چگونه بهترین تور گردشگری در استانبول را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از سفر خارجی به مقصدی جذاب و در عین حال مقرون به صرفه و بی دردسر می‌شود هیچ گزینه‌ای به اندازه استانبول ترکیه بهتر نیست. این مقصد گردشگری با همه جذابیت‌هایش نسبت به مقاصد دیگر از جمله کشورهای اروپایی هزینه ارزان‌تری دارد و ایرانیان هم برای ورود به آن نیاز به اخذ ویزا و تحمل دردسرهای مربوط به آن را ندارند. در این بین سفر با تور استانبول بیش‌ازپیش رواج پیدا کرده است و اینکه چطور بهترین تور گردشگری به استانبول را انتخاب کنیم جزو پرتکرارترین سؤالات گردشگرانی است که قصد سفر به این مقصد را دارند. با ما همراه شوید تا به این پرسش جواب دهیم.

Several-Pictures-Of-Different-Travellers-In-Different-Spots-In-Istanbul-During-Istanbul-Tour

چرا با تور به استانبول سفر کنیم؟

قبل از آنکه به انتخاب بهترین تور گردشگری استانبول بپردازیم، بگذارید به این سؤال جواب دهیم که چرا در سفر به استانبول سفر با تور در اولویت است. در پاسخ باید گفت سفر با تور دو مزیت مهم دارد: اول آنکه مقرون به‌صرفه‌تر است. زیرا شرکت‌های برگزارکننده تور خدمات سفر از پرواز تا هتل را به طور عمده و با قیمت ارزانتر می‌خرند و امکان قیمت‌گذاری اقتصادی‌تر را دارند. دوم آنکه سفر با تور بی‌دردسرتر است. زیرا بدون نیاز به مهیا کردن مقدمات سفر نظیر رزرو بلیط هواپیما و رزرو محل اقامت می‌توان با خیال آسوده و بدون دغدغه تمام برنامه‌ریزی‌ها را به افراد خبره سپرد و راهی سفر شد. در واقع برگزارکنندگان تور با تجربه طولانی در انجام سفرهای پیاپی همه جوانب را در سفر در نظر خواهند گرفت.

بررسی خدمات و امکانات تورهای استانبول

تورهایی که به مقصد استانبول برگزار می‌شوند خدمات و امکانات متفاوتی دارند که تحت عنوان بسته یا پکیج تور شناخته می‌شود. اولین قدم برای انتخاب بهترین تور استانبول هم بررسی امکانات و خدمات پکیج تورها مقایسه آنها با یکدیگر است. برای این کار بهتر است رتبه هتل انتخابی برای اقامت (تعداد ستاره‌های هتل و موقعیت مکانی)، وسیله نقلیه سفر (زمینی یا هوایی)، خدمات جانبی نظیر ترانسفر، میزان پوشش بیمه مسافرتی برای گردشگران، برنامه گشت شهری و حضور راهنمای تور فارسی زبان را در نظر گرفت. می‌توانید در انتخاب بهترین گزینه‌ها از نظرات کاربران درباره خدمات تورها نظیر هتل یا تجربه پرواز با ایرلاین‌های خاص هم استفاده کنید. بعلاوه قیمت تور هم می‌تواند مورد مقایسه قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که به همان نسبت که خدمات و امکانات یک تور بیشتر باشد انتظار کیفیت بالاتری را داریم و به همان نسبت هم قیمت تور بالاتر می‌رود. ازاین‌رو قیمت هم می‌تواند فاکتور دیگری برای مقایسه و انتخاب بهترین تور باشد.

برای آنکه بتوانید مقایسه همه‌جانبه‌ای بین تورهای استانبول انجام دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید، در قدم اول لازم است به منابعی که تورهای گردشگری را به طور گسترده پوشش می‌دهند نظیر سفرمارکت مراجعه کنید تا گزینه‌های بیشتری برای مقایسه در اختیار داشته باشید.

A-Top-View-Of-Man-Holding-Some-Money-At-Hand-Searching-And-Ready-To-Choose-Tour-To-Travel

بهترین تورهای استانبول از نظر قیمت

مسلماً قیمت مناسب یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های انتخاب تور به مقصد استانبول است. اولین و ساده‌ترین راه برای پیدا کردن تورهای ارزان رفتن به سراغ تورهایی است که بسته یا پکیج خدمات محدودی دارند و در نتیجه هزینه آنها هم کمتر است. به طور مثال تورهایی که محل اقامت مسافران را در یک هتل لوکس پنج ستاره در نظر گرفته‌اند قطعاً قیمت بیشتری از تورهایی با هتل‌های یک ستاره دارند. اما باید این نکته مهم را هم در نظر داشت که کیفیت را نباید فدای قیمت ارزان کرد؛ زیرا وقتی صحبت از بهترین تور استانبول می‌کنیم در کنار قیمت ارزان، منظورمان تجربه خوب سفر هم هست؛ بنابراین در ادامه به راهکارهایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تور ارزان و در عین حال مناسب را انتخاب کنید.

تورهای استانبول در تاریخ‌های ارزان

برای آنکه با بهترین تور استانبول از نظر قیمتی سفر کنید کافی است در زمان‌های کم گردشگر یا خلوت سفر کنید. زیرا هم‌زمان با کاهش تقاضا برای خرید خدمات سفر قیمت‌ها هم با تخفیف ارائه می‌شوند و در نتیجه هزینه کلی تور کاهش پیدا می‌کند. به طور مثال پرواز تهران استانبول در فصل زمستان که خلوت‌ترین زمان سفر به استانبول است به طرز قابل ملاحظه‌ای ارزان‌تر از زمان تعطیلات تابستانی یا فصل خوش آب و هوا و البته پر گردشگر بهار است؛ بنابراین اگر به سراغ تورهایی بروید که در فصل زمستان یا ایام غیر تعطیل عرضه می‌شوند بروید به راحتی با بهترین تورهای استانبول از نظر قیمتی سفر می‌کنید.

تور زمینی و ارزان به استانبول

تورهای استانبول به دو شکل زمینی و هوایی انجام می‌شوند. اگرچه تورهای هوایی استانبول طرف‌داران زیادی دارند؛ اما باوجودآنکه ترکیه در همسایگی کشورمان قرار دارد عده‌ای از مسافران نیز ترجیح می‌دهند تا با تور زمینی استانبول که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد سفر کنند. گفتنی است بیشتر این تورها با اتوبوس و از پایانه‌های اتوبوس‌رانی پایتخت و چند شهر دیگر شامل تبریز و قزوین انجام می‌شوند. با این حال تعداد معدودی از آنها هم به صورت تور با قطار به استانبول ارائه می‌شوند.

تور لحظه آخری استانبول با قیمت ارزان

گاهی با نزدیک شدن به تاریخ شروع تور همچنان تعداد محدودی ظرفیت خالی باقی مانده است در این شرایط برخی از برگزارکنندگان تورها در چند روز باقی مانده تا شروع تور اقدام به عرضه تور لحظه آخری استانبول با قیمت ارزان می‌کنند. ازآنجاکه این تورها طرف‌داران زیادی دارند و ظرفیت محدود آنها به سرعت تکمیل می‌شود پیدا کردنشان دشوار است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای رزرو این دسته تورها به سفرمارکت که مرجع خدمات سفر است مراجعه کنید؛ زیرا اغلب به‌محض عرضه این تور کاربران امکان خریدش را دارند.

A-Lady-Holding-A-Ticket-And-Passport-At-Hand-Having-Luggage-Near-To-Herfelf-Ready-To-Travel

تور اقساطی استانبول

عده‌ای از افراد هم هستند که به طور کلی مشکلی برای تأمین هزینه‌های سفر به استانبول ندارند؛ اما به هر حال در برهه‌ای از زمان امکان تأمین نقدینگی برای انجام سفر را ندارند. در این شرایط انتخاب تور اقساطی استانبول می‌تواند راهکار هوشمندانه‌ای باشد. تور اقساطی استانبول در واقع امکانی است که برخی از منابع آنلاین خدمات سفر نظیر سفرمارکت که قبل‌تر هم به آن اشاره شد به کاربران عرضه می‌کنند.

در حقیقت کاربران برای استفاده از این امکان اقدام به اخذ وام سفر از شرکت‌های ارائه دهنده وام آنلاین می‌کنند و بعد با اعتباری که به عنوان وام در اختیار دارند به سراغ خرید تور می‌روند. لازم به ذکر است جذابیت تور اقساطی در این است که دریافت وام آن تماماً به‌صورت آنلاین و بدون فوت وقت و بدون نیاز به طی کردن مراحل اداری و پیچیده‌ای است که معمولاً برای دریافت تسهیلات در بانک‌ها طی می‌شود. در نهایت بعد از بازگشت از سفر طی چندین مرحله هزینه تور پرداخت خواهد شد.

کلام آخر

در مطلب حاضر به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌توان بهترین تور استانبول را انتخاب کرد. بر این اساس به نکات مهمی که برای مقایسه تورها و انتخاب تورها به این مقصد باید در نظر داشت پرداختیم و بعد انواع تورهای موجود و مزیت هر کدام را بیان کردیم تا به کمک آن گردشگران بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. فارغ از تمام موضوعاتی که برای انتخاب بهترین تور به مقصد استانبول مطرح کردیم همواره در نظر داشته باشید که انتخاب منبع قابل اعتماد در زمان خرید تور همیشه اولین و مهم‌ترین قدم برای تجربه‌ای ایده‌آل در سفر با تور به استانبول است. زیرا هر قدر هم موارد گفته شده در این مطلب را به خوبی در نظر گرفته باشید در صورتی که مرجع خریدتان را به درستی انتخاب نکنید تضمینی برای آنکه تمام وعده‌هایی که در تور به شما داده شده است عملی شود وجود ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.