علت خالی شدن باتری گوشی آیفون بدون استفاده چیست؟

قبل از توضیح هر چیزی این نکته را خاطر نشان شویم که باتری آیفون به مرور زمان و بدون استفاده از آن شارژ خالی می‌کند. پس، علت خالی شدن باتری گوشی آیفون بدون استفاده چیست از آن چه در حالت روشن و چه در حالت خاموشی آیفون، به مرور زمان طبیعی است. اما، گاهی باتری آیفون به سرعت و یا زودتر از انتظار شارژ تموم می‌کند.

باتری آیفون و عمر مفید آن

گوشی آیفون به مانند دستگاه‌های دیگر دارای باتری قابل شارژ می‌باشد. این باتری‌های قابل شارژ دارای فناوری پیچیده‌ای هستند که عوامل زیادی بر روی عملکرد آن‌ها و دستگاهی که از آن‌ها تغذیه می‌کند، تاثیر می‌گذارد. اما نکته‌ی قابل توجه این هست که تمام باتری‌های مصرفی دارای یک طول عمرمفید می‌باشند. به همین دلیل با افزایش عمر باتری، ظرفیت و عملکرد آن‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ که در نهایت هم نیاز به تعویض باتری آیفون خود خواهید بود.

بررسی سلامت باتری

باتری آیفون از فناری لیتیوم یونی بهره می‌برند که نسبت به نسل‌های قبلی از دوام بیشتری برخودار هستند. اما، هنوز هم دارای یک عمرمفیدی هستند که به سن شیمیایی آن مربوط می‌شود. عمرمفید باتری (Battery lifespan)  مدت زمانی است که باتری دوام می‌آورد و نیاز به تعویض آن نمی‌باشد. لازم به ذکر است که طول عمر مفید شارژر بستگی به عوامل دیگری به غیر از زمان، مانند چرخه‌ی شارژ و نحوه‌ی مراقبت از آن هم دارد. در گوشی‌های آیفون با چک کردن بخش Battery Health  می‌توان متوجه شد که آیا باتری نیاز به تعویض دارد یا خیر. همچنین، چک کردن بخش   performance management  جهت مدیریت کلی دستگاه از جمله باتری و سیستم کلی، به شما کمک می‌کند. در ادامه به علت خالی شدن باتری گوشی آیفون بدون استفاده می‌پردازیم.

مشکل خالی شدن باتری گوشی آیفون بدون استفاده

یکی از مشکلات رایجی که در آیفون و محصولات اپل وجود دارد، مسئله‌ی خالی شدن شارژ آنها به طور سریع و یا بدون استفاده از آن‌ها می‌باشد. خالی شدن باتری آیفون بدون استفاده می‌تواند دلایل متفاوت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد. مشکلات سخت افزاری )خرابی اجزای داخلی گوشی( مثل برد، باتری و یا استفاده از شارژر بی کیفیت و غیراصل باعث خالی شدن شارژ آیفون می‌شود. همچنین مشکلات نرم ‌افزاری مانند نور زیاد صفحه نمایش، آپدیت نبودن سیستم عامل  گوشی، روشن ماندن وای‌فای و بلوتوث، و …  هم باعث خالی شدن باتری گوشی آیفون بدون استفاده می‌شود. برای اطمینان از داشتن مشکلات سخت افزاری و تعمیر گوشی آیفون خود، می‌توانید از تیم متخصص فنی آروند کمک بگیرید.

مشکل باتری در گوشی آیفون

خرابی و مشکلات باتری یکی از دلایل اصلی خالی شدن شارژ گوشی آیفون بدون استفاده می‌باشد. باتری گوشی می‌تواند به دلایل متفاوتی همچون ضربه و داغی بیش از اندازه آسیب ببیند. این آسیب باعث کاهش کارایی اولیه باتری می‌شود. همچنین، ممکن است فقط به خاطر گذشت زمان و از دست دادن عمرمفیدش، میزان شارژدهی و بازدهی باتری کاهش پیدا کند. راه حل این موارد تعویض باتری آیفون می‌باشد. برای تعویض باتری و تعمیرات آیفون خود می‌توانید از تیم متخصص و مجرب آروند کمک بگیرید.

آسیب قطعات داخلی مانند برد و اتصالاتش 

برد آیفون یکی از قطعات اصلی این دستگاه می‌باشد. در صورت آسیب و یا از کارافتادن برد آیفون ممکن است بخش‌های مختلف و یا کل گوشی از کار بیفتد. از نشانه‌های آسیب دیدگی برد آیفون، خاموش شدن کامل گوشی، خالی شدن باتری بدون استفاده و … می باشد. همچنین، از کار افتادگی قطعات و داغی بیش از حد گوشی هم از علائم دیگر خرابی برد می‌باشد.

به روز رسانی سیستم عامل آیفون و مشکل شارژ باتری

یکی از دلایل مشکل خالی کردن باتری بدون استفاده می‌توان به عدم آپدیت بودن سیستم عامل آیفون اشاره کرد. با به روزرسانی کردن گوشی آیفون ممکن است خیلی از باگ‌ها برطرف شود و گوشی آیفون به صورت بهینه‌تری شارژ نگه دارد.

روشن ماندن وای فای (WiFi)  و بلوتوث دستگاه (Bluetooth)

روشن بودن وای فای، بلوتوث و جی پی اس آیفون می‌باشد از مواردی هستند که ممکن است باعث تخلیه‌ی سریع‌تر شارژ باتری شوند. وای فای به دلیل اتصال به صورت دائم، و بولوتوث و جی پی اس به دلیل سرچ پی در پی باعث این اتفاق می‌شوند.

نور صفحه نمایش یک عامل مهم در این زمینه شارژ دهی باتری

صفحه نمایش گوشی‌ها یکی از مواردی است که ممکن است شارژ زیادی مصرف کند. در حالت خودکار تنظیم نور صفحه نمایش (Auto-brightness)  به دلیل تنظیم نور صفحه نمایش به طور مداوم باتری مصرف می‌کند. یا اینکه نور صفحه به قدری زیاد است که انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

اجرای اپلیکشین و برنامه‌های پرمصرف

یکی دیگر از مواردی که باعث خالی شدن شارژ باتری به صورت سریع و یا در حالت بدون استفاده از آیفون می‌شود، نبستن برنامه‌های پرمصرف به طور کامل می‌باشد. فراموش نکنید که پس از خارج شدن از برنامه‌ها، بعضی از برنامه‌ها به طور کامل متوقف نمی‌شوند و نیاز هست آن‌ها را متوقف کرد. در واقع دد این حالت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها پس از خارج شدن از آن‌ها، هنوز در پس‌زمینه و بک گراند فعال خواهند ماند.

کلام آخر 

یکی از مشکلات رایج و متداول دستگاه‌های آیفون مربوط به خالی شدن باتری گوشی آیفون بدون استفاده آن می‌باشد. از جمله مواردی که مربوط به مشکلات باتری می‌باشد، خالی شدن باتری آیفون برون استفاده می‌باشد. علت این مشکل ممکن است مربوط به مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد. در صورتی که این مشکل مربوط به مشکلات نرم افزاری گوشی آیفون نباشد، مربوط به مشکلات سخت افزاری دستگاه می‌باشد. برای رفع مشکلات سخت افزاری نیاز به متخصص مجرب و متخصص می‌باشد. تیم آروند دارای تیم متخصص فنی و مجرب، تعمیرات تخصصی آیفون شما با ضمانت یک ماهه انجام می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.