انواع تبلیغات دیجیتال

انواع مختلفی از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که کسب و کارها می توانند از آنها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنند. در اینجا لیستی از انواع رایج تبلیغات دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان آمده است که سعی کردیم با با توضیح مختصری درباره هر کدام به هر روش کمی پرداخته باشیم و در مقالات دیگر سایت هر کدام را شرح خواهیم داد، از لینکهایی که در هر بخش وجود دارد برای خواندن مقالات هرکدام استفاده کنید. انواع تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

Display Ads

دیسپلی ادز به روشی اطلاق میگردد که در منظور آن تبلیغاتی هستند که در وب سایت ها یا اپلیکیشن ها ظاهر می شوند. این تبلیغات می تواند به صورت تبلیغات بنری، تبلیغات پاپ آپ یا تبلیغات ویدیویی باشد. تبلیغات نمایشی معمولاً برای هدایت ترافیک به یک وب سایت یا صفحه فرود خاص استفاده می شود، جایی که کسب و کار می تواند سعی کند بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند.

بازاریابی موتورهای جستجو | Search Engine Marketing (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شکلی از بازاریابی دیجیتالی است که شامل تبلیغ وب سایت ها با افزایش دید آنها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. SEM معمولاً از طریق استفاده از تبلیغات جستجوی پولی انجام می شود، که وقتی کاربر یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص را جستجو می کند، در بالا یا پایین SERP ها ظاهر می شود. SEM یک راه عالی برای کسب و کارها برای دستیابی به مشتریان بالقوه ای است که فعالانه در جستجوی محصولات یا خدمات خود هستند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی | Social Media Marketing (SMM)

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل تبلیغ یک تجارت یا برند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. این را می توان از طریق استفاده از پست های حمایت شده، تبلیغات یا بازاریابی تاثیرگذار انجام داد. SMM یک راه عالی برای کسب و کارها برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و ایجاد آگاهی از برند است.

Email Marketing

بازاریابی ایمیلی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل ارسال پیام های بازاریابی به مشتریان بالقوه و فعلی از طریق ایمیل است. از بازاریابی ایمیلی می توان برای تبلیغ محصولات یا خدمات، ایجاد آگاهی از برند یا هدایت ترافیک به یک وب سایت استفاده کرد. این یک راه مقرون‌به‌صرفه برای کسب‌وکارها برای دستیابی به مخاطبان هدف است و می‌توان از آن برای بخش‌بندی و شخصی‌سازی پیام‌ها بر اساس علایق گیرنده استفاده کرد.

Content Marketing

بازاریابی محتوایی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص است. هدف بازاریابی محتوا، هدایت اقدام سودآور مشتری با ارائه اطلاعات ارزشمندی است که به حل مشکل یا رفع نیاز کمک می کند. بازاریابی محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و موارد دیگر.

اینفلوئنسر مارکتینگ | Influencer Marketing

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی دیجیتال است که شامل مشارکت با افرادی است که در رسانه های اجتماعی یا دیگر پلتفرم های آنلاین طرفداران زیادی دارند. این افراد که به عنوان اینفلوئنسر شناخته می شوند، یک کسب و کار یا برند را برای دنبال کنندگان خود تبلیغ می کنند که معمولاً در همان مخاطبان هدف کسب و کار هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه عالی برای کسب و کارها برای دستیابی به مخاطبان جدید و ایجاد آگاهی از برند است.

Mobile Marketing

بازاریابی موبایلی شکلی از بازاریابی دیجیتالی است که شامل تبلیغ محصولات یا خدمات برای کاربران در دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها می شود. این را می توان از طریق استفاده از تبلیغات تلفن همراه، بازاریابی پیامکی یا برنامه های تلفن همراه انجام داد. بازاریابی موبایلی یک راه عالی برای کسب و کارها برای دسترسی به کاربرانی است که دائماً در حال حرکت هستند و به آنها در جایی که هستند دسترسی پیدا کنند.

Video Marketing

بازاریابی ویدئویی نوعی از بازاریابی دیجیتال است که شامل تبلیغ یک تجارت یا برند از طریق استفاده از ویدئوها می شود. این ویدیوها را می توان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، وب سایت ها یا از طریق پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو مانند یوتیوب به اشتراک گذاشت. بازاریابی ویدیویی یک راه عالی برای کسب و کارها برای تعامل با مخاطبان هدف خود و به اشتراک گذاری پیام خود به روشی بصری و پویاتر است.

Voice Marketing

بازاریابی صوتی نوعی از بازاریابی دیجیتال است که شامل تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق دستیارهای صوتی مانند الکسای آمازون یا دستیار گوگل است. این را می توان از طریق استفاده از تبلیغات صوتی یا با ایجاد مهارت ها یا اقدامات صوتی برای دستیاران انجام داد. بازاریابی صوتی شکل نسبتا جدیدی از بازاریابی دیجیتال است که با استفاده از دستیارهای صوتی در زندگی روزمره خود، محبوبیت آن در حال افزایش است.

Programmatic Advertising

Programmatic Advertising شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل استفاده از نرم افزار برای خودکارسازی خرید و فروش فضای تبلیغاتی می شود. Programmatic Advertising به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا مخاطبان خاص را هدف قرار دهند و تبلیغات خود را در زمان واقعی شخصی‌سازی کنند، و آن را راهی کارآمدتر و مؤثرتر برای دستیابی به مخاطبان هدف خود می‌سازد. Programmatic Advertising را می توان برای تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی و موارد دیگر استفاده کرد.

