انواع قهوه

اسم قهوه مورد علاقه تان چیست؟ تا به حال چند نوع قهوه را امتحان کرده اید؟ خب، قهوه هم مانند سایر نوشیدنی ها روش های مختلفی برای درست کردن دارد. فقط کافیست از مواد و مقدار صحیحی که به آن اضاف می شود اطلاع داشته باشید تا بتوانید خودتان قهوه مورد علاقه تان را درست کنید. اسمونی در بخش زیر انواع قهوه ها و روش درست کردن آنها را به تفکیک برای شما عزیزان تهیه کرده است.

در این مطلب، سعی شده تا روش درست کردن انواع قهوه ها را بدون دستگاه قهوه ساز برای شما توضیح دهیم تا با حداقل امکانات بتوانید از این نوشیدنی فوق العاده لذت ببرید؛ وگرنه هرکدام از قهوه ها روش های مختلفی برای تهیه دارند.

قهوه اسپرسو (espresso)

قهوه اسپرسو یکی از پرطرفدارترین قهوه هاست که برای اولین بار در ایتالیا ابداع شد. این قهوه غلظت بالا و تاثیر زیادی بر شما دارد. اسپرسو را می توانید با دستگاه قهوه ساز یا موکا کاپ درست کنید.

طرز تهیه قهوه اسپرسو

در موکا کاپ تا سر سوپاپ اطمینان آب بریزید. سپس قهوه آسیاب شده را درون توری آن بریزید و آن را فشرده کنید. فشرده کردن قهوه در این مرحله بسیار مهم است. سپس در موکاکاپ را ببندید و روی حرارت کم قرار دهید. آب ته ظرف کم کم جوش می آید و قهوه به بالای ظرف هدایت می شود. پس از تمام شدن آب ته ظرف، می توانید قهوه اسپرسوی خود را نوش جان کنید. برخی افراد در کنار این قهوه از شکلات تلخ هم استفاه می کنند.

قهوه لاته (latte)

قهوه لاته یک عبارت ایتالیایی به معنای قهوه و شیر است. این قهوه لذیذ از ترکیب شیر، کف شیر و اسپرسو درست می شود. قهوه لایه یک قهوه سبک و دارای بافتی نرم است. 

قهوه لاته
قهوه لاته

طرز تهیه قهوه لاته

طبق بخش قبلی، قهوه اسپرسو را درست کنید.

برای تهیه کف شیر، به شیر داغ احتیاج داریم اما موقع داغ کردن شیر حواستان باشد که به مرحله سر رفتن نرسد وگرنه مزه آن تغییر می کند. وقتی شیر داغ شد با همزن برقی یا بصورت دستی آن را آنقدر هم میزنید تا کف کند و حالت فومی به خود بگیرد. 

بعد از آماده شدن کف شیر و اسپرسو، حالا باید این دوتا را باهم ترکیب کنیم. نسبت آنها باید به اینصورت باشد:

یک سوم فنجان اسپرسو و مابقی فنجان کف شیر.

قهوه موکا (mocha)

قهوه موکا نیز هم به صورت داغ و هم به صورت سرد سرو می شود. این قهوه مثل قهوه لاته است که از ترکیب اسپرسو و شیر درست می شود اما تنها تفاوت آن، افزودن شکلات یا کاکائو است. قهوه موکا نیز یکی از گواراترین نوشیدنی ها محسوب می شود.

طرز تهیه قهوه موکا

در مرحله اول، پودر شکلات و پودر کاکائو را باهم ترکیب کنید و بعد از افزودن آب جوش آنها را هم بزنید. مقدار آب باید به قدری باشد که حالت شیره ای پیدا کند. البته به جای پودرشکلات، می توانید از چند تکه شکلات تلخ هم استفاده کنید.

قهوه را به روش قهوه اسپرسو که توضیح دادیم تهیه کنید.

سپس شیر را بجوشانید اما مراقب باشید به مرحله سررفتن نرسد. البته مقداری از شیر را برای تزئین نگه دارید.

تمام مواد ما آماده شده اند. بنابراین ترکیب پودرشکلات و آب را در فنجان بریزید، سپس قهوه را اضاف کنید. در نهایت شیر جوشیده را آرام آرام روی همه آن ها بریزید. برای تزئین می توانید از شیر باقی مانده، کف شیر درست کنید. کف شیر و خامه هم زده شده و اندکی وانیل را باهم ترکیب کرده و روی فنجان بریزید.

قهوه آمریکانو (americano)

قهوه آمریکانو در اصل همان قهوه اسپرسو است که فقط مقداری آب جوش به آن اضاف می شود. برخی افراد به خاطر غلظت و تلخی اسپرسو، ترجیح می دهند به آن مقداری آب جوش اضاف کنند تا مزه آن برایشان قابل تحمل باشد بنابراین به این نوع قهوه، آمریکانو می گویند. همانطور که از نامش پیداست این قهوه برای اولین بار در امریکا ایجاد شد.

قهوه امریکانو
قهوه امریکانو

طرز تهیه قهوه آمریکانو

قهوه اسپرسو را به روش بالا، تهیه کنید.

سپس می توانید به نسبت 50 – 50 آب جوش به آن بیفزایید. البته این درصد برای کسانی است که هنوز مزه و غلظت اسپرسو را دوست دارند. اما برای افرادی که تلخی و غلظت اسپرسو برایشان قابل تحمل نیست، به نسبت 30 اسپرسو به 70 آب جوش ترکیب کنند.

قهوه کاپوچینو (cappuccino)

این نوع نوشیدنی را همه افراد می پسندند. همچنین روش آماده سازی آن بسیار راحت و سریع است. کاپوچینو را می توان با قهوه اسپرسو درست کرد اما از نسکافه هم می توان استفاده کرد، بیشتر افراد ترجیح می دهند از نسکافه استفاده کنند.

طرز تهیه کاپوچینو

آب، شکر و نسکافه را ترکیب کرده و با همزن برقی یا به صورت دستی هم بزنید تا سفت شود.

یک قاشق از کف به دست آمده را در فنجان یا ماگ بریزید و روی آن را با شیر داغ پر کنید. در نهایت آن را خوب هم بزنید. اکنون می توانید از شکلات رنده شده یا پودر کاکائو برای تزئین استفاده کنید.

منبع: آشپزی آسمونی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.