آموزش زبان بدن افراد دروغگو

همه ما می دانیم دروغ چیز بدی است و باید از آن اجتناب کنید. اما با این حال افرادی هستند که دروغ می گویند و این عادت بد را دارند اگر می‌خواهید افراد دروغگو اطرافتان را بشناسید. در این مقاله نکاتی را به شما می گوییم که با استفاده از زبان بدن افراد دروغگو می توانید به دروغ گفتن آنها پی ببرید. برای دانستن این نکات با ما همراه باشید.

FBI و استفاده از زبان بدن افراد دروغگو

جالب است بدانید بسیاری از متخصصان و مشاغل مثل ماموران اف بی آی  از زبان بدن برای شناسایی افراد دروغگو استفاده می کنند. آنها در این مورد آموزش می بیند و از روی چهره و حالت می تواند به دروغ گفتن خلافکاران پی ببرند. آن ها می گویند تعدادی از چهره ها و واکنش های مرتبط با آن مثل واکنش های عصبی و جسمی وجود دارد که می تواند نشان دهد کسی به شما دروغ می گوید.

چطور بفهمیم کسی دارد دروغ می گوید؟

بهتر است وقتی با کسی صحبت می کنید یا سؤال هایی را مطرح می کنید ، مدتی صبر کنید تا ببینید عکس العمل  او بعد از شنیدن جمله شما چیست؟

در ادامه به معرفی مواردی می پردازیم  که می توانید بفهمید طرف مقابل شما دروغ گو هست یا خیر؟

 ۱.پلک زدن سریع

افراد معمولاً در هر دقیقه ۵ یا ۶ بار یا هر ۱۰ یا ۱۲ ثانیه یک بار پلک می زنند. هنگام استرس  به عنوان مثال ، وقتی کسی می داند که دروغ می گوید – ممکن است پنج یا شش بار پشت سر هم پلک بزند. حالا وقتشه اینو بخونی :   3 راز موفقیت در کسب و کار که کمتر شنیده اید

پلک زدن بیشتر مربوط به تولید دوپامین در بدن است. به عنوان مثال ، در فرد مبتلا به پارکینسون میزان پلک زدن بطور چشمگیری کندتر از حد معمول خواهد بود ، در حالی که فرد مبتلا به اسکیزوفرنی سریعتر از حالت عادی پلک می زند.

۲. چشمان بسته

محققان می گویند وقتی کسی دروغ می گوید بیش از یک ثانیه چشمانش را می بندد. وقتی شخصی یک یا دو ثانیه چشم خود را می بندد ، این ممکن است نشانگر این باشد که به شما دروغ گفته است ، زیرا این یک نوع مکانیسم دفاعی است.

۳. به جهتی که نگاه می کنند توجه کنید

وقتی از یک فرد معمولی و دست راست در مورد چیزی که قرار است دیده باشد بپرسید ، اگر به سمت بالا و سمت چپ نگاه کند ، وی در حافظه خود در جست و جوی جواب است اما وقتی او به سمت بالا و به سمت راست نگاه کند ، به تخیل خود دسترسی پیدا می کند ، و  در حال اختراع یک پاسخ است. افراد چپ دست معمولاً برعکس افراد دست راست هستند یعنی وقتی به بالا و سمت راست نگاه می کنند دارند راست می گویند.

۴. خارش صورت

خارش صورت یکی دیگر از علائم فرد دروغگو است. محققان می گویند یک واکنش شیمیایی باعث خارش صورت افراد هنگام دروغ گفتن می شود.

۵. خشکی دهان

معمولا در بیشتر مواقع دهان افراد به هنگام دروغ گفتن خشک می شود. فرد دروغگو ممکن است با زبانش لب های را خیس کند یا کارهایی انجام دهد که خشکی دهانش کمتر شود.

۶. به تعریق بیش از حد توجه کنید

در حالت عادی یعنی وقتی هوا گرم نیست دیدید فردی دارد عرق می کند به احتمال زیاد دارد دروغ می گوید.عرق ممکن است روی پیشانی ، گونه ها یا پشت گردن او ظاهر شود و به احتمال زیاد مشاهده می کنید که سعی دارد آن را از بین ببرد.

۷. صورت قرمز

 در برخی موارد ممکن است صورت فرد دروغگو قرمز شود. سرخ شدن یک حرکت غیر ارادی است که در اثر سیستم عصبی سمپاتیک ایجاد می شود و پاسخی برای ترشح آدرنالین است.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.