Native Advertising

Native Advertising شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل تبلیغ یک تجارت یا برند با ایجاد محتوای مرتبط با وب سایت یا پلتفرمی است که در آن به اشتراک گذاشته می شود. تبلیغات بومی سازی شده در این روش باید با محتوای اطراف ترکیب شود گویی که این محتوای تولید شده به هر شکلی که باشد محتوای تبلیغی جلوه نکند و به محتوایی که ره صورت روتین در محل هدف قرار دارد نزدیک باشد. تبلیغات بومی را می توان در پلتفرم های مختلفی از جمله رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و اپلیکیشن ها استفاده کرد.

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) اشکالی از بازاریابی دیجیتال هستند که شامل استفاده از فناوری VR و AR برای ایجاد تجربیات همه جانبه برای کاربران می‌شوند. از تبلیغات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می توان برای تبلیغ محصولات یا خدمات به روشی تعاملی تر و جذاب تر استفاده کرد. این نوع بازاریابی دیجیتال هنوز نسبتاً جدید است و احتمالاً در سال‌های آینده با فراگیرتر شدن فناوری VR و AR محبوب‌تر خواهد شد.

Retargeting

نوعی از بازاریابی دیجیتال است که شامل نمایش تبلیغات به کاربرانی است که قبلاً از وب سایت یک کسب و کار بازدید کرده اند یا به نحوی با برند آن ها تعامل داشته اند. این کار با قرار دادن یک کوکی در مرورگر کاربر و سپس نمایش تبلیغات در هنگام مرور وب انجام می شود. هدف گذاری مجدد یک راه عالی برای کسب و کارها است تا در ذهن مخاطبان هدف خود قرار بگیرند و سعی کنند آنها را به وب سایت خود بازگردانند تا آنها را به مشتری تبدیل کنند.

Remarketing

Remarketing نوعی از بازاریابی دیجیتال است که شامل نمایش تبلیغات به کاربرانی است که قبلاً از یک سایت محصول یا خدماتی را خرید کرده اند. این کار با قرار دادن یک کوکی در مرورگر کاربر و سپس نمایش تبلیغات در هنگام مرور وب انجام می شود. بازاریابی Remarketing  راهی عالی برای کسب و کارها برای فروش به مشتریان فعلی خود و حفظ آنها است.

Personalization

Personalization یا شخصی سازی شکلی از بازاریابی دیجیتالی است که شامل تنظیم تبلیغات و پیام های بازاریابی برای تک تک کاربران بر اساس علایق و رفتارهای آنهاست. این را می توان از طریق استفاده از داده های جمع آوری شده از منابع مختلف، از جمله فعالیت وب سایت، فعالیت رسانه های اجتماعی و موارد دیگر انجام داد. شخصی سازی یک راه عالی برای کسب و کارها برای ایجاد تبلیغات مرتبط تر و جذاب تر برای مخاطبان هدفشان است.

Geotargeting

Geotargeting یا هدف گذاری جغرافیایی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل هدف قرار دادن تبلیغات برای کاربران بر اساس موقعیت مکانی آنها می شود. این را می توان از طریق استفاده از آدرس های IP، داده های GPS یا سایر اطلاعات مبتنی بر مکان انجام داد. هدف گذاری جغرافیایی یک راه عالی برای کسب و کارها برای دسترسی به کاربرانی است که در یک منطقه جغرافیایی خاص هستند و به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات آنها علاقه مند هستند.

Behavioral Targeting

Behavioral Targeting یا بازاریابی رفتاری شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل هدف قرار دادن تبلیغات برای کاربران بر اساس رفتارها و علایق آنلاین آنهاست. این را می توان از طریق استفاده از کوکی ها و سایر فناوری های ردیابی برای جمع آوری داده های مربوط به فعالیت آنلاین کاربر انجام داد. هدف گذاری رفتاری روشی عالی برای کسب و کارها برای دستیابی به کاربرانی است که بر اساس رفتارهای گذشته خود به محصولات یا خدمات آنها علاقه بیشتری دارند.

Affiliate Marketing

Affiliate Marketing نوعی از بازاریابی دیجیتال است که شامل تبلیغ یک محصول یا برند از طریق شرکت های وابسته است. شرکت‌های وابسته افراد یا سازمان‌هایی هستند که در ازای دریافت کمیسیون از فروش یا لیدهای تولید شده، کسب‌وکار را تبلیغ می‌کنند. Affiliate Marketing راهی عالی برای کسب و کارها برای دستیابی به مخاطبان جدید و افزایش فروش بدون نیاز به سرمایه گذاری در تبلیغات است.

Permission Marketing

Permission Marketing نوعی از بازاریابی دیجیتال است که شامل دریافت مجوز از کاربران برای ارسال پیام های بازاریابی به آنها می شود. این را می توان از طریق استفاده از فرم های انتخاب یا سایر روش های جمع آوری رضایت کاربر انجام داد. Permission Marketing راهی عالی برای کسب و کارها برای ایجاد اعتماد با مخاطبان هدف خود و اطمینان از ارسال پیام های بازاریابی برای کاربرانی است که علاقه مند به دریافت آنها هستند.

Inbound Marketing

Inbound Marketing نوعی از بازاریابی دیجیتال است که شامل جذب و تعامل با مشتریان بالقوه از طریق محتوا و تجربیات مرتبط و مفید است. هدف بازاریابی درونگرا ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان هدف است که می تواند منجر به تبدیل شود. بازاریابی ورودی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی و موارد دیگر.

Outbound Marketing

Outbound Marketing نوعی بازاریابی دیجیتال است که شامل دسترسی به مشتریان بالقوه از طریق روش‌های سنتی‌تر مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و تبلیغات چاپی است. بازاریابی برون‌گرا معمولاً برای دستیابی سریع به مخاطبان زیادی استفاده می‌شود و می‌تواند گران‌تر از سایر اشکال بازاریابی دیجیتال باشد. بازاریابی برونگرا اغلب همراه با بازاریابی درونگرا برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی جامع تر استفاده می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.