کرم آبرسان با مرطوب کننده چه فرقی دارد 

تا به حال برایتان پیش آمده است که بین خرید کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان مردد بمانید و با خودتان فکر کنید که اصلا این دو محصول چه فرقی با هم دارند؟ اجازه بدهید تا تردیدهایتان را برطرف کنیم! با وجودی که اغلب افراد تفاوتی بین کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده قائل نمی‌شوند، اما این دو محصول آرایشی در عملکرد و اثرگذاری تفاوت‌های بزرگی با یکدیگر دارند!

پس اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که کرم آبرسان با مرطوب کننده چه فرقی دارد، تا انتهای این مطلب را بخوانید تا بسته به نیازتان نسبت به خرید یکی از این دو محصول اقدام کنید.

فرق کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک، استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب کننده است. کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده به شیوه‌ای متفاوت به شادابی، طراوت و به تعویق انداختن روند پیری پوست کمک می‌کنند. با این حال این دو محصول از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند و هر یک اثرات متفاوتی از خود به جا می‌گذارند.

مهم‌ترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده به عملکرد این دو محصول برمی‌گردد. کرم‌های آبرسان وظیفه دارند تا مواد مغذی، آب و ویتامین‌‌های ضروری را به پوست انتقال دهند و از این طریق مانع از ایجاد چین و چروک‌ها و پیری پوست شوند. در حالی که کرم‌های مرطوب کننده با ایجاد یک سد دفاعی، از رطوبت ایجاد شده در پوست محافظت می‌نمایند. در حقیقت کرم‌های مرطوب کننده به جای آبرسانی پوست، به ماندگار نگه داشتن رطوبتی که از قبل در آن وجود داشته است کمک می کنند.

بدین ترتیب کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان به نوعی مکمل یکدیگر هستند و هر دو به حفظ سلامتی پوست و جوانسازی آن می‌پردازند. اگر همچنان با این سوال که فرق کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست دست و پنجه نرم می‌کنید و نمی‌دانید که با وجود این تعاریف باید کدام محصول را تهیه کنید، بهتر است که با عملکرد دقیق و شیوه استفاده از آنها به خوبی آشنا شوید.

کرم آبرسان
کرم آبرسان

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان یک محصول مراقبت از پوست است که رطوبت سلول‌های خشک و کم آب را افزایش می‌دهد و از این طریق باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. اصلی‌ترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده به مواد تشکیل دهنده و بافت آنها برمی‌گردد. آبرسان‌ها از ترکیبات موثری مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین و عصاره‌های گیاهی تشکیل شده‌اند و با آبرسانی فوری پوست، به صاف شدن ظاهر چین و چروک‌ها کمک می‌کنند.

کرم‌های آبرسان همچنین بافت بی‌رنگ و ژلی دارند و به سرعت در پوست جذب می‌شوند. این کرم‌ها بهترین انتخاب برای افرادی هستند که پوست بسیار خشک و کم آبی دارند و یا دچار مشکلاتی مانند پسوریازیس و التهابات پوستی شده‌اند.

خوشبختانه در بازار محصولات بهداشتی، کرم‌های آبرسان متنوعی با قیمت‌های مناسب وجود دارند که می‌توانند خشکی پوست را در کمترین زمان برطرف نمایند. به‌عنوان مثال، کرم آبرسان ۶ کاره از برند موزیلا از جمله آبرسان‌های محبوب در بازار است که با داشتن هیالورونیک اسید، عصاره آلوئه ورا و موم زنبور عسل، نرمی و لطافت پوست را افزایش می‌دهد و علائمی مانند پوسته پوسته شدن یا ترک خوردگی آن را از بین می‌برد.

فواید کرم آبرسان

همانطور که به شما گفتیم، کرم آبرسان پوست را مرطوب نگه می‌دارد و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. این محصول درخشندگی و شفافیت طبیعی پوست را افزایش می‌دهد، به تسکین التهابات و تحریکات پوستی می‌پردازد و با ایجاد یک سد دفاعی مانع از آسیب اشعه‌های مضر آفتاب می‌شود.

کرم‌های آبرسان همچنین PH طبیعی پوست را به تعادل می‌رسانند و به همین دلیل می‌توانند در روتین مراقبتی افرادی که پوست حساسی دارند نیز مورد استفاده قرار بگیرند. رفع زبری، خشکی و چین و چروک‌های سطحی پوست برخی دیگر از فواید کرم آبرسان به شمار می‌روند.

عوارض کرم آبرسان

باور کردنش سخت است اما کرم‌های آبرسان مانند هر محصول مراقبتی دیگر می‌توانند عوارض مختلفی را از خود به جا بگذارند. یکی از مهم‌ترین این عوارض، بروز حساسیت‌های پوستی است. در حقیقت استفاده بیش از اندازه از محصولات آبرسان ممکن است عملکرد طبیعی و فعالیت عادی سلول‌های پوستی را دچار اختلال کند و از این طریق باعث ایجاد التهاب، قرمزی و یا نازک شدن پوست شود. 

