علت داغ شدن گوشی های Iphone

علت داغ شدن گوشی آیفون و روش‌های جلوگیری از آن را باید دارندگان این دستگاه بدانند. این مشکل می‌تواند مشکلات مربوط به نرم‌افزار یا سخت‌افزار این گوشی باشد. اما اگر این مشکل سخت افزاری باشد باید دلایل داغی گوشی آیفون توسط یک تکنسین تعمیرات آیفون بررسی و تست شود. اما چه مراکزی دارای دستگاه‌های بروز در این زمینه هستند تا این کار را برای شما انجام دهند.

مهمترین کار این است که توجه کنید چه زمانی گوشی شما شروع به داغ کردن می‌کند و چه اندازه گوشی شما گرم می‌شود.

اگر در زمان استفاده از برنامه‌های اینترنتی و یا بازی‌های سنگین گوشی شما در حد معمول گرم می‌شود و ارور دمای زیاد گوشی را نمی‌دهد مشکلی پیش نخواهد آمد و جای نگرانی نیست.

برای تست اینکه گوشی شما دچار مشکل نرم‌افزاری است یا نه بهتر است گوشی خود را یک بار آپدیت نمائید. به این نکته توجه کنید که حتما از اطلاعات گوشی خود قبل از هر کاری بکاپ تهیه نمائید.

چه مواردی باعث داغ شدن گوشی آیفون می‌شود؟

یک مورد که باعث داغ شدن گوشی آیفون می‌شود و خیلی از کاربران این گوشی به آن توجه نمی‌کنند استفاده از قاب‌های غیر استاندارد گوشی است که باعث عدم انتقال گرمای داخل گوشی به بیرون می‌شود.

سعی کنید که هنگام اتصال گوشی به شارژر گوشی دور از جاهای گرم مانند نزدیک بودن گوشی به بخاری و شوفاژ باشد یا اگر در هنگام رانندگی و از شارژر فندکی گوشی استفاده می‌کنید بر روی داشبورد ماشین و جلوی نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

اگر گوشی شما به یکدفعه به شدت داغ کرد آن را در حالت هواپیما قرار دهید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه در این حالت باشد تا فشار کمتری به گوشی بیاید و به حالت نرمال باز گردد.

به درصد سلامت باتری گوشی خود دقت نمائید اگر درصد سلامت باتری گوشی شما حدود ۸۰ درصد و یا کمتر باشد به علت اینکه باتری‌ها از جنس لیتیوم یون و مواد شیمیایی ساخته شده‌اند باعث داغ کردن گوشی می‌شود که در این صورت باید تعویض باتری آیفون خود را در اولویت کارهای خود بگذارید تا به مادربرد گوشی آسیبی وارد نشود.

همچنین بخوانید : علت خالی شدن باتری گوشی آیفون بدون استفاده چیست؟

تا چه اندازه گوشی داغ کند مشکلی ندارد؟

تا این اندازه که وقتی بدون قاب و لوازم جانبی گوشی وقتی در دست شما است بتوانید راحت با آن کار کنید و گرمای زیاد مشکل ساز نباشد این حالت طبیعی می‌باشد و جای نگرانی نیست اما اگر بیشتر از آن باشد می‌بایست به مرکز مجاز تعمیر گوشی آروند گارانتی مراجعه نمائید.

یکی از موارد دیگر که اثرگذاری زیادی در به وجود آمدن این مشکل است وجود تعداد زیادی برنامه در حال اجرا است: اجرای همزمان چندین فرآیند باعث می‌شود آیفون شما سخت تر کار کند و فشار زیاد بر روی مادربرد و استفاده زیاد از باتری باعث داغ شدن خواهد شد. برای بستن برنامه هایی که نیازی به آنها ندارید روی دکمه هوم آیفون خود دوبار کلیک کنید تا در هر برنامه ای که در حال حاضر باز است را ببینید. سپس انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا آن‌ها را ببندید.

فعالیت سنگین: روشن نگه داشتن صفحه نمایش یکی از پر انرژی ترین فعالیت‌هایی است که تلفن شما می‌تواند انجام دهد. جای تعجب نیست که پخش آنلاین به گرمای بیش از حد منجر می‌شود.

تنظیمات: آیفون شما باید روشنایی خود را به طور خودکار با توجه به نور محیط تنظیم کند. روشنایی کمتر، که اغلب در آن استفاده می‌شود، برای تلفن راحت تر از روشنایی بالا است.

نرم افزار یا برنامه‌هایی که به روز نشده اند: به روز رسانی‌ها می‌توانند تنظیمات امنیتی مهم و عملکرد بهبود یافته را ارائه دهند. ممکن است نسخه قدیمی برنامه ای را اجرا کنید که می‌تواند پردازنده را بیش از حد درگیر کند.

وقتی آیفون شما داغ می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟

عمر باتری و طول عمر کلی آیفون شما زمانی که برای مدت طولانی در معرض گرمای زیاد قرار می‌گیرد، کم می‌شود. شما فوراً متوجه آن نخواهید شد، اما تلفن شما زودتر خاموش می‌شود و نمی‌توانید تا زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

adsخوشبختانه، آیفون‌ها طوری طراحی شده اند که قبل از داغ شدن خطرناک خاموش شوند. این باید از شکستن گوشی تحت فشار جلوگیری کند. اپل همچنین نکاتی در مورد دلایل داغی گوشیهای آیفون دارد. آیا نگران دلایل داغی گوشیهای آیفون و خالی شدن باتری آیفون خود هستید؟ اگر آیفون شما به تازگی دلایل داغی گوشیهای آیفون را پشت سر گذاشته است، نگران نباشید. اگر سریع اقدام کنید، می‌توانید آسیب ناشی از دلایل داغی گوشیهای آیفون را به حداقل برسانید. آیفون‌ها چندین سال دوام می‌آورند. با ایمن نگه داشتن گوشی‌تان، عمر گوشی خود را طولانی‌تر کنید.

بهترین روش‌ها برای خنک‌کردن تلفن به راحتی قابل کنترل هستند و عمدتاً شامل حذف عامل محرک (منبع گرما یا نرم افزار خنک کننده گوشی ایفون) می‌شوند. اگر آیفون شما داغ می‌شود، برای خنک کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

 یک دلیل داغ بودن آیفون، برنامه‌های قدیمی است. برنامه‌های خود را به روز نگه دارید تا همیشه آخرین نسخه هر برنامه را داشته باشید. به اپ استور بروید. روی نماد نمایه در بالا سمت راست ضربه بزنید. به پایین به آپدیت‌های موجود بروید و روی به روز رسانی همه ضربه بزنید. هیچ خطری در انجام این کار وجود ندارد، زیرا تمام تنظیمات و داده‌های شما در نسخه‌های برنامه دست نخورده باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.