ترفندهای عکاسی سلفی و پرتره

چگونه در عکس ها زیبا بیفتیم؟ سوالیست که احتمالاً برای خیلی از افراد پیش آمده. اگر توجه کرده باشید افراد دو دسته هستند: خوش عکس و بدعکس! اما این دو مقوله هیچ ربطی به زیبایی یا چهره افراد ندارد بلکه به یک سری ترفندهای عکاسی خصوصاً به عکس های سلفی و پرتره ارتباط دارد. اسمونی در ادامه این مطلب درباره رازهای خوش عکس بودن در عکس پرتره و سلفی می پردازد.

چگونه خوش عکس باشیم؟

چیکار کنم تو عکس خوب بیفتم؟ من حتی با بهترین استایل هم خوش عکس نیستم! اصلاً نمی دانم چرا خوش عکس نیستم؟

برای خوش عکس بودن یا به قول عکاسان “فتوژنیک بودن” (photogenic) نه نیاز الزامی به بهترین استایل است نه به آرایش یا لوکیشن های مخصوص عکاسی! این که چرا بد عکسیم کاملا به آگاهی نداشتن از ترفندهای عکاسی مربوط می شود. به منظور اینکه بدانیم چگونه در عکس سلفی یا پرتره خوب بیفتیم باید به ترفندهای زیر توجه کنیم.

9 ترفند خوش عکس بودن در عکس پرتره و سلفی

9. انتخاب دوربین مناسب

اگر دوربین عکاسی در اختیار دارید استفاده از انواع لنزهای مناسب عکاسی پرتره را فراموش نکنید. برخی لنزها برای عکس پرتره غوغا می کنند. و اما اگر قصد دارید از دوربین موبایل استفاده کنید بهتر است موقع خرید موبایل، حتما درباره کیفیت دوربین های تلفن های همراه بررسی هایی را انجام دهید تا بتوانید موبایلی را تهیه کنید که دارای کیفیت خوبی برای عکاسی پرتره یا سلفی باشد.

8. نورپردازی

زاویه نورپردازی حین عکاسی سلفی یا پرتره به خوش عکس بودن شما کمک شایانی می کند. بهتر است زوایای مختلف نورپردازی را امتحان کنید چرا که در عکاسی پرتره و سلفی، نورپردازی موثرترین نقش را ایفا می کند. درباره موضوعاتی مانند ساعت طلایی، جهت نورپردازی، رفلکتور و غیره اطلاعات کسب کنید و سعی کنید آنها را در هنگام عکس سلفی یا پرتره امتحان کنید.

7. ژست عکاسی

چگونه در عکس ژست بگیریم؟ یکی از رازهای خوض عکس بودن ژست های عکاسی است. عکس های آنی و حرکتی می توانند مورد مناسبی باشند. مثلاً زمانی که واقع درحال خندیدن هستید عکس پرتره یا سلفی شما فوق العاده می شود. گاهی علت خوش عکس نبودن، همین خنده های مصنوعی است.

6. پنهان کردن قسمتی از صورت

به تازگی گرفتن عکس پرتره یا عکس سلفی با پوشاندن قسمتی از ترکیبات صورت انجام می شود که تاثیر زیبایی چهره شما را چند برابر می کند. مثلاً می توانید نیمی از صورت، بینی و دهان یا چشم های خود را بپوشانید.

5. زاویه نگاه

لازم نیست حتما هنگام عکاسی، به لنز نگاه کنید. اگر به بیشتر عکس های قدیمی توجه کنید متوجه می شوید در گذشته هنگام عکس گرفتن همه باید به لنز نگاه می کردند! اما همیشه لازم نیست مانند گذشته عکس گرفت؛ گاهی تماشای جهتی دیگر، باعث خوش عکس شدن می شود.

4. تمرینات صورت جلوی آینه

اگر تابحال اعتقاد داشتید که بدعکس هستید بهتر است اندکی زمان در جلوی آینه صرف کنید تا بهترین زاویه عکس سلفی یا پرتره خود را پیدا کنید. همه افراد می توانند خوش عکس باشند بنابراین باید زاویه مخصوص خود برای عکس پرتره یا سلفی را پیدا کرد. پس بهترین زاویه مخصوص خود را پیدا کرده و سپس آن را تمرین کنید.

3. استفاده از دست ها

استفاده از دست ها در عکاسی پرتره و سلفی را فراموش نکنید. دست ها می توانند به عکس هایتان حالت هایی مانند ظرافت های زنان یا مردانه، عشق، قدرت یا لطافت دهند. اما فراموش نکنید که دست ها را بطور کامل در کادر جای ندهید. همچنین به منظور بزرگ دیده نشدن دست ها، بهتر است فقط پشت دستان در عکس نباشد که نه تنها خوش عکس نمی شوید بلکه تاثیر معکوس می گذارد؛ درعوض، کف دستان یا زاویه کناری دستها بهترین گزینه هستند.

3. زاویه دید دوربین

 می توانید دوربین عکاسی یا موبایل خود را بالاتر از خود قرار دهید. بدین معنا که با این کار یک کادربندی منحصری به عکس می دهید و چشم هایتان در عکس پرتره و سلفی می توانند قدرت نمایی کنند.

2. پس زمینه عکس

پس زمینه عکس سلفی و پرتره مانند سایر عکس ها اهمیت دارد. درست است که در این نوع عکس ها، پس زمینه کمتری دیده می شود اما به همان اندازه اهمیت دارد. بهتر است در عکس سلفی یا پرتره، از زمینه های خاص با رنگ های مختلف لباس یا رنگ موی خود استفاده کنید یا اینکه به منظور یک رنگ و محو شدن در پس زمینه می توانید از رنگ مشابه استفاده کنید.

1. ادیت عکس

آخرین راه حل خوش عکس بودن، ادیت عکس سلفی یا پرتره است (چه در فتوشاپ چه در اپلیکیشن های گوشی). اما متاسفانه بیشتر افراد از این مورد به عنوان اولین راه حل خوش عکس بودن استفاده می کنند. چنانچه موارد بالا را در عکس پرتره و سلفی خود رعایت کردید می توانید به منظور تغییر رنگ، روشنایی، فانتزی کردن عکس، انتخاب سبک و ویرایش آنها از نرم افزار فتوشاپ یا اپلیکیشن های ادیت عکس مخصوص موبایل استفاده کنید.

اکنون با مواردی که خواندید بهتر است گرفتن عکس سلفی و پرتره را تمرین کنید و بهترین عکس های خود را با استفاده از ترفندهای بالا بگیرید. قطعاً این دفعه با دفعات قبل تفاوت بسیاری در عکس هایتان ایجاد می شود.

منبع: بخش هنری آسمونی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.