کرم مرطوب کننده
کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده چیست؟

کر‌های مرطوب کننده برخلاف آبرسان‌ها، بافت غلیظ، کرمی و سفید رنگی دارند و از ترکیباتی مانند روغن‌های معدنی و گیاهی، مواد نرم کننده و ویتامین‌های ضروری تشکیل شده‌اند. این کرم‌ها با ایجاد یک لایه اضافی روی پوست، به حفظ رطوبت طبیعی و جلوگیری از خروج آن کمک می‌کنند. مانند کرم‌های آبرسان، محصولات مرطوب کننده هم باید در روتین مراقبتی انواع پوست در نظر گرفته شوند.

محصولات مرطوب کننده همچنین بسته به جنس پوست، فصل و شدت گرمی آب و هوا طراحی و فرموله می‌شوند. به عنوان مثال کرم‌های مرطوب کننده‌ای که غلظت بالایی دارند مانند کرم مرطوب کننده هیدرودرم برای استفاده در روزهای سرد و خشک زمستان مناسب هستند و ژلها و لوسیون‌های سبک‌تر مانند لوسیون مرطوب کننده درموبای باید در بهار و تابستان مورد استفاده قرار بگیرند.  

فواید کرم مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می‌دهند، عملکرد دفاعی پوست را تقویت می‌کنند و به تسکین التهابات آن می‌پردازند. مرطوب کننده‌ها همچنین پوست را در برابر آسیب‌های محیطی ایمن نگه می‌دارند و درخشش و شفافیت آن را بهبود می‌بخشند. دیگر تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده این است که مرطوب کننده‌ها باعث ایجاد نرمی و لطافت بیشتر پوست می‌شوند و خاصیت کشسانی آن را افزایش می‌دهند.

مضرات کرم مرطوب کننده

حتی بهترین کرم مرطوب کننده هم می‌تواند در صورت استفاده نادرست مشکلات غیر قابل پیش بینی را برای پوست ایجاد کند. یکی از مهم‌ترین عوارض مصرف بیش از اندازه از کرم‌های مرطوب کننده، تشدید میزان چربی پوست است. کرم‌های مرطوب کننده اغلب حاوی روغن‌های گیاهی هستند و در صورت استفاده نامناسب باعث چرب شدن بیش از اندازه پوست می‌شوند.

استفاده نادرست از این کرم‌ها همچنین احتمال بسته شدن منافذ باز را افزایش می‌دهد، تنفس پوست را دچار اختلال می‌کند و باعث بروز جوش و آکنه‌های زیرپوستی می‌شود. 

کدام بهتر است؟ کرم مرطوب کننده یا آبرسان

به شما گفتیم که کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده به نوعی مکمل یکدیگر هستند و هر دو به جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک‌ها کمک می‌نمایند. با این حال انتخاب یکی از این دو محصول کاملا بستگی به موارد مختلفی از جمله جنس پوست، آب و هوا، سن و مشکلات رایج پوستی دارد.

اغلب متخصصان توصیه می‌کنند که افراد با پوست بسیار خشک و ملتهب باید ابتدا از یک آبرسان برای ترمیم و بازسازی سلول‌های آسیب دیده استفاده کنند، در حالی که افراد با پوست معمولی و چرب می‌توانند تنها به مصرف یک مرطوب کننده مناسب اکتفا نمایند.

آب و هوای محل زندگی هم می‌تواند روی نوع کرم انتخابی تأثیر بگذارد. اگر در آب و هوای خشک زندگی می‌کنید، بهتر است که از یک کرم آبرسان برای تامین رطوبت پوست خود کمک بگیرید و سپس از مرطوب کننده برای حفظ این رطوبت استفاده کنید. همچنین می‌توانید در آب و هوای مرطوب و شرجی مصرف خود را به استفاده از کرم مرطوب کننده محدود نمایید.

و در نهایت اگر بیشتر از ۴۰ سال دارید و یا می‌خواهید با عوارض افزایش سن که شامل خطوط ریز و چین و چروک است مواجه نشوید، بهتر است که ضمن مصرف مرطوب کننده، استفاده از آبرسان را در روتین روزانه خود بگنجانید.

سوالات متداول

فرق کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

کرم‌های آبرسان مواد مغذی، آب و ویتامین‌‌های ضروری را به پوست انتقال می‌دهند و از این طریق مانع از ایجاد چین و چروک‌ها و پیری پوست می‌شوند. در حالی که کرم‌های مرطوب کننده با ایجاد یک سد دفاعی، از رطوبت ایجاد شده در پوست محافظت می‌نمایند.

کرم‌های مرطوب کننده چه مضراتی دارند؟

استفاده نادرست از کرم‌های مرطوب کننده می‌تواند باعث چرب‌تر شدن پوست، بسته شدن منافذ باز و ایجاد جوش و آکنه شود.

کرم‌های آبرسان از چه ترکیباتی تشکیل شده‌اند؟

آبرسان‌ها از ترکیبات موثری مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین و عصاره‌های گیاهی تشکیل شده اند و با آبرسانی فوری پوست، به صاف شدن ظاهر چین و چروک‌ها کمک می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.