آن در هر مکانی استفاده کرد.

در اصل، زیبایی چوب را ارائه می‌دهد، اما بدون تمام معایب آن.

اصلی‌ترین عامل این محصول برای جایگزینی چوب طبیعی !

در نهایت، بیایید اصلی‌ترین عامل محیطی این متریال را تجزیه و تحلیل کنیم. می‌توانیم این ماده را دوستدار محیط زیست تعریف کنیم. در واقع استفاده از چوب را کاهش می‌دهد، بنابراین اجازه می‌دهد درختان کمتری قطع شوند، فرآیند تولید آن آلاینده‌ها را در محیط آزاد نمی‌کند.

این واقعیت که نیازی به عملیات تعمیر و نگهداری با روغن یا رنگ ندارد، به احترام به محیط زیست کمک می‌کند و مهم‌تر از همه، این ماده 100٪ قابل بازیافت است. در واقع می‌تواند در پایان چرخه عمر خود دوباره اکسترود شود یا به عنوان سوخت از آن در کارخانه‌های تبدیل زباله به انرژی، استفاده شود.

بهترین نوع این محصول چیست ؟

با توجه به ویژگی‌های این محصول، واضح است که چوب کامپوزیت به طور موثری می‌تواند در محیط‌هایی که در تماس مستقیم با آب هستند، مانند کفپوش دور استخر، در آب و هوای سخت و در جاهایی که خطر یخبندان وجود دارد، استفاده شود.

همچنین در معرض مواد شیمیایی قرار گیرند، مانند حصارکشی و نرده کشی چمن و باغچه که برخی مواقع تحت عملیات ضد عفونی کننده یا از بین برنده آفت قرار می‌گیرند. علاوه‌بر این، این نوع محصول کاربردهای مختلفی دارد زیرا در اندازه‌های مختلف و در رنگ‌های مختلف ، از روشن‌ترین تا تیره‌ترین، موجود است.

این متریال در شرایطی که سطوح در معرض سایش مکانیکی و اقلیمی هستند مناسب است. حتی برای ساخت سوله باغ نیز استفاده می‌شود. از چوب کامپوزیت همچنین برای پوشاندن قسمت‌هایی از دیوارهای محیطی خارجی یا کل نما استفاده می‌شود، زیرا ظرافت و سهولت تمیز کردن را تضمین می‌کند. چوب کامپوزیت بدون مشکل با هر سبک و زمینه‌ای سازگاری دارد. در واقع، کیفیت و ویژگی‌های زیبایی محیط توسط این نوع محصول افزایش می یابد.

بهترین نوع این محصول چیست ؟

بهترین مواد با تراکم و فشردگی بالا بدون حفره‌های داخلی هستند که بر خلاف مواد ارزان‌تر، قادر به تضمین عدم تغییر رنگ در طول زمان، پایداری بیشتر و در نتیجه احتمال کمتر پیچ خوردگی تیغه هستند. قطعا تفاوت قیمت بین چوب پلاست ارزان و با کیفیت بالا قابل توجه است.

پروفیل چوب پلاستیک در معرض تغییرات ابعادی ناشی از تغییرات دما و رطوبت است. به همین دلیل ایجاد اتصالات محیطی بر روی فضای نصب ضروری است. همچنین لازم است که فاصله تقریباً 4/5 میلی متری در اطراف باقی بماند تا امکان تغییرات ناشی از دما فراهم شود. این شکاف‌ها علاوه‌بر انبساط معمولی، زهکشی آب یا برف را نیز تسهیل می‌کند.

معمولاً گیره‌های ارائه شده از قبل فاصله جداسازی مناسبی را بین یک نوار و دیگری فراهم می‌کنند.

سطح نصب باید به خوبی متراکم، ضد آب و دارای شیبی باشد که آب را جریان دهد. به طور معمول شیب حدود 2٪ پیش بینی می‌شود.

عایق رطوبتی کف باید انجام شود :

► برای جلوگیری از نفوذ آب به محیط‌های زیرین

► برای محافظت از کف در برابر تخریب ناشی از عمل یخ زدگی/ذوب شدن

کدام زیرساخت برای این محصول مناسب‌تر است ؟

هنگام اندازه‌گیری سازه، باید شیب بستر را در نظر گرفت و آن را به گونه‌ای ساخت که سطح را به حالت صاف بازگرداند. معمولاً برای دستیابی به این هدف از عناصر قابل تنظیم استفاده می‌شود .

علاوه‌بر این، ضخامت مواد باید برای تعیین سطح کف تمام شده در نظر گرفته شود. زیرسازی باید در برابر پدیده‌های رکود رطوبتی و خوردگی مقاومت کند. بنابراین باید موادی مانند PVC، آلومینیوم یا فولاد را ترجیح داد.

مجموعه چوب پلاس

مجموعه چوب پلاس در حال حاضر یکی از ارائه دهندگان چوب پلاست و خدمات قابل اجرا با این محصول در سراسر ایران است.

برای مشاوره رایگان در زمینه مرتبط با کارشناسان ما در تماس باشید

09120919512

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.