زمان شروع دانشگاه های آمریکا چگونه است؟

در رابطه با زمان شروع دانشگاه های آمریکا و دوره های مقدماتی که قبل از ورود به دانشگاه نیاز داریم که آن دوره ها را گذرانده باشیم صحبت می کنیم.

زمان شروع دانشگاه های آمریکا چگونه است؟

زمان شروع دانشگاه های آمریکا : آغاز سال تحصیلی در هر دانشگاهی امکان دارد که با هم متفاوت باشد سال تحصیلی یک دانشگاه ممکن است کمی با دانشگاه دیگر متفاوت باشد، اما معمولا شروع سال تحصیلی از اواخر ماه اوت یا اوایل سپتامبر شروع می شود و تا اواخر آوریل و یا تا انتهای ماه مه ادامه دارد. هر یک سال تحصیلی به دو ترم ۱۸ هفته ای تقسیم می شود که به آن نیمسال تحصیلی گفته می شود. اما در بعضی دانشگاه ها با توجه به سیستم آموزشی آنها ممکن است چهار ترم یا سه ترم در هر سال داشته باشند که هر کدام ۱۲ هفته به طول می کشد.

به طور عمده در آمریکا دو تعطیلی در طی سال تحصیلی وجود دارد: تعطیلات زمستانی که دو تا چهار هفته است و از نیمه دسامبر آغاز می شود و تعطیلات یک هفته ای بهاره که طی ماه مارس یا آوریل خواهد بود.

اغلب دانشگاه ها چگونه انجام میشود؟

علاوه بر این اغلب دانشگاه ها معمولا یک ترم تابستانی هم دارند که شش تا هشت هفته است نیز ارائه می دهند. ترم تابستان به صورت اختیاری بوده و بطور قابل ملاحظه ای از دوره هایی که در طول سال تحصیلی ارائه می شود، کاملا متفاوت است. عموماً در دوره های تابستان تعداد دانشجوی کمتری شرکت می کنند، ساعت کلاسی کمتر و الزامات آموزشی کمتری ارائه می دهند. شرکت در کلاس های ترم تابستان برای تمام دانشجویان فرصت مناسبی  است تا از هزینه های دوره ی تحصیلی خود بکاسته و دروس ضروری خود را در زمان کمتری بگذرانند و یا دروسی که معمولا در طی سال تحصیلی با موفقیت نگذرانده اند، را دوباره تکرار کنند.

در آمریکا بیش از ۴۰۰۰ موسسه معتبر وجود دارد که می توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. اگر تحصیلات خود را در دانشکده و یا دانشگاهی معتبر و شناخته شده ی ایران به پایان رسانده اید می توانید برای ادامه ی تحصیل در آمریکا درخواست دهید.

تنوع دانشگاه ها در آمریکا

به علت داشتن الزامات خاصی است که برای هر دانشگاه وجود دارد. این الزامات شامل پذیرش و شهریه, هزینه ی زندگی نسبت به دوره و مقطع تحصیلی و محل دانشگاه (ایالت یا شهر) بستگی دارد. تمام موسسات آمریکا برای ارزشیابی و پذیرش شما در آن موسسه به میانگین نمرات شما نگاه می کنند تا ببینند که آیا از حداقل نمره میانگین برای پذیرش, شما برخوردار هستید یا خیر. بعضی از دانشگاه ها نسبت به بعضی دیگر ممکن است در گزینش سخت گیرتر باشند, با این وجود باید به الزامات مربوط به معدل را با معدل خود کاملا مقایسه کنید تا متوجه شوید.

که آیا شما برای تحصیل در آن موسسه مناسب  هستند یا خیر.  در قدم دوم اطمینان از سطح زبان انگلیسی شما است. زیرا برای ورود به دانشگاه در هر مقطع تحصیلی آمریکا شرکت در آزمون تافل(TOFEL)یا آیلتس (IELTS)و داشتن مدرک آن الزامی است. برای دانشجویانی که قصد ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی را دارند  ممکن است ملزم باشد که در آزمون GMATکه ویژه مدیریت بازرگانی است و یا  GRE  که عمومی و یا آزمون موضوعی است با توجه به دوره تحصیلی شان شرکت کنند.

در کشور امریکا 3 ترم تحصیلی وجود دارد که علاقه مندان به ادامه تحصیل می توانند با توجه به تقویم تحصیلی امریکا در یکی از ترم های این کشور اقدام نمایند.

3 ترم تحصیلی در کشور آمریکا

ترم پاییز (September/ October)

بیشترین میزان پذیرش دانشجو در ترم پاییز صورت میگیرد و تقریبا اکثر برنامه ها نیز در این ترم ارائه می گردند. همچنین بیشترین کمک هزینه های مالی نیز در این ترم در دسترس دانشجو ها می باشد.

ترم بهار (January/ February)

کمترین میزان پذیرش دانشگاه ها در ترم بهار صورت می گیرد و کمک های مالی محدودی نیز برای این ترم در دسترس قرار دارد.

ترم تابستان (July)

برخی از دانشگاه ها و کالج ها به دانشجویان این فرصت را می دهند که توانایی های خود را تا بیشترین سطح ممکن ارتقا دهند. هر دانشجو می تواند با گذراندن ترم تابستانی و شرکت درکلاس ها و دروسی پیش نیاز دروس پیشرفته را کسب کند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.