تاثیر ضدآفتاب بر لک صورت

آشنایی با تاثیر ضدآفتاب بر لک صورت به شما کمک می کند تا بتوانید با تهیه یک محصول مناسب، علاوه بر محافظت از پوست، لک و تیرگی های آن را نیز تا حد زیادی از بین ببرید. برخی تصور می کنند استفاده از ضد آفتاب رنگی باعث لک پوست می شود؛ در حالیکه این طرز فکر درست نیست.

در این مطلب قصد داریم درباره این مسئله صحبت کنیم و توضیح دهیم آیا ضد آفتاب لک صورت را از بین میبرد؟ در انتها نیز چند مورد از بهترین برندهای تولید کننده ضد آفتاب ضد لک را به شما معرفی نماییم. پس تا انتهای آن همراه ما باشید.

آیا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود؟

همانطور که می دانید، ضد آفتاب کاربردهای زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توانیم به جلوگیری از آفتاب سوختگی و لک های ناشی از آن اشاره کنیم. با این حال در سال های اخیر استفاده از ضد آفتاب های رنگی با ابهامات زیادی همراه بوده است و بسیاری از افراد با این سوال مواجه هستند که آیا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود یا خیر؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید بگوییم که ضد آفتاب رنگی هم مانند ضد آفتاب های معمولی شامل فیلترهای فیزیکی یا شیمیایی است که مانع از رسیدن اشعه های ماورا بنفش به پوست می شوند.

در واقع تنها تفاوت ضد آفتاب های رنگی با محصولات بی رنگ، وجود رنگدانه است. ضد آفتاب های رنگی حاوی رنگدانه هایی هستند که پس از استفاده، کاوری شبیه به کرم پودر روی پوست ایجاد می کنند. این رنگدانه ها کاملاً بدون ضرر هستند و به هیچ عنوان باعث لک شدن پوست نمی شوند.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف میزان مناسب ضد آفتاب، تاثیر مستقیمی در محافظت آن از پوست دارد و در صورت استفاده از ضد آفتاب های رنگی به این میزان، نمایی غیر طبیعی روی صورت شما ایجاد خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود برای محافظت کامل پوست، ابتدا از ضد آفتاب بی رنگ و سپس از ضد آفتاب رنگی استفاده کنید.

آیا ضد آفتاب لک صورت را از بین میبرد؟

اصلی ترین وظیفه ضد آفتاب، جلوگیری از بروز لک و تیرگی روی پوست است که این کار به کمک ایجاد یک لایه محافظ روی پوست شما انجام می گیرد. اما آیا ضد آفتاب لک صورت را از بین میبرد؟ جالب است بدانید که پاسخ این سوال مثبت است!

چرا که بر اساس برخی از تحقیقات انجام شده، استفاده منظم از ضد آفتاب با SPF مناسب می تواند با کاهش شدت لکه های پوستی شود ناشی از نور خورشید و افزایش سن شود. علاوه بر این، برخی از برندها انواع ضد آفتاب ضد لک را تولید کرده اند که در ادامه درباره آن ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

معرفی بهترین ضد آفتاب ضد لک

بهترین ضد آفتاب ضد لک محصولی درمانی است که به از بین بردن لک های ناشی از تغییرات هورمونی، ابتلا به برخی بیماری ها، کمبود ویتامین، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و … کمک می کند. در واقع فرمولاسیون این محصولات با ضد آفتاب های معمولی متفاوت بوده و با داشتن اکسید آهن، اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم به مبارزه با رنگدانه های اضافی پوست می پردازد.

بهترین کرم ضد آفتاب ضد لک ایرانی

اگر قصد خرید بهترین ضد آفتاب ضد لک را دارید، از میان برندهای ایرانی گزینه های متنوعی پیش روی شما قرار دارند که در ادامه برخی از آن ها را معرفی خواهیم کرد:

ضد آفتاب ضد لک لافارر

یکی از نمونه های بهترین کرم ضد آفتاب ضد لک ایرانی توسط برند محبوب لافارر تولید شده است. این محصول در دو مدل برای پوست های خشک تا نرمال و مخصوص پوست های چرب و مستعد آکنه فرموله می شود و در رنگ های بژ روشن، بژ متوسط، برنز و بی رنگ ارائه شده است.

داشتن ویژگی هایی از قبیل فرمولاسیون سبک، رطوبت رسانی عمیق و طولانی مدت به پوست، کاهش سرعت پیری پوست، کنترل چربی و محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB از نقاط قوت ضد آفتاب های ضد لک لافارر هستند.

ضد آفتاب ضد لک مای

برند مای کرم های ضد آفتاب مدل Spot Guard را به طور تخصصی برای پوست های لک دار ارائه می کند. این محصولات در مدل های فاقد چربی و معمولی و بی رنگ و رنگی تولید شده اند تا افراد مختلفی بتوانند محصول مورد نظر خود را از میان آن ها انتخاب نمایند.

ضد آفتاب و ضد لک ایلابرت

بهترین کرم ضد آفتاب ضد لک ایرانی را می توانید از برند ایلابرت تهیه کنید. البته این ضد آفتاب ها به طور تخصصی برای پوست های چرب و نرمال فرموله شده اند و رنگ های مختلفی دارند. داشتن فیلترهای فیزیکی و شیمیایی طیف گسترده UV، به همراه خواص آنتی اکسیدانی و جلوگیری از پیری زودرس پوست از مزایای این محصولات به شمار می روند.

بهترین کرم ضد آفتاب ضد لک خارجی

اگر به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب ضد لک خارجی هستید، در این بخش چند نمونه از برندهای محبوب را به شما معرفی می کنیم. تنها توجه داشته باشید که برای تهیه آن ها لازم است از طریق فروشگاه های معتبر اقدام کنید تا از اصالت محصول مطمئن باشید.

کرم ضد آفتاب ضد لک ویشی

اولین و بهترین کرم ضد آفتاب ضد لک خارجی، توسط برند فرانسوی ویشی تولید می شود. این محصول با دارا بودن رنگدانه های طبیعی، کاور فوق العاده ای روی پوست ایجاد کرده و ضمن پوشاندن کک و مک، به تدریج موجب کمرنگ شدن لکه ها و روشن تر شدن رنگ پوست خواهد شد.

کرم ضد آفتاب ضد لک ایزدین

این محصول از برند ایزدین حاوی ویتامین های A و C بوده و به همین دلیل تاثیر بسزایی در روشن شدن رنگ پوست و محو شدن تیرگی های آن دارد. آبرسانی به پوست، عدم ایجاد چربی روی آن، قابلیت استفاده در ناحیه دور چشم و دارا بودن SPF50 از دیگر نقاط قوت ضد آفتاب ایزدین هستند.

سخن پایانی

در این مطلب درباره تاثیر ضدآفتاب بر لک صورت صحبت کردیم و چند مدل از ضد آفتاب های ضد لک را نیز به شما معرفی نمودیم تا به کمک آن ها بتوانید تیرگی های پوست خود را درمان کنید. در پایان نیز توصیه می کنیم کرم ضد آفتاب را متناسب با نوع پوستتان و از میان برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.