بررسی مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا

در دنیای امروز که جهان به یکده دیگر نزدیک‌تر شده و فرصت‌ها بیشتری برای مهاجرت و زندگی در کشورهای دیگر وجود دارد. یکی از کشورهایی که جذابیت زیادی برای مهاجرت دارد، ایتالیا است. ایتالیا با فرهنگ غنی، طبیعت زیبا، آثار تاریخی شگفت‌انگیز و غذاهای لذیذ جذابیت‌های فراوانی برای افراد مهاجر دارد.

اما همچنین، مهاجرت به ایتالیا نیز همراه با چالش‌ها و مشکلاتی همراه است. به همین دلیل، قبل از تصمیم‌گیری برای مهاجرت به ایتالیا، قصد داریم در این مطلب مزایا و معایب آن را به دقت بررسی کنیم تا تصمیمی ارزشمند و مطابق با نیازها و اهداف شخصی خود بگیریم.

مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا، کشوری است که تناقضات فراوانی در خود جای داده است. به مدت دهه ها، فیلم‌های هالیوود تصویری رومانتیک از این سرزمین روایت کرده‌اند که باور کردن واقعیت آن بسیار دشوار است. ایتالیا، بی‌تردید یک مقصد خاص و زیبا برای زندگی است، اما از آن‌جایی که همه چیز، همواره به نحوی کامل و بی‌نقص به نظر نمی‌رسد، واقعیت آن چنان بدون چالش نیست. از این رو، در ادامه برای درک بهتر شرایط از منظر های مختلف، مزایا و معایب این مهاجرت به ایتالیا را در موقعیت های مختلف بررسی خواهیم کرد.

سبک زندگی در ایتالیا

زندگی خوب در ایتالیا به چشم انداز بستگی دارد مهاجرانی که با توقعات زیاد وارد می شوند احتمالاً بعد از مدتی ناامید خواهند شد. با اذعان به اینکه ایتالیا مانند هر کشور بزرگ شلوغ و پرجمعیت دیگری ایرادات خود را دارد تازه واردان به سرعت یاد می‌گیرند که ایتالیا را علی رغم چالش هایش دوست داشته باشند.

مزایا:

یک زندگی شبانه پرهیاهو

ایتالیایی ها به طور باور نکردنی اجتماعی هستند فقط باران و برف سیل آسا می‌ تواند آنها را در داخل خانه نگه دارد ایتالیایی ها احتمالا در یک شام دیر وقت با دوستانشان گپ می‌زنند، یا در خیابان اصلی قدم خواهند زد. به هرحال ایتالیاییها تمایلی ندارند که خانه نشین باشند.

محیط شگفت انگیز

مهم نیست که مهاجران در کجا در ایتالیا زندگی می کنند آنها توسط میراث فوق العاده غنی و زیبایی طبیعی احاطه خواهند شد

معایب:

زبان محدود انگلیسی

تعداد بسیار کمی از ایتالیاییها به زبان انگلیسی مسلط هستند مهاجران در شهرهای بزرگ طبيعتاً وضعیت بهتری خواهند داشت زیرا ساکنان شهرها به گردشگران عادت دارند اما در برخی شهرها تا کیلومترها نمیتوان افراد انگلیسی زبان پیدا کرد. بنابراین در پروسه مهاجرت به ایتالیا، ترجمه شناسنامه و دیگر مدارک هویتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

خیابان های کثیف

در حالی که انتظار اینکه شهرهای با قدمت چند قرن عاری از هرگونه آلودگی باشند منصفانه نیست؛ اما ایتالیا یک مشکل واقعی با آلودگی دارد. این آشفتگی ترکیبی از سن، ازدحام بیش از حد و رویکردی ناکارآمد برای جمع آوری صحیح زباله است.

هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا با بقیه اروپا برابری می‌کند. اگرچه اقتصاد آن در بهترین وضعیت نیست اما قیمت های آن افزایش نیافته است. آنهایی که اهل اروپا نیستند ممکن است متوجه شوند که قیمت ها نسبت به گذشته کمی گرانتر است.

مزایا:

غذای ارزان و خوشمزه

ایتالیایی ها سوپر مارکت‌های شگفت انگیزی دارند حتی کوچکترین سوپر مارکت در کوچکترین شهر دارای مجموعه ای باور نکردنی از میوه سبزیجات گوشت و پنیر است. برخی از محصولات نیز به طور قابل توجهی ارزان تر از آنچه ممکن است در کشور محل اقامت مهاجران باشد. با وجود قوانین سختگیرانه غذایی که از استفاده بیش از حد از مواد نگهدارنده یا رنگ ها جلوگیری می‌کند، کیفیت محصولات نیز استثنایی است.

معایب:

امکانات گران قیمت

ایتالیا منابع محدودی دارد بنابراین در حالی که محصولات تولید شده در این کشور ممکن است مقرون به صرفه باشند، کالاهای وارداتی بسیار گران تر هستند. منابعی مانند سوخت گاز و برق نیز گران هستند.

