شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

رشته پزشکی و زیرشاخه‌های آن همواره جذابیت‌های خود را برای دانشجویان دارد. مناسب‌بودن شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه این کشور را به گزینه مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. موقعیت علمی، هزینه تحصیل و شرایط پذیرش در دانشگاه‌های روسیه به صورتی است که بسیاری از دانشجویان خارجی به‌راحتی می‌توانند برای تحصیل در روسیه مجوز بگیرند.

مزایای تحصیل در روسیه

کشور روسیه در زمینه اهمیت به علم و دانش سابقه طولانی دارد و دانشگاه‌های این کشور از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر جهان هستند. ظهور دانشمندان در رشته‌های مختلف شیمی، فیزیک، پزشکی و ادبیات روسیه همگی گواه اعتبار دانشگاه‌های روسیه و اهمیت علم و دانش در این کشور هستند.

در عصر حاضر رقابت شدیدی بین دانشگاه‌های جهان برای افزایش اعتبار علمی وجود دارد. دانشگاه‌های روسیه نیز تلاش می‌کنند با فراهم‌سازی بهترین امکانات علمی و تحصیلی از جمله شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه اعتبار و سطح علمی خود را در جهان افزایش دهند. به همین دلیل همگام با استانداردهای جهانی آموزش حرکت می‌کنند.

دانشگاه‌های روسیه نه‌تنها از نظر امکانات تحصیلی و علمی در سطح بالایی قرار دارند؛ بلکه با مراکز و دانشگاه‌های معتبر جهان نیز همکاری‌های علمی و پژوهشی دارند. تمام این مزایا در حالی است که هزینه تحصیل در روسیه در مقایسه با دانشگاه‌های برتر اروپا و آمریکا بسیار مناسب‌تر است. از طرف دیگر شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه‌های روسیه دشوار نیست.

ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی از دیگر مزایای تحصیل در روسیه هستند. همچنین امکان اشتغال به کار ضمن تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در روسیه است. برای مهاجرت تحصیلی، متقاضیان باید از شرایط تحصیل در کشور خارجی و شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه اطلاعات کامل را کسب کنند.

برای این منظور و موفقیت در پروسه مهاجرت تحصیلی بهترین راه مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبر است. علم ویرا از برترین دفاتر مهاجرتی است که با تیم مشاوره خود بهترین پشتیبان و مشاور در زمینه مهاجرت تحصیلی است.

رشته فیزیوتراپی در روسیه

بسیاری از دانشجویان خارجی با بررسی شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه برای تحصیل در این کشور اقدام می‌کنند. یکی از رشته‌های پزشکی مدرن رشته فیزیوتراپی است. این رشته به‌صورت مستقل کاربرد ندارد؛ ولی یک درمان مکمل جراحی و پزشکی محسوب می‌شود.

مهم‌ترین عملکرد فیزیوتراپی بهبود حرکات عضلانی و مفاصل بیمار، کاهش مصرف دارو و به‌دست‌آوردن توانایی‌های ازدست‌رفته است. همچنین فیزیوتراپی در درمان مشکلات مربوط به سیستم عضلانی، عصبی، اسکلتی، اندام‌های تنفسی و حتی رگ‌های خونی کاربرد دارد. در فیزیوتراپی از روش‌های مختلف درمانی؛ مانند حرکات اصلاحی، الکتروفورز و جریان الکتریکی استفاده می‌شود.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه

رشته فیزیوتراپی به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های علوم پزشکی علاقه‌مندان خاص خود را دارد. مناسب‌بودن شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه و سهولت در اخذ پذیرش از جمله دلایلی است که دانشجویان را برای مهاجرت تحصیلی به روسیه ترغیب می‌کند. رشته فیزیوتراپی در روسیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ارائه می‌شود. طول دوره کارشناسی فیزیوتراپی روسیه 4 سال و دوره ارشد 2 سال است.

از دیگر شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه شرکت در دوره‌های پادفک است. به‌طورکلی یکی از شرایط تحصیل در روسیه گذراندن دوره‌های 10-9 ماهه پادفک است. در این دوره‌ها دانشجویان دروس پایه رشته تحصیلی خود را یک‌بار دیگر می‌گذرانند تا برای ورود به دانشگاه آمادگی‌های لازم را کسب کنند.

همچنین در دوره پادفک دانشجویان بر اساس زبان تحصیل خود، مهارت‌های زبانی را نیز فراگرفته یا تسلط بیشتری پیدا می‌کنند. در پایان دوره پادفک، دانشجویان در آزمون پایانی شرکت کرده و با کسب نمره قبولی وارد دانشگاه می‌شوند. از دیگر شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه ارائه مدرک تحصیلی دیپلم برای تحصیل در دوره کارشناسی و ارائه مدرک کارشناسی‌ برای تحصیل در دوره کارشناسی‌ارشد است. برای اطلاع از شرایط کامل تحصیل در روسیه می‌توانید علاوه بر وب‌سایت دانشگاه از دفاتر مهاجرتی معتبر مانند علم ویرا اطلاعات لازم را کسب کنید.

دانشگاه های تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

همان‌طور که گفته شد دانشگاه‌های روسیه اعتبار علمی بالایی دارند و رشته‌های تحصیلی مختلف را با بهترین امکانات علمی و تحصیلی ارائه می‌دهند. اهمیت پژوهش، تحقیق و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های معتبر جهان، اعتبار مدرک دانشگاهی و مناسب‌بودن هزینه و شرایط تحصیل از جمله دلایل مهاجرت تحصیلی به روسیه است.

رشته فیزیوتراپی نیز از رشته‌های مهم در این کشور است که در دانشگاه‌های مهمی ارائه می‌شود. دانشگاه‌هایی که بهترین شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه را دارند عبارت‌اند از:

  • دانشگاه فدرال کازان
  • دانشگاه پزشکی مسکو
  • دانشگاه ایالتی سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی لومونوسوف
  • دانشگاه تحقیقات پزشکی پیراگوف
  • دانشگاه دوستی ملل روسیه
  • دانشگاه پزشکی دولتی اومسک

زبان تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

به‌طورکلی تحصیل در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می‌شود؛ ولی در رشته فیزیوتراپی دانشگاه‌های محدودی مانند دانشگاه پزشکی مسکو این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. علاوه بر این رشته فیزیوتراپی یک رشته عملی است و برای دوره‌های کارآموزی دانشجویان باید با بیماران تعامل داشته باشند.

به همین دلیل بادگیری زبان نقش مهمی در موفقیت شغلی و تحصیلی دانشجویان دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود علاوه بر فراگیری زبان انگلیسی که زبان علمی جهان است زبان روسی را نیز فرابگیرید.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

یکی از شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه توجه به هزینه‌های تحصیل و اطلاع از آن‌ها است. هزینه تحصیل در روسیه برای دانشجویان خارجی بیشتر از دانشجویان ملی است. بااین‌وجود و با مقایسه بین هزینه تحصیل در روسیه و کشورهای انگلیس، آمریکا و… هزینه تحصیل در این کشور مقرون‌به‌صرفه است.

هزینه تحصیل به عواملی مانند مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. میانگین هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه برای دوره کارشناسی سالانه 11800-9600 دلار و برای مقطع تحصیلات تکمیلی سالانه 10.000 دلار است. برای اطلاع کامل از هزینه تحصیل در هر دانشگاه می‌توانید با دفاتر مهاجرتی مانند مؤسسه علم ویرا مشورت کنید.

بورسیه تحصیلی روسیه

ارائه بورسیه‌های تحصیلی مختلف در دانشگاه‌های روسیه از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است. دانشجویان با داشتن شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه و همچنین احراز شایستگی‌های علمی و تحصیلی می‌توانند از این بورسیه‌ها استفاده کنند. بورسیه‌ها متعدد هستند و برخی از آن‌ها تمام یا بخشی از هزینه تحصیل، برخی دیگر هزینه زندگی و برخی از بورسیه‌ها هزینه‌های تحقیقاتی را پوشش می‌دهند. برخی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی روسیه عبارت‌اند از:

  • بورسیه‌های دولتی
  • بورسیه Open Doors روسیه
  • بورسیه دانشگاه‌های روسیه
  • بورسیه‌های سازمان‌ها و بنیادهای خصوصی

مدارک لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

اولین شرط از شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه و به‌طورکلی مهاجرت تحصیلی اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر است. برای گرفتن پذیرش باید فرم مخصوص را از وب‌سایت دانشگاه دانلود کرده و با تکمیل آن، اسکن فرم را همراه با مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، گذرنامه و گواهی تمکن مالی برای دانشگاه ارسال کنید. بعد از دریافت نامه پذیرش با آماده‌کردن مدارک زیر و همچنین ویزای تحصیلی می‌توانید برای ثبت‌نام اقدام کنید.

  • مدرک دیپلم پایان دبیرستان و ریزنمرات با ترجمه رسمی (برای تحصیل در دوره کارشناسی)
  • مدارک تحصیلی دانشگاهی و ریزنمرات با ترجمه رسمی (برای تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی)
  • گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار لازم
  • مدارک شناسایی و هویتی با ترجمه رسمی
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه رسمی پذیرش تحصیلی دانشگاه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه

جمع‌بندی

رشته فیزیوتراپی هم از رشته‌های شاخه علوم پزشکی است که برای علاقه‌مندان جذابیت‌های خود را دارد. باتوجه‌به مناسب‌بودن شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه، بسیاری از دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام می‌کنند. از جمله شرایط تحصیل در روسیه شرکت در دوره‌های پادفک برای آمادگی قبل از دانشگاه است. مناسب‌بودن هزینه تحصیل و ارائه بورسیه‌های تحصیلی نیز از دیگر مزایای تحصیل در روسیه است. برای موفقیت در فرایند مهاجرت تحصیلی انتخاب یک دفتر مهاجرتی نقش مهمی دارد. در بین دفاتر مهاجرتی معتبر، علم ویرا یکی از موفق‌ترین مؤسساتی است که با داشتن تیم مهاجرتی قدرتمند متشکل از مشاوران، وکلا و حقوق‌دانان باتجربه تلاش می‌کند بهترین راهکارهای قانونی برای مهاجرت تحصیلی را در اختیار متقاضیان قرار دهد. همچنین کسب آگاهی کامل از جدیدترین شرایط تحصیل از تخصص‌های این مؤسسه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.