6 نکته حیاتی برای خرید کوله پشتی دانشجویی به صرفه

خرید و انتخاب کوله پشتی دانشجویی یکی از آن کارهای سختی است که به سادگی از کنار آن رد می شویم. در این مقاله قصد دارم تجربه خود از مراحل انتخاب و خرید یک کوله پشتی دانشجویی مناسب را برای شما بازگو کنم.

یک دانشجو معمولا سفرهای کوتاه مدت زیادی دارد. باید همواره لپ تاپش را با خودش حمل کند و همچنین دوست دارد استایلی شکیل و مناسب داشته باشد.

باتوجه به پیش فرض های فوق 5 نکته ای که برای خرید کوله پشتی دانشجویی در نظر گرفتم موارد زیر هستند:

1- ضربه گیر لپ تاپ با کیفیت و جای مجزا برای لپ تاپ

 چون من همیشه لپ تاپم را با خودم همه جا می برم نیاز دارم که از لپ تاپم به خوبی محافظت شود. پس اینکه کوله پشتی ضربه گیرهای مناسب داشته باشد برایم بسیار حائز اهمیت است.

برخی کوله پشتی ها ضربه گیرها حبابدار دارند. همه ضربه گیرهای حبابدار خوب نیست و حتما کیفیت آن را لمس کنید. معمولا ضربه گیرهای 360 که در چپ و راست و عقب و جلو و کف حبابدار هستند ایده آل هستند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که بهتر است محفظه لپ تاپ از محفظه اصلی جدا باشد که لپ تاپ صدمه ای نبیند.

2- حمل آسان و طبی

حتما میدانید که دانشجو معمولا یک زندگی اقتصادی را تجربه می کند و معمولا مسیرهای زیادی را پیاده روی می کند. من هم ازین داستان مستثنی نبودم و باید کیفی خریداری می کردم که در مسیرهای پیاده روی طولانی مدت من را خسته نکند. پس کوله پشتی انتخابی من باید ویژگی های زیر را میداشت:

1- پشتی طبی تمام ابری راشل دوخت که گودی کمرم را پر کرده و خاصیت عرق گیری داشته باشد.

2- بندهای کوله ای پهن و نرم و راشل دوخت داشته باشد.

3- بند سینه داشته باشد که وقتی عجله دارم کوله پشتی روی پشتم پایین و بالا نشود.

کوله پشتی دانشجویی طبی
کوله پشتی دانشجویی طبی

3- ضدآب بودن

از آنجایی که گاهی بدون هیچ مقدمه ای باران می بارد و طبیعتا تمام دارای یک دانشجو کوله پشتی اش است نیاز است که کوله پشتی ضد آب باشد. من در بازار دو نوع کوله پشتی پیدا کردم که می توانست این نیاز مرا پوشش دهد.

یک مدل، کوله های دانشجویی خارجی گران قیمت بودند که پارچه آنها آب گریز بود. طبیعتا این مدل بسیار ایده آل است. اما تولیدکننده های ایرانی با اندکی خلاقیت یک کاور بارانی در زیر کیف تعبیه کرده اند که موقع باران می شود روی کیف کشید و کیف را از خیس شدن نجات داد. قیمت کیف های ایرانی تقریبا نصف یا یک سوم کیف های خارجی است. دیگر ببینید بودجه شما به کیف های خارجی می خورد یا ایرانی.

4- جیب عینک

یکی از معضلاتی که با آن درگیر هستم شکستن عینک آفتابی ام بین وسایل کوله پشتی دانشجویی قبلیم بود. بنابراین این دفعه تصمیم گرفتم کیفی بخرم که جیب عینک مجزا داشته باشد. کیف هایی که جای عینک مجزا دارند معمولا به دو صورت در بازار موجود هستند. برخی جای عینکشان بالای کیف یعنی زیر قسمت دسته کیف است و برخی یک کیف جداگانه به کوله پشتی وصل کرده اند. 

اگر شما هم عینکی هستید یا عینک آفتابی زیاد استفاده می کنید به این نکته توجه کنید. البته که یک جای عینک هم می تواند کار جیب عینک را راه بیندازد و نیازی نیست کوله پشتی دانشجویی حتما جای عینک داشته باشد. مشکل من فراموش کار بودنم است که جای عینک را فراموش می کنم 🙂

کوله پشتی دانشجویی با جیب عینک
کوله پشتی دانشجویی با جیب عینک

 5- جنس پارچه و کیفیت دوخت

در بازار جنس های مختلفی از کوله های دانشجویی وجود دارد. به همه آنها هم برزنت گفته می شود ولی آن طور که من متوجه شدم کوله های از جنس برزنت دیبا، ریپس و ملانژ کیفیت خیلی خوبی دارند.

حتما موقع خرید کیفیت دوخت کوله پشتی را چک کنید. داخل جیب ها را باز کنید و ببینید آستر دوزی و گاندوزی شده با نوار دارد یا نه. همچنین نرمی زیپ ها را نیز چک کنید و حتی الامکان از فروشنده یکسال گارانتی بگیرید.

لازم است یک نکته مهم زیرخاکی دیگر نیز از تجربیاتم به شما بگویم. اصطلاحی به نام دوخت الیک در صنعت پوشاک وجود دارد که به معنای دوخت زیگزاگی و دارای پهنای کم و با تراکم بالا است. روی دسته و بندهای کوله ای را چک کنید. اگر دوخت الیک داشته باشد که خیلی عالی می شود. بعضی از فروشنده ها به آن دوخت تقویت شده نیز می گویند.

6- افزایش حجم

دانشجو باشی و خوابگاهی حتما همیشه برای جای دادن وسایل در کوله پشتی به مشکل میخوری. کم پیدا می شود کوله پشتی دانشجویی که قابلیت افزایش حجم داشته باشد. ولی من یک مدل پیدا کردم که عکس و لینکش را در زیر می گذارم.

مشاهده کوله پشتی دارای افزایش حجم

کوله پشتی دانشجویی افزایش حجم
کوله پشتی دانشجویی افزایش حجم

اینها نکاتی بود که من در مسیر خرید کوله پشتی دانشجویی تجربه کردم. البته خرده نکات دیگری نیز بود که به اهمیت این 6 مورد نیست. مثلا بعضی کوله ها زیرشان استوک پلاستیکی دارد که بد نیست ولی به نظرم زیاد هم اجباری نیست. یا مثلا اگر قمقمه آب دارید حواستان باشد که در کناره های کیف جای قمقمه داشته باشد.

و اینکه بعضی کوله ها کابل هندزفری و USB نیز دارند که می توانید به کمک آنها پاور بانک خود را داخل کوله گذاشته و گوشی خود را شارژ کنید یا گوشی خود را داخل کوله گذاشته سیم هندزفری را به جایگاه مشخص شده وصل کنید.

امیدوارم این مطلب راهنمایی برای خرید کوله پشتی دانشجویی باشد. ضمن اینکه اگر نکته دیگری متوجه شدید حتما در قالب کامنت ثبت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.