مراقب اکانت تلگرام خود باشید، هکرها در کمین هستند

این روزها که تب بازی های تلگرامی همچون همستر کمبت، تپ سواپ و … بالاست بازار سوء استفاده و هک هم بشدت داغ است و اگر نکات مهم مراقبت از اکانت تلگرام خود را ندانید به احتمال بسیار زیاد در دام چنین افرادی خواهید افتاد. برای اینکه از هک شدن اکانت تلگرام خود در امان باشیم کافیست موارد زیر را انجام دهیم:

  • فعال کردن تایید دو مرحله ای تلگرام
  • فعال کردن رمز عبور ورود به تلگرام
  • بررسی دستگاه های متصل به اکانت تلگرام
  • عدم اجرای ربات های ناشناس و غیرمعتبر
  • باز نکردن لینک های مشکوک و ناشناس
  • عدم استفاده از اینترنت ناامن و اشتراکی

جالب است بدانید رعایت و انجام همین 6 مورد ساده، اکانت تلگرام شما را در برابر خطرات احتمالی مصون نگه خواهد داشت. حال این موارد را تشریح کرده و توضیح می دهیم که بتوانید آنها را انجام داده و از اکانت تلگرام خود محافظت نمایید.

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای تلگرام

برای اینکار تنها کافیست به تنظیمات تلگرام رفته، گزینه حریم خصوصی و امنیت را انتخاب، سپس تایید دومرحله ای و در انتها تنظیم کردن رمز برای اینکار. اگر زبان تلگرام شما انگلیسی است مسیر فعال کردن تایید دو مرحله ای تلگرام به شکل زیر است:

Settings – Privacy and Security – Two-Step Verification – Set Password

آموزش فعال کردن رمز عبور ورود به تلگرام

برای انجام اینکار کافیست مراحل فعال کردن تایید دو مرحاله ای را انجام داده و این بار گزینه قفل با گذرواژه را انتخاب کنید.

مسیر نسخه انگلیسی:

Settings – Privacy and Security – Passcode Lock

آموزش بررسی دستگاه های متصل به اکانت تلگرام

برای اینکار می بایست وارد تنظیمات شده و گزینه دستگاه ها را انتخاب نمایید. اینجا لیست تمامی دستگاه هایی که با اکانت شما وصل شده اند موجود است. اگر مورد مشکوکی می بینید می بایست آنها را اخراج کنید. با توجه به اینکه در مراحل قبل، تایید دومرحله ای و رمزعبور را فعال کرده اید دیگر کسی نمی تواند بدون رد کردن آن مراحل وارد اکانت تلگرام شما شود.

مسیر نسخه انگلیسی:

Settings – Devices

عدم اجرای ربات های ناشناس و نامعتبر

در اجرای ربات ها بسیار دقت کنید. زیرا ممکن است بات های مخربی را اجرا کنید که اکانت تلگرام شما را هک و از آن سوء استفاده کنند. همیشه از بات های معتبر و دارای تیک آبی استفاده کنید. البته بعضی از بات های معتبر نیز تیک آبی ندارند و باید دقت و بررسی بیشتری داشته باشید.

باز نکردن لینک های مشکوک و ناشناس

به هیچ عنوان لینک های مشکوک و ناشناس را باز نکنید و یا اگر اینکار را انجام دادید با آگاهی و بررسی کامل باشد. اگر دیدید که از شما اطلاعات مهم خواسته می شود از وارد کردن آنها خودداری نمایید زیرا احتمال دارد بواسطه همین اطلاعات، دردسر بزرگی برای شما ایجاد شود. از خالی کردن حساب بانکی شما تا انواع سوء استفاده های دیگر …

عدم استفاده از اینترنت ناامن و اشتراکی

سعی کنید فقط از اینترنت خودتان استفاده نمایید. استفاده از اینترنت های عمومی و همچنین نرم افزارها و ابزارهای تغییر آی پی ممکن است برای شما دردسرهای بزرگی ایجاد نماید.

توصیه مهم در خصوص محافظت از اکانت تلگرام

دیده می شود که برخی از سادگی و اطلاعات کم دیگران سوء استفاده می کنند و با دادن وعده های دروغین، سعی دارند آنها را به انجام کارهایی ترغیب کنند که در نهایت موجب هک شدن و … اکانت تلگرام می شود. برای مثال افرادی هستند که ادعا می کنند کدهای تقلب، چندین برابر کردن سکه های همستر و … را از طریق روش های خاصی انجام دهید. در این حالت باید دقت بالایی داشته باشید تا وسوسه شما تبدیل به پشیمانی نشود.

جمع بندی موضوع

این مطلب توسط میزبان فا تهیه شده است. اگر به این دست موضوعات علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم به سایت میزبان فا مراجعه نمایید تا به هزاران مطالب آموزشی مفید دسترسی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : آموزش دیلیت اکانت تلگرام

لازم به ذکر است شرکت میزبان فا در زمینه میزبانی وب و ثبت دامنه فعالیت دارد. میزبان فا جزو 5 شرکت برتر هاستینگ ایران بوده و می توانید خدمات مورد نیاز خود را با اطمینان خاطر از این مجموعه تهیه نمایید. اگر مایل هستید وب سایت خودتان را داشته باشید پیشنهاد می کنیم همین حالا به لینک زیر مراجعه نمایید و از فرصت موجود برای داشتن وب سایت استفاده نمایید.

هاست وردپرس با قالب حرفه ای رایگان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.