تحصیل در ایتالیا

فرهنگ ایتالیایی تحصیل را در اولویت قرار می‌دهد، بنابراین حتی اگر بچه های مهاجران، ایتالیایی صحبت نمی کنند از آموزش خوب برخوردار خواهند شد.

مزایا:

عالی و مقرون به صرفه

در ایتالیا کودکان از سه سالگی شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می‌کنند. آموزش عمومی رایگان است. دانش آموزان با آموزش کامل در زمینه علوم هنر و تاریخ و همچنین ناهارهای متنوع و مغذی مدرسه تحصیل می‌‌کنند. اکثر شهرهای ایتالیا نیز دارای مدارس بین المللی معتبر هستند اما برخلاف مدارس دولتی این مدارس می توانند گران باشند. برای اطلاع از قیمت ترجمه ایتالیایی مدارک، می‌توانید با دارالترجمه رسمی رنسانس در ارتباط باشید.

معایب:

انتخاب های دشوار

دبیرستان های ایتالیا از این نظر که تدریس تخصصی را ارائه می دهند، منحصر به فرد هستند. برخلاف آموزش از طریق برنامه درسی کل نگر، از آنجایی که اکثر دبیرستان های ایتالیا تخصص خود را دارند، کودکان در دبیرستانی تحصیل می‌کنند که دروسی را که بیشتر مورد علاقه آنهاست تدریس می‌شود؛ این انتخاب می‌تواند بر مدرک دانشگاهی آنها تأثیر بگذارد و تصمیمی چالش برانگیز برای کودکان 14 ساله ایجاد کند‌.

اقامت در ایتالیا

یک شوخی قدیمی در مورد ایتالیاییها وجود دارد که تا 40 سالگی در خانه زندگی می‌کنند زیرا نمی خواهند خودشان شستشو دهند. اما عدم تمایل آنها به ترک خانه نیز ناشی از درک این موضوع است که مسکن خوب در ایتالیا به سختی به دست می آید.

معایب:

گران، کوچک و قدیمی

اکثریت قریب به اتفاق بلوکهای آپارتمانی ایتالیا در دهه های 1960 و 1970 از همان قالب بتن خاکستری ساخته شده اند. اگرچه این آپارتمانها کوچک هستند و از نظر مبلمان مدرن کم هستند اما هنوز هم قیمت بالایی دارند.

کار در ایتالیا

یافتن شغل در ایتالیا به آسانی سابق نیست صرف نظر از اینکه یک تازه وارد شهروند اتحادیه اروپا باشد یا نه، این وضعیت تغییر خواهد کرد.

معایب:

نرخ بیکاری بالا

اقتصاد ایتالیا روزهای بهتری را به خود دیده است. هر ساله هزاران دانشجو فارغ التحصیل می شوند و هیچ چشم انداز شغلی ندارند؛ مهاجران برای ایمن بودن باید سعی کنند قبل از هر چیز، شغلی در ایتالیا پیدا کنند؛ حتی مشاغل سنتی مهمان نوازی مهاجران اکنون متقاضی دارد.

مدارک زیادی لازم است

از آنجایی که درجه ای از بوروکراسی در ایتالیا نفوذ می‌کند انجام هر کاری رسمی می تواند فرآیندی گیج کننده، خسته کننده و طولانی باشد. برای جلوگیری از این امر بسیاری از مهاجران اطمینان حاصل میکنند که هر زمان که اسناد را امضا میکنند، همیشه یک وکیل دوزبانه معتبر در اختیار دارند.

بهداشت و درمان در ایتالیا

شانس یافتن شغل ممکن است اندک باشد اما مراقبتهای بهداشتی ایتالیایی عالی و مقرون به صرفه است.

مزایا:

مراقبتهای بهداشتی عالی ‏

مراقبت های بهداشتی در ایتالیا یک داستان موفقیت ناشناخته است. بیمارستان های دولتی این کشور بسیار خوب هستند و مهاجران میتوانند به راحتی به پزشکان متخصصان و دندانپزشکان حتی در روستایی ترین مناطق دسترسی داشته باشند.

نتیجه‌گیری

مهاجرت به کشورهای خارجی یکی از تصمیمات مهم زندگی است که با مزایا و معایب خود همراه است. مهاجرت به ایتالیا نیز یکی از مقاصد محبوب برای ایرانیان است. از مزایای مهاجرت به ایتالیا می‌توان به فرهنگ غنی، زیبایی‌های طبیعی، غذاهای لذیذ و فرصت‌های شغلی اشاره کرد. اما از معایب آن می‌توان به مشکلات زبانی، سیستم مالی پیچیده و فرهنگ متمایز اشاره نمود.

با توجه به اهمیت ترجمه رسمی و دقیق مدارک در پروسه مهاجرت، برای ترجمه رسمی مدارک به دارالترجمه رسمی رنسانس می‌توانید به این مرکز مراجعه کنید. این مرکز معتبر، متخصص در ترجمه مدارک به زبان‌های مختلف به ویژه به ایتالیایی است و می‌تواند کمک شایانی برای ترجمه مدارک شما انجام دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.