چگونه لک صورت را با کرم پودر بپوشانیم؟

پوست برخی از افراد به صورت ژنتیکی مستعد لک است؛ اما در بیشتر افراد لک های صورت به دلیل افزایش سن و عدم استفاده از ضد آفتاب ایجاد می شوند.

برای از بین بردن لک صورت راهکارهای مختلفی وجود دارد اما اگر می خواهید لک های صورت را موقتاً از بین برده و پوست صورتتان را صاف و یکدست کنید نیاز به کرم پودر یا پنکک مناسب دارید.

البته پوشاندن لکه های صورت با کرم پودر چندان ساده نیست و بهتر است با روش های این کار آشنا باشید. به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه بررسی کنیم که چگونه لک صورت را با کرم پودر بپوشانیم.

آموزش پوشاندن لکه های صورت

اگر به دنبال راهی برای پوشاندن موقت لک های صورت می گردید، بهتر است از زیرسازهای آرایشی استفاده کنید. از این محصولات می توان به کرم پودر و کانسیلر اشاره کرد که در ادامه توضیحات کامل تری در رابطه با نحوه عملکرد آن ها ارائه می کنیم.

بنابراین برای از بین بردن لک ها با مواد آرایشی ابتدا باید برای خرید کرم پودر و کانسیلر اقدام کنید. متاسفانه در حال حاضر کرم پودرهای فیک و تقلبی بازار لوازم آرایشی ایران را قبضه کرده اند!

به همین دلیل توصیه می کنیم برای خرید لوازم آرایشی تنها از طریق فروشگاه های معتبر اقدام کنید. برای مثال با خرید کرم پودر از فروشگاه الانزا می توانید در رابطه با اصالت، کیفیت و قیمت مناسب محصول دریافتی اطمینان کامل داشته باشید. اما برای پوشاندن لک صورت با آرایش مراحل زیر را طی کنید:

مراحل پوشاندن لکه های صورت با آرایش

  1. ابتدا با استفاده از میسلار واتر صورت خود را به طور عمقی تمیز کنید.
  2. حال پوستتان را با شوینده مخصوص صورت بشویید تا از چربی و آلودگی کاملاً پاک شود.
  3. برای تنظیم PH پوست از تونر استفاده کنید.
  4. در این مرحله حتماً کمی آبرسان و مرطوب کننده به صورتتان بزنید تا کرم پودر به راحتی روی سطح پوست پخش شود.
  5. بهتر است مرطوب کننده شما حاوی SPF باشد. اما اگر نسبت به سلامت پوست خود حساسیت زیادی دارید در این مرحله از ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنید.
  6. بعد از زیرسازی پوست چند دقیقه صبر کرده و سپس از پرایمر استفاده کنید. پرایمر باعث می شود تا پوستتان صاف و یک دست شده و کرم پودر به خوبی روی سطح پوستتان پخش شود. همچنین با استفاده از پرایمر ماندگاری آرایش صورت افزایش پیدا می کند.
  7. در مرحله بعد روی لک های صورت کمی کانسیلر زده و سپس از کرم پودر مناسب استفاده کنید. دقت داشته باشید که بهتر است کرم پودر را با یک اسفنج آرایشی روی پوست پخش کنید تا طبیعی تر به نظر برسد.

بهترین روش پوشاندن لک صورت

در قسمت قبل آموزش مرحله به مرحله پوشاندن لک های صورت را بیان کردیم. اما به نظرتان بهترین روش پوشاندن لکه های صورت کدام است؟

در صورتی که به دنبال راهکار ساده و کارآمدی برای پوشاندن لک صورت می گردید استفاده از یک کرم پودر مناسب را به شما توصیه می کنیم. البته کرم پودر انتخابی شما باید قدرت پوشانندگی بالایی داشته و روی پوست کاملاً مات و طبیعی به نظر برسد.

پوشاندن لک صورت با کرم پودر

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد برای پوشاندن لکه های صورت به کانسیلر و کرم پودر نیاز دارید.

اما پوشاندن لک صورت با کرم پودر نیز امکان پذیر است و اگر لک های صورتتان خیلی پر رنگ نباشند یا کرم پودرتان قدرت پوشانندگی بالایی داشته باشد، دیگر نیازی به کانسیلر نخواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که با کانسیلر آرایش شما حرفه ای تر و پوستتان یک دست تر به نظر می رسد.

برای پوشاندن لکه های صورت با کرم پودر ابتدا مراحلی که در بخش های قبلی گفته شد را پشت سر گذاشته و سپس مقدار مناسبی از کرم پودر را روی سطح پوستتان پخش کنید.

