نشانه های یک رابطه شکست خورده

10 نشانه رابطه ناسالم و عدم دوام یک رابطه

۱. عدم مورد آینده صحبت نکنید

یکی از نشانه های روابطی که دیگر فرسوده شده می تواند این باشد، که مدتی است با یکدیگر قرار ملاقات می گذارید  ، اما در مورد آینده مشترکتان باهم حرفی نمی زنید. به عنوان مثال ، اگر ۱۸ ماه با هم زندگی کرده اید یا رابطه عاطفی طولانی داشته اید، اما شریک زندگی شما از بحث در مورد ازدواج امتناع می ورزد ، می تواند نشانه خطر پایان یافتن رابطه باشد. آیا او برقراری ارتباط جدی را دشوار می داند یا واقعاً آینده ای با شما نمی بیند؟

۲. شما فقط ظاهراً در رابطه اید

شور و حرارت شما را به عنوان یک زوج کنار هم نگه می دارد. اما چه اتفاقی می افتد وقتی که رابطه سرد می شود؟ اگر در زندگی ارتباط های جدی و محکمی نداشته اید ، شاید دیگر نتوانید یک رابطه بلند مدت را تجربه کنید. پس برای شکوفایی یک رابطه جدید ، باید فراتر از پیوند جسمی رفت. شما همچنین باید از نظر عاطفی و ذهنی باهم در ارتباط باشید. بنابراین ، اگر  حس می کنید که فقط در کنار هم هستید بدون هیچ علاقه ای ، بهتر است روابط را پایان دهید زیرا این نوع ارتباط طولانی نخواهد بود.

۳. پنهان کاری در روابط

در روابطی که طرفین بالغ هستند باید یک صمیمت و اعتماد دوستانه ای وجود داشته باشد. بنابراین ، اگر مسئله ای را از شریک زندگی خود مخفی می کنید یا احساس می کنید نمی توانید کاملاً در کنار او باشید ، این پنهان کاری به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود. روانشناسان می گویند: پنهان کردن احساسات می تواند در روابط اتفاق بیفتد، زیرا هیچ گونه اعتمادی میان آنها وجود ندارد. همچنین ممکن است شخص در حال انجام کارهایی باشد که با عقاید خودش هم سازگار نیست، اما باز آن ها را مخفی می کند. اگر این مورد صحت داشته باشد ، آن رابطه بنیاد محکمی ندارد.

۴. هیچ جنگی وجود ندارد، اما هیچ رابطه ای هم دیگری وجود ندارد

شما معتقدید به دلیل اینکه نمی جنگید ، در یک رابطه سعادتمند و عاری از استرس هستید. اما ممکن است متوجه نشده باشید که بحث کردن نوعی ارتباط است. این اتفاق می افتد که زوجین در تلاش اند تا با هم به سازش برسند. ولی زوج هایی که دعوا نمی کنند نمی توانند احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنند. این نشان می دهد که آنها نمی خواهند اختلافات خود را برطرف کنند و می تواند به معنای پایان یک رابطه باشد.

۵. شما دوستان شریک زندگی خود را دوست ندارید

دوستان نزدیک نشان می دهند  که شما چه کسی هستید و چه شخصیتی دارید. معمولاً افراد ترجیح می دهند با کسانی که سلیقه و علایق مشترکشان یکی است یا خصوصیات اخلاقیشان شبیه به هم است دوست شوند. بنابراین ، اگر دوستان او را دوست ندارید ، این می تواند یکی از نشانه های از بین رفتن رابطه باشد، زیرا این رابطه دوام نخواهد داشت. چرا؟ چون احتمالاً چیزهای بیشتری راجع به او کشف خواهید کرد که شاید از آن خصوصیات و رفتار ها خوشتان نیاید. پس به یاد داشته باشید ، دوستان منعکس می کنند شما چه کسی هستید.

۶. شریک های زندگی با علایق مشترک

شرکایی که عاشق انجام کارهای مشابه هستند در شرایط ایده آل با هم زندگی می کنند، این جمله درست است؟ وقتی دو نفر موارد مشابه را دوست دارند، ظاهر جریان مثبت است یا حداقل این همان چیزی است که همه فکر می کنند. اما کارشناسان روابط می گویند: که این همیشه نشانه خوبی نیست. اگر همه کارها را با هم انجام می دهید و از تعقیب منافع جداگانه و منحصر به فرد خود دست برداشته اید، باید به یک رابطه شکست خورده پایان دهید. این به معنی وابستگی بیش از حد به شریک زندگیتان است، که به شما اجازه نمی دهد تا در شخصیت خود رشد و نمو کنید.

۷. هیچ درکی وجود ندارد

او با بهترین دوستش دعوا بزرگی کرده ، اما نمی توانید درک کنید که چرا نسبت به آن افسرده است. بنابراین ، شما احساسات او را رد می کنید. اما عدم همدلی با آنچه که ذهن شریک زندگی شما را بهم ریخته، نشانه ی دیگری است که این رابطه دوام نخواهد داشت. اگر رابطه خوبی دارید ، بنابراین باید بتوانید یکدیگر را بفهمید ، زیرا همدلی نیز نوعی اتصال است. اگر  هیچ  درکی بین شما وجود ندارد ، در یک رابطه پایان یافته هستید.

۸. نظر شما هیچ ارزشی برای شریک زندگی تان ندارد

اگر شریک زندگیتان دائماً گزینه های پیشنهادی شما را رد می کند ، این نشانه آن است که نظر شما برای او ارزشی ندارد. حالا به این پرسش ها پاسخ دهید ،

آیا در اکثر موارد زمان بروز اختلاف شما کوتاه آمده اید؟ آیا همیشه وقتی سوء تفاهمی ایجاد می شود، اولین کسی هستید که عذرخواهی می کند؟ اگر فقط برای “سازش” نیازهای خود را قربانی کرده اید ، به زودی تخلیه خواهید شد. این رابطه به سرعت به پایان می رسد زیرا در حال حاضر هم  این رابطه تمام شده.

۹. برخورد او با سایرین نشانه شخصیت حقیقی فرد است

مردم همیشه در ابتدای روابط بهترین شخصیت خود را بروز می دهند ، اما همیشه باید به رفتار شریک زندگی خود در قبال سایر افراد توجه کنید. به عنوان مثال ، او چگونه با پیشخدمت رفتار می کند؟ آیا او نسبت به والدین یا همکارانش  خوش رفتار است؟ اگر قرار باشد که با این شخص در طولانی مدت رابطه داشته باشید ، فراز و نشیب هایی خواهید داشت. وقتی دلخوری در رابطه به وجود بیاید ، او چگونه با شما رفتار خواهد کرد؟ اگر او خوش رفتار نباشد ممکن است رابطه شما با خطر جدی رو به رو شود.

۱۰. شما احساس می کنید که باید با شریک زندگی خود باشید

اگر به نظرتان می رسد که بیرون رفتن در تاریخ هایی خاص فقط یک تعهد است ، مطمئن باشید که این رابطه دوام نخواهد داشت. هنگامی که شما هیچ انرژی و اشتیاقی برای حضور در کنار او ندارید ، غیر از اینکه فکر می کنید وظیفه شما به عنوان دوست یا شریک زندگی است ، شاید وقت آن رسیده باشد که شرایط را به خوبی بررسی کرده و به پایان برسانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.