سفر به مالدیو چقدر هزینه دارد؟

شرق آسیا بیشتر شبیه به یک کارت‌پستال رنگارنگ است تا گوشه‌ای از کره خاکی. شهرهای زیبا و اعجاب‌انگیز این نقطه از زمین آن‌قدر متفاوت و خیره‌کننده هستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم برداشت. مثلا مالدیو کشوری جزیره‌ای و کوچک در اقیانوس هند است که علی‌رغم وسعت کم، دنیایی از زیبایی را در دل خود جای داده است. این کشور با سواحل رویایی و چشم‌نواز خود شناخته می‌شود و به‌عنوان یک مقصد گردشگری درجه‌یک، هیچ‌چیز کم ندارد. در این مقاله قصد داریم به تور مالدیو و هزینه‌های سفر به این کشور بپردازیم. همراه ما بمانید.

واحد پول کشور مالدیو و ارزش آن برحسب ریال

کشور مالدیو مجموعه‌ای از هزار جزیره کوچک است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و کوچک‌ترین کشور آسیا را می‌سازند. از این هزار جزیره، تنها ۸۳ مورد آن‌ها قابل سکونت هستند و جالب این‌که مالدیو، کم‌ارتفاع‌ترین کشور دنیا هم هست. از عجایب و جذابیت‌های مالدیو که بگذریم، برای سفر باید به هزینه‌های آن بپردازیم. پیش از هرچیز خوب است از واحد پول کشور اطلاع داشته باشید.

واحد رسمی پول مالدیو، روفیه است. در ابتدای سال ۱۴۰۳ هر واحد روفیه مالدیو با ۳۸۰۰ تومان پول ایران برابری می‌کند. هر روفیه برابر با ۱۰۰ لاری است و برای پرداخت هزینه‌های خرد، باید از این واحد پول استفاده کرد.

یک نکته بسیار مهم که باید درباره روفیه بدانید این است که نمی‌توانید آن را در صرافی‌های ایران مبادله کنید؛ بنابراین، نباید به فکر تأمین روفیه پیش از سفر باشید؛ بلکه باید پول خود را به دلار تبدیل کرده و به مالدیو ببرید. بسیاری از خدمات گردشگری در تور مالدیو برحسب دلار محاسبه می‌شوند؛ همچنین می‌توانید در همین کشور، دلارهای خود را به روفیه تبدیل کنید.

هزینه سفر با تور مالدیو چقدر است؟

یکی از راحت‌ترین روش‌های سفر، رزرو تور گردشگری است. با استفاده از تور گردشگری، نیاز به برنامه‌ریزی شخصی برای سفر و آماده‌سازی خاصی نخواهید داشت. کافیست یک تور معتبر را رزرو کنید تا همه اقدامات پیش از سفر توسط آژانس مسافرتی انجام شود. اگر معاشرت با افراد دیگر را دوست دارید، از سفرهای دسته‌جمعی لذت می‌برید، مشکلی با یک برنامه از پیش تعیین‌شده ندارید و می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، انتخاب تور مالدیو پیشنهاد مناسبی است.

در سال ۱۴۰۳، برای سفر با تور اقتصادی مالدیو باید بین ۵۳ تا ۶۵ میلیون تومان هزینه کنید. البته این قیمت بسته به این‌که در چه ماهی از سال سفر می‌کنید، متفاوت خواهد بود. اگر در بهترین موقع سال یعنی فصل زمستان به مالدیو سفر کنید، متحمل هزینه بیشتری خواهید شد. در این فصل، آب‌وهوای مالدیو مطلوب است و می‌توانید از شن‌های گرم ساحل و آب زلال اقیانوس لذت ببرید. باید بدانید که تورهای مالدیو اکثرا ۵ تا ۷روزه برگزار می‌شوند.

سفر شخصی به مالدیو و هزینه‌های آن

آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند با تور مالدیو سفر کنند و سفرهای شخصی را ترجیح می‌دهند، می‌بایست تک‌تک اقدامات موردنیاز برای سفر را خودشان پیش ببرند؛ همچنین، باید هزینه‌های موردنیاز را پیش‌بینی کرده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. به‌طورکلی، چند فاکتور اصلی در موضوع هزینه سفر مطرح هستند که باید به آن‌ها توجه داشت. در ادامه، به این فاکتورها و هزینه تقریبی هر یک می‌پردازیم.

بلیط هواپیما

یکی از هزینه‌های اصلی در سفر به مالدیو، تهیه بلیط هواپیما است. دسترسی به فرودگاه ماله در مالدیو چندان آسان نیست و ازطرفی اغلب افراد برای ادامه سفر در این شهر نمی‌مانند. حتی در اکثر مواقع پرواز مستقیم به ماله وجود ندارد و باید یک بار در دبی یا قطر توقف کنید. درحال‌حاضر، برای تهیه بلیط اکونومی مالدیو باید ۲۷-۲۸ میلیون تومان هزینه کنید.

رزرو هتل

اگر می‌خواهید در یکی از هتل‌های اقتصادی مالدیو اقامت داشته باشید، باید حداقل ۷-۸ میلیون تومان برای هر نفر به ازای هر شب در نظر بگیرید. هرقدر هتل لوکس‌تری را انتخاب کنید، هزینه اقامت شما بیشتر خواهد شد. برای رزرو بدون دردسر هتل‌ها باید از پلتفرم‌های معتبر رزرو هتل استفاده کنید.

وعده‌های غذایی

انتخاب‌های متنوعی برای وعده‌های غذایی در مالدیو وجود دارند. شما می‌توانید از رستوران‌های معمولی شهر برای صرف یک وعده غذای ملل یا غذاهای دریایی و محلی استفاده کنید. به‌طور معمول، هزینه یک وعده پاستا یا پیتزا در مالدیو، برابر با ۳۰-۴۰ دلار است. هزینه وعده‌های غذایی در تور مالدیو کمتر از سفر مستقل خواهد بود.

فلای تودی؛ اقتصادی‌ترین مرجع برای سفرهای خاطره‌انگیز

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، هزینه‌های متعدد دیگری نیز در طول سفر خواهید داشت. به‌عنوان مثال، برای اخذ ویزای توریستی و پرداخت عوارض خروج از کشور، بازدید از جاذبه‌های دیدنی، تردد در سطح شهر و …، نیاز به هزینه مجزا خواهید داشت. به نظر می‌رسد سفر با تور مالدیو می‌تواند تا حد زیادی در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کند. اگر به فکر رزرو تور یا بهره‌مندی از کمترین قیمت بلیط و هتل هستید، سری به سایت فلای تودی بزنید. پلتفرم معتبر فلای تودی بهترین پیشنهادها را با تخفیفات باورنکردنی به شما ارائه می‌کند. به کمک این پلتفرم می‌توانید هزینه‌های سفر را تا حد امکان کاهش دهید و نهایت لذت را از سفری به‌یادماندنی ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.