قیمت قوطی برای ستون چگونه محاسبه می شود

مجموعه آهن آلات آهن پخش فعالیت خود را در سال 1381 آغاز کرد و پس از کسب تجارب بسیار ارزشمند در زمینه فروش آهن آلات و مقاطع فولادی و با توجه به نیاز بازار به ارائه محصولات آهنی به صورت آنلاین، اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود نمود. آهن پخش در طی این سال ها با انتشار مقالات متعدد درباره صنعت فولاد و پاسخ به سوالات پرتکرار در این زمینه، همواره در تلاش بوده تا رسالت خود را در راستای ارتقا دانش عمومی در این حوزه به خوبی به انجام برساند. در این مقاله نیز به بررسی چگونگی محاسبه قیمت پروفیل و قوطی برای ستون پرداخته ایم. 

اگر برای ساخت ستون قصد خرید قوطی آهن را دارید باید در ابتدا قیمت قوطی برای ستون را محاسبه کنید. جنس قوطی، ابعاد، سبک اجرا، ساختار بیرونی، بخش های اتصال را بسنجید و دقت کنید که قوطی برای ستون باید از نظر طراحی بسیار درست و دقیق باشد. در خرید خود همه شرایط را بسنجید و سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

انواع قوطی ستونی فولادی

قوطی های ستونی فولادی معمولاً شکل دهی مخصوص به خود دارند. مواد اولیه به کار رفته برای این قوطی ها متفاوت است، گاه از جنس فولادی منگنز کربن دار هستند و گاه نیز از روش نورد سرد برای تولید آن ها استفاده می شود. سبک های یکپارچه از این قوطی ها به نسبت مدل جوش دار متفاوت هستند. خواص مکانیکی قوطی ها با هم فرق می کند برخی از نظر ساختار متقاوم تر هستند. 

قیمت قوطی برای ستون در دو حالت بر اساس یک سری پارامترهای مهم سنجیده می شود مثلاً هر دو فرآیند باید در دمای اتاق انجام شود. معمولاً قیمت قوطی برای ستون به صورت جوش داده شده کمتر است و بیشتر از سازه های ساختمانی استفاده می شود. زمانی که عملیات حرارتی پشت سر گذاشته شد،  قوطی ستونی خصوصیات مکانیکی مشابه با مدل ستون یکپارچه را خواهد داشت. البته که عملیات حرارتی در این زمینه نیز مهم هستند.

در محاسبه جدیدترین قیمت قوطی برای ستون مشخص شد که ستون های تولید شده با روش نورد گرم به نسبت قطعات جوش خورده گرانتر هستند و در صورتی که قرار باشد از تعداد زیادی از این قوطی ها در ساختمان سازی استفاده شود هزینه واحد بیشتر می شود.

 عوامل موثر بر قیمت قوطی برای ستون

یکی از مهمترین مزایایی که در قیمت قوطی برای ستون دیده می شود این که سنگینی وزن روی آن بسیار دقیق است. این مدل از پروفیل ها در سازه های فلزی استفاده می شوند چون وزن کمی دارند و از نظر اقتصادی گزینه خوبی محسوب می شود و مشخصات فنی و عملیاتی بی نظیری را شامل می شوند. معمولاً ضریب کششی برای این  پروفیل ها پایین بوده و به طور کلی سطح مقطع مشخصی دارند. قوطی ستونی که از روش جوش برای اتصال تیر استفاده کرده است بهترین نیروی پیچشی را تحمل می کند.

یکی از عوامل موثر بر قیمت قوطی برای ستون، نوع فولاد در آن است. در واقع این مقاطع از فولادهای با متریال عالی و کاملاً اصولی تولید شده و از نظر سطح مقاومت نیز دسته بندی شده اند. در صورتی که قوطی ستونی از پروفیل گرم تهیه شده باشد می توان در آن از فولادهای دانه ریز استفاده کرد که سبب می شود انرژی ضربه ای در دمای پایین بیشتر شود. کاهش اندازه دانه به افزایش مقاومت تسلیم در فولاد منجر می شود.

مورد بعدی در قیمت قوطی برای ستون، مربوط به نوع آلیاژ اضