ایا بعد از استفاده از ابرسان باید صورت را شست (زمان طلایی مصرف)

برندهای زیادی اقدام به تولید آبرسان کرده اند که از جمله آنها می توان به آبرسان برایت مکس پوست چرب یا نیتروژنا اشاره کرد. همچنین به دلیل تقاضای بالای این ترکیبات، هم اکنون برندهای مختلفی در حال تولید این محصول هستند، چون فروش بالایی دارد و از ویژگی های متنوعی برخوردارند و به سلامت پوست شما کمک می کند.

بهتر است بعد از استفاده از آبرسان صورت خود را نشویید، در ادامه باید گفت با وجود مزیت های فراوان این محصول مراقبتی، سوالات زیادی در رابطه با نحوه و زمان مصرف این محصولات وجود دارد؛ مثلاً ایا بعد از استفاده از ابرسان باید صورت را شست؟ یا بعد از مالیدن آن روی صورت می توان از سایر مواد آرایشی روی پوست بهره گرفت؟

چرا باید از آبرسان ها استفاده کنیم؟

کرم آبرسان صورت از خشکی پوست جلوگیری می کند و با استفاده مداوم از آن رطوبت پوستتان تضمین می شود و با مشکلات پوستی کمتری روبرو خواهید شد؛ به همین دلیل بسیاری از متخصصین زیبایی تاکید دارند که استفاده از این محصول مراقبتی را حتما جزء روتین روزانه تان قرار دهید.

برای پاسخ به این سوال که ایا بعد از استفاده از ابرسان باید صورت را شست یا خیر، باید بگوییم خیر، در توضیح این جواب نیاز است درباره اهمیت استفاده از این محصولات مراقبتی نکته هایی را بگوییم. آبرسان ها جزء مهمترین محصولات مراقبتی در کنار پاک کننده ها و ضدآفتاب ها به شمار می آیند که از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده و زیبایی و طراوت را به پوستتان هدیه می دهند.

آبرسان ها و خاصیت ترمیم پذیری و شادابی پوست

در واقع پوست صورت همواره درگیر فرآیندی به نام TEWL است؛ طی این پروسه پوست دچار از دست دادن آب ترانس اپیدرمی می شود. علاوه بر این در حین شستشوی صورت یا دوش گرفتن نیز مقادیر بالایی از چربی صورت از بین می رود، از این رو تامین دوباره رطوبت و چربی آن اهمیت زیادی پیدا می کند.

شما با تهیه آبرسان از یک برند معتبر مثل آبرسان نیتروژنا می توانید سطح چربی پوستتان را تنظیم کرده و از ایجاد جوش های زیرپوستی روی آن جلوگیری کنید. این محصولات آرایشی لکه ها را نیز محو می کنند و با جلوگیری از التهابات، از پوستتان در برابر عوامل محیطی محافظت خواهند کرد.

در این زمان راهکارهای مختلفی برای تامین چربی و رطوبت پیش رویتان قرار می گیرد که از جمله مهمترین آنها می توان به استفاده از آبرسان ها اشاره کرد.

مهمترین دلیل استفاده از آبرسان را می توان به جلوگیری از خشکی پوست ربط داد. پوست به دلایل مختلفی مثل مشکلات هورمونی، افزایش سن، دما و عوامل محیطی مختلف دچار خشکی می شود. در این زمان با کاهش میزان کلاژن و الاستین روند پیری تسریع پیدا خواهد کرد. شما می توانید برای حل این چالش از آبرسان ها استفاده کرده و جلوی خشکی و مشکلات دیگر را بگیرید.

نحوه صحیح استفاده از آبرسان ها

اکنون با بررسی نحوه صحیح استفاده از آبرسان ها متوجه می شوید که ایا بعد از استفاده از ابرسان باید صورت را شست یا خیر؟!

تمیزکردن صورت

برای تاثیرگذاری بیشتر این محصولات مراقبتی ابتدا باید صورتتان را به طور کامل از هرگونه آلودگی پاک کنید. برای این کار به سراغ یک پاک کننده مناسب بروید و با استفاده از آن و آب ولرم صورتتان را شستشو دهید. از آنجا که در طی روز شاید چندین بار نیاز به شستشوی صورت داشته باشید، پیشنهاد می دهیم که از پاک کننده های ملایم بهره بگیرید.

برداشتن کرم

اکنون نوبت به برداشتن کرم است. شما باید بر اساس نوع و غلظت محصول مقداری از آن را بردارید و روی صورتتان استفاده کنید. میزان مصرف محصولاتی با غلظت کمتر همواره باید بیشتر باشد.