البته شما می توانید ابتدا از کرم پودر برای پوشاندن لک ها استفاده کرده و بعد از جذب آن مقدار مناسبی از کرم پودر را روی کل پوست صورت خود پخش کنید.

بعد از این کار برای جذب بهتر کرم پودر از یک اسفنج آرایشی استفاده کرده و به آرامی آن را روی صورت خود بزنید. به هیچ عنوان اسفنج را روی پوستتان نکشید چرا که به این صورت احتمال ماسیدن کرم پودر وجود دارد.

بهترین کرم پودر برای پوشاندن لک صورت

اگر به دنبال بهترین کرم پودر برای پوشاندن لک صورت می گردید می توانید از محصولات زیر استفاده کنید:

  • کرم پودر گریم کاورمارک: این کرم پودر پوشش دهی فوق العاده ای دارد و به خوبی لک، جای جوش، جای زخم و سایر مشکلات پوستی را می پوشاند. از دیگر ویژگی های کرم پودر کاورمارک می توان به ماندگاری ۲۴ ساعته، خاصیت ضد آب و SPF 30 آن اشاره کرد.
  • کرم پودر ۲۴ ساعته ایزادورا: کرم پودر ایزادورا بافتی نرم و قدرت پوشانندگی بسیار بالا دارد. جلوه نهایی این کرم پودر کاملاً مات بوده و حالت طبیعی به پوست شما می بخشد.
  • کرم پودر پمپی مات اکستریم نوت: کرم پودر پمپی مات اکستریم نوت پوشانندگی بالا و ماندگاری طولانی مدتی دارد. این کرم پودر روی پوست صورت حالت ابریشمی، مات و کاملاً طبیعی داشته و باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش و آکنه نمی شود.

کانسیلر برای پوشاندن لک صورت

کانسیلر برای پوشاندن لک صورت به کار می رود و با استفاده از آن می توانید به خوبی تمامی لک های صورت را محو کنید. کانسیلرها همان کرم پودرهای فشرده رنگی هستند که معمولاً به عنوان تصحیح کننده رنگ به کار رفته و نقش مهمی در پوشاندن ایرادات پوستی ایفا می کنند.

برای مثال برای پوشاندن سیاهی دور چشم، لک های صورت، جای جوش، جای زخم و… می توانید از کانسیلر استفاده کنید. البته کانسیلرها در رنگ های مختلفی تولید می شوند که از آن ها می توان به سبز، زرد، نارنجی، بنفش و… اشاره کرد. 

رنگ کانسیلر برای لک صورت

با انتخاب درست رنگ کانسیلر برای لک صورت می توانید به خوبی پوست صورتتان را یکدست کرده و با یک آرایش حرفه ای در جمع حضور پیدا کنید. برای این کار کانسیلر صورتی، نارنجی، بنفش، سبز و زرد انتخاب مناسبی هستند.

  • کانسیلر صورتی: کانسیلر صورتی برای پوشاندن لک و جای جوش پوست سفید کاربرد دارد.
  • کانسیلر نارنجی: برای پوشاندن لک و جای جوش پوست سبزه به کار می رود.
  • کانسیلر بنفش: مناسب افرادی است که پوستشان تناژ زرد رنگی دارد.
  • کانسیلر سبز: برای افرادی کاربرد دارد که پوستشان پر از لکه های قرمز و آکنه رزاسه است. به این صورت می توان این لکه ها را برطرف کرده و باعث یکدست شدن رنگ پوست شد.
  • کانسیلر زرد: لک های متمایل به بنفش، کبودی ها و تیرگی های زیر چشم را به خوبی می پوشاند.

سخن پایانی

گریم لکه های صورت یکی از مراحل مهم در صاف و یکدست کردن رنگ پوست با استفاده از مواد آرایشی است. برای این کار نیاز به کانسیلر و کرم پودر وجود دارد که با استفاده از این لوازم آرایشی می توان به خوبی پوست خود را یکدست کرده و لک های صورت را پوشاند.

در این مقاله مراحل پوشش لکه های صورت با کرم پودر و کانسیلر را شرح دادیم و در رابطه با بهترین روش های پوشاندن لک صورت اطلاعات کاملی را خدمتتان ارائه کردیم. در صورتی که به دنبال راهی برای گریم لک صورت می گردید حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سحر می گوید

    کاربرد کانسیلر سبز دقیقا از بین بردن بردن قرمزی های روی گونه هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.