صفر تا صد ویزای کاری آمریکا برای ایرانیان : همه آنچه که باید بدانید

تا حالا به پیدا کردن شغل و مهاجرت به امریکا فکر کردید؟ آمریکا به عنوان کشوری که درصد بیشتری از ثروت های جهان را در خود جا داده، همواره خاستگاه مهاجران از سراسر کشورهای دنیا بوده است. ویزای کاری آمریکا یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که همیشه متقاضیان زیادی داشته و دارد. اما بهتر است بدانید تعداد کمی از متقاضیان، ویزای کاری آمریکا را کسب میکنند و از این طریق وارد بازار کار ایالات متحده می شوند. چرا؟ پاسخ بسیار ساده است، به علت عدم آگاهی

بنابراین اگر شما هم به دنبال راهی برای پیدا کردن شغل در امریکا و مهاجرت هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا به راحتی همه آنچه که برای اخذ ویزای کاری آمریکا نیاز دارید را بیاموزید.

ویزای کاری آمریکا چیست؟

ویزای کاری آمریکا مجوزی است که به شما امکان می دهد وارد امریکا شوید و بلافاصله در آنجا مشغول به کار شوید. در این صورت، در بدو ورود به درآمد می رسید و میتوانید آزادانه و قانونی در آنجا زندگی کنید. اما چطور میتوان ویزای کاری آمریکا را گرفت؟

ویزای کاری آمریکا خود به دو نوع کلی مهاجرتی و غیرمهاجرتی تقسیم می شود که هر کدام از آنان خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

انواع ویزای های کاری آمریکا

مهاجرتیغیر مهاجرتی
EB1H1BL
EB2H1B1O
EB3H2AP1
EB4H2BP2
EB5H3P3
Q1

 همه متقاضیان می بایست با توجه به شرایط و الزامات موجود برای اخذ هر ویزا، مناسب ترین نوع را انتخاب نمایند تا در وقت و هزینه اشان صرفه جویی کنند. اما برای همه انواع ویزای کاری آمریکا، اولین مرحله مشترک است: پیدا کردن شغل

نحوه پیدا کردن شغل در آمریکا

اگر از هزار نفر بپرسید چطور میتوانم در آمریکا کار پیدا کنم؟ نود و پنج درصدشان به احتمال زیاد خواهند گفت با داشتن رزومه خوب و گرفتن جاب آفر یا همان پیشنهاد از یک کارفرمای آمریکایی

مورد اول بسیار صحیح است. شما برای انکه بتوانید در هر کشوری از جمه آمریکا شغل پیدا کنید باید رزومه خوبی داشته باشید. اما آیا داشتن رزومه خوب بدین معناست که حتما باید از لحاظ تحصیلات خیلی بالا باشید و یا برای شغل های خیلی بالا اقدام کنید تا بتوانید ویزای کاری آمریکا را بگیرید؟ خیر، شما با هر سطح سواد و هر شغلی امکان اخذ ویزای کاری آمریکا را دارید منتهی باید اولا ویزای مناسبی را انتخاب کنید. دوم اینکه در همان شغل خود، تبحر و سابقه کار خوبی داشته باشید.

اما مورد دوم یعنی داشتن جاب آفر از کارفرمای آمریکا برای همه صدق نمیکند. خیلی از افراد می توانند بدون نیاز به کارفرما و اسپانسر برای اخذ ویزای شغلی آمریکا اقدام نمایند. با این نوع ویزا، وارد ایالات متحده و در آنجا مشغول به کار شوند. اما تعدادی از افراد، برای اخذ ویزای کاری آمریکا، حتما نیاز به اسپانسر و کارفرما دارند.

لیست مشاغل مورد نیاز برای ویزای کاری آمریکا

همانطور که پیش از این بدان اشاره شد فرقی نمی کند که شما یک استاد دانشگاه باتجربه هستید یا یک آشپز ماهر رستوران، مهندس ناظر پروژه های زیادی بوده اید یا یک نجار متبحر و کار بلد. با هر شغلی میتوانید برای اخذ ویزای کاری آمریکا اقدام کنید. تفاوت در نوع ویزاست.

فارغ از پزشکان و مهندسان و اساتید دانشگاه که در هر جای دنیا بازار کار خوبی دارند، مشاغل دیگری هم هستند که بازار کار خوبی در امریکا دارند که برای نمونه بدان ها اشاره میکنیم:

کاریابی در آمریکا
کاریابی در آمریکا

برنامه نویس کامپیوتر با درآمد سالی 100 هزار دلار

مشاغل حوزه بهداشت و درمان نظیر پرستار، تکنسین اتاق عمل و فیزیوتراپ با رنج درآمد بین سالی 70 تا 80 هزار دلار

حسابدار و مشاور مالی با درآمد سالی 70 هزار دلار

راننده کامیون با درآمد سالی 50 هزار دلار

کارگر ساختمان با درآمد سالی 30 هزار دلار

مدت زمان صدور ویزای کاری آمریکا

مدت زمان صدور ویزای کاری امریکا با توجه به نوع ویزا متفاوت است. اما مدت زمان تقریبی که میتوان در نظر گرفت بین 9 تا 60 ماه می باشد. 

ذکر این نکته ضروریست که اخذ ویزای کاری غیر مهاجرتی در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود. میتوانید با ویزای غیرمهاجرتی وارد ایالات متحده شوید سپس برای تغییر وضعیتتان به اقامت دائم اقدام کنید و گرین کارت ایالات متحده را از آن خود کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری آمریکا

در طول پروسه ویزای کاری آمریکا به مدارک زیر نیاز دارید:

پاسپورت، عکس، مدارک هویتی، تحصیلی، شغلی و مالی، نتیجه معاینات پزشکی و واکسیناسیون

جالب است بدانید برای اخذ ویزای کاری آمریکا به لیست بیمه نیاز ندارید و میتوانید بدون داشتن سابقه بیمه در امریکا کار پیدا کنید. حتی برای مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای کاری نیازی به ارائه لیست بیمه از ایران ندارید.

چطور ویزای کاری آمریکا را بگیریم؟

در طول پروسه گرفتن ویزای کاری آمریکا ارزیابی شرایط شما و انتخاب مناسب ترین نوع ویزا ضروریست. سپس باید در این زمینه اطلاعاتتان را افزایش دهید. برای این امر، توصیه می شود از کارشناسان مجرب کمک بگیرید که هم آگاهی و اطلاعاتتان را افزایش دهید هم سئوالاتتان را مطرح نمایید که ابهاماتتان رفع شود و بتوانید آگاهانه و بدون اشتباه در این مسیر قدم بگذارید. در نهایت می توانید انجام این پروسه را به آنان بسپارید تا اطمینان حاصل نمایید که بدون بروز خطا و اشتباهات احتمالی، شانس خود را برای گرفتن ویزای کاری آمریکا افزایش می دهید.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فریبرزعباسعلیزاده علیکلایه می گوید

    سلام علل شایع خرابی ماشین لباسشویی چیست؟
    لطف کرده راهنمایی بفرمایید. ممنون میشم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.