نقطه گذاری برروی نواحی مختلف صورت

اکنون کرم را به صورت نقطه ای برروی نواحی مختلف صورت مثل پیشانی، گونه ها، چانه، بینی و … بمالید. شما باید تمام قسمت های مستعد خشکی را با این کرم آغشته کنید.

پخش کرم

کرم ها را با نوک انگشت خود به صورت ملایم و دایره ای در سطح پوست پخش کنید. مراقب باشید که بیش از اندازه انگشتتان را فشار ندهید و حرکات دایره ای تان رو به بالا باشند. در صورت استفاده بیش از اندازه نیز کرم های باقی مانده را با استفاده از یک دستمال تمیز از روی صورتتان بردارید.

انتظار تا فرآیند جذب آبرسان

چند دقیقه ای منتظر بمانید تا آبرسان کاملا جذب پوستتان شود. اکنون نوبت به پاسخ سوال مهمی می رسد که در ابتدا در مورد آن صحبت کردیم؛ ایا بعد از استفاده از ابرسان باید صورت را شست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، چون این محصول مراقبتی بعد از چند دقیقه کاملاً جذب پوست می شود، بنابراین نباید صورتتان را بعد از استفاده از آن بشویید.

در صورتی که قصد استفاده از محصولات آرایشی را دارید، حتما مدتی منتظر بمانید تا مواد جذب شوند، در غیر این صورت مواد آرایشی با مواد آبرسان ترکیب شده و شاید جلوه ای نامناسب روی صورتتان به وجود بیاورند.

نکات مهم استفاده از آبرسان ها

برخی نکات مهم که اثربخشی آبرسان ها را چندین برابر می کند و باعث نتیجه گیری بیشتر و بهتر می شود، عبارتند از:

  • در صورتی که پوست خشکی دارید، در وسط روز دوبار از این محصولات استفاده کنید.
  • توصیه می کنیم در صورت نیاز به استفاده مداوم از آبرسان به سراغ محصولاتی با غلظت کمتر بروید تا مبادا بعد از استفاده مجدد باعث از بین رفتن آرایشتان شوند یا بافت سنگینی روی صورتتان به وجود بیاورند.
  • افراد مبتلا به بیماری های پسوریازیس یا اگزما باید مقدار بیشتری از این محصول مراقبتی را استفاده کنند.
  • برای پوشش دهی کامل صورت و گردن یک میلی گرم کرم برای هر سانتی متر مربع از پوست کافی است.

عوارض استفاده از آبرسان ها

خوشبختانه آبرسان ها عوارض جدی ندارند و در برخی مواقع شاید باعث بروز لکه و جای جوش شوند. در واقع در صورتی که محصولاتی نامناسب برای پوستتان بخرید یا به سراغ برندها و تولیدکننده گان محصولات مراقبتی نامعتبر بروید، بعد از چندین بار استفاده شاهد ایجاد جای جوش و لکه برروی صورتتان خواهید بود.

توصیه می کنیم که به هیچ عنوان آبرسان ها را برروی پوست کثیف استفاده نکنید، چون این موضوع باعث ایجاد عوارض پوستی می شود. همچنین این مواد را بیش از اندازه روی صورت ماساژ ندهید، چون انجام این کار نیز باعث آسیب دیدن پوستتان می شود.

بهترین کار برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوست تست کردن محصول قبل از خرید است؛ با انجام این کار متوجه تناسب آن با پوست خود می شوید.

از چه سنی مصرف آبرسان را شروع کنیم؟

استفاده از آبرسان سن و سال نمی شناسد و همه ما باید از این محصولات مراقبتی استفاده کنیم. البته از آنجا که معمولا بعد از 30 سالگی روند کلاژن سازی کندتر می شود، استفاده از این محصولات مراقبتی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

آبرسان، محصول مراقبتی بسیار مهم و کاربردی

آبرسان ها محصولات مراقبتی بسیار مهم و کاربردی هستند که باید توسط هر فردی در هر سن و سالی استفاده شوند تا جلوی مشکلات پوستی را بگیرند. این محصولات توسط برندهای مختلفی تولید شده اند و با جلوگیری از خشکی و چالش های پوستی طراوت و شادابی را به چهره و پوستتان هدیه می دهند.

اگر شما نیز می خواهید از محصولات مراقبتی استفاده کنید، پیشنهاد می دهیم که حتما در گام اول به سراغ یک آبرسان مناسب بروید.

با مطالعه دقیق این مقاله حالا متوجه شده اید که ایا بعد از استفاده از ابرسان باید صورت را شست یا خیر؟ این ماده سریع جذب پوست می شود و بعد از مصرف آن نیازی به شستشو صورتتان نیست.

در صورت استفاده مداوم از این محصولات مراقبتی دیگر نباید نگران خشکی پوستتان باشید، چون در سریعترین زمان خشکی آن برطرف و طراوتش حفظ می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.