ثبت نام لاتاری امسال کی شروع میشه؟

افراد مختلف در سراسر جهان هر ساله در زمان شروع ثبت نام لاتاری می توانند از این فرصت ویژه استفاده کنند و شانس خود را برای اخذ گرین کارت آمریکا امتحان کنند. لاتاری یک شانس بزرگ برای گرفتن اقامت دائم آمریکا محسوب می شود و برندگان لاتاری می توانند آزادانه در خاک آمریکا به کار و تحصیل بپردازند.

تاریخ ثبت نام لاتاری امسال از ماه اکتبر آغاز می شود و تا توامبر ادامه خواهد داشت. هنوز از مهلت ثبت نام لاتاری و یا تمدید آن اطلاعاتی موجود نیست اما طبق روال سال های قبل، زمان ثبت نام لاتاری دوره جدید نیز در یک بازه یک ماهه صورت می گیرد و معمولا امکان تمدید آن وجود ندارد. از طرفی دیگر، اگر زودتر نسبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز پیش از آغاز ثبت نام لاتاری اقدام کنید، پروسه ثبت نام را با آرامش بیشتری پشت سر خواهید گذاشت. گاهی ممکن است بخاطر شرایط موجود، زمان شروع ثبت نام لاتاری تغییر کند، درست مانند زمانی که این قرعه کشی یه دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود. بنابراین پیشنهاد می کنیم پیش از رسیدن زمان دقیق ثبت نام لاتاری امسال، مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنید تا هنگام ثبت نام با مشکل مواجه نشوید.

تاریخ دقیق شروع ثبت نام لاتاری

ثبت نام لاتاری امسال از ماه اکتبر (اواسط مهر ماه) آغاز می شود و تا نوامبر همان سال (اواسط آبان ماه) ادامه خواهد داشت. متقاضیان شرکت در لاتاری امسال می توانند رزرو ثبت نام خود را قبل از شروع دوره جدید لاتاری انجام دهند. ثبت نام لاتاری فقط در یک بازه زمانی مشخص انجام می شود و افراد بسیاری می خواهند که در نزدیک ترین دوره ثبت نام، رزرو لاتاری امسال را انجام دهند. اما این کار چه سودی خواهد داشت؟ اگر پیش ثبت نام لاتاری امسال را انجام دهید، هنگام شروع قرعه کشی لاتاری گرین کارت، در اولویت ثبت نام قرار خواهید گرفت و مراحل ثبت نام شما راحت تر انجام می شود. در یک جمله، خیالتان راحت می شود!

برای شرکت در قرعه کشی لاتاری گرین کارت باید واجد شرایط باشید، در غیر این صورت از روند قرعه کشی به راحتی حذف می شوید. یکی از شروط اصلی ثبت نام لاتاری این است که متقاضی شرکت در این قرعه کشی متولد کشورهای مجاز به ثبت نام لاتاری باشد. لیست کشورهای مجاز هر سال توسط اداره مهاجرت ایالات متحده اعلام می شود. خوشبختانه نام ایران هر سال در لیست کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری دیده می شود. متقاضیان ثبت نام لاتاری برای شرکت در این قرعه کشی به عنوان نفر اصلی باید حداقل 18 سال سن داشته باشند. هم چنین، افراد زیر 18 سال می توانند به عنوان زیر مجموعه والدین ثبت نام کنند. از دیگر شرایط شرکت در این قرعه کشی جهانی، داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم یا 2 سال سابقه کار در طول 5 سال گذشته می باشد. مدرک تحصیلی و سابقه کاری شما باید قابل اثبات باشد. اما شانس قبولی در لاتاری چقدر است؟

براساس لایحه اصلاحی قانون شهروندی 2021 آمریکا، دولت جو بایدن پیشنهاد افزایش ویزاهای لاتاری از 55.000 به 80.000 عدد را به کنگره ارسال کرده است.

با این تفاسیر، شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا امسال به مراتب بیشتر خواهد بود. اداره مهاجرت آمریکا هر سال تعداد برندگان را بیشتر از تعداد سهمیه ویزا انتخاب می کند. معمولا از میان هر سه برنده لاتاری، یک نفر شانس دریافت گرین کارت را خواهد داشت. بخش بزرگی از این شانس به مصاحبه و امور پس از برنده شدن شما برمی گردد. شانس برنده شدن در لاتاری برای همه یکسان است اما در برخی موارد استثنا نیز وجود دارد. افراد بسیاری به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات ناکافی در هنگام ثبت نام دچار اشتباهات جزئی می شوند. فرایند ثبت نام لاتاری از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر موارد بسیار کوچک رعایت نشود، به راحتی از لیست قرعه کشی کنار گذاشته می شوید. این موضوع درصد شانس شما را برای برنده شدن در لاتاری افزایش می دهد. هر سال بیش از ۵۰ درصد از شرکت کنندگان لاتاری از قرعه کشی حذف می شوند که درصد قابل توجهی می باشد. به علاوه، اگر اشتباهی در ثبت نام لاتاری اتفاق افتاده باشد، در مصاحبه سفارت مشخص می شود و شانس دریافت ویزای شما از دست می رود. با ثبت نام درست و اصولی نصف راه را رفته اید، باقی مسیر هنگام برنده شدن و مصاحبه در سفارت تعیین می شود. برای اطمینان از درستی ثبت نام لاتاری که با مشاوره ها و راهنمایی های متخصصان این حوزه به راحتی می توانید از آن عبور کنید.

بطور کلی رعایت مواردی در هنگام ثبت نام شانس شما را بالا می برد. یکی از این موارد ارائه مدارک مطابق آنچه که در قوانین لاتاری آمده است می باشد. ارائه عکس مخصوص لاتاری یکی از این موارد است. هم چنین، اگر متاهل باشید شانس قبولی شما دو برابر می شود و به صورت دو شانسه ثبت نام می شوید. در آخر، ثبت نام درست و دقیق شانس قبولی شما را افزایش می دهد که این امر تنها با مشاوره های اصولی کارشناسان امور لاتاری گرین کارت امکان پذیر است.

منبع: کارت سبز cartesabz.net/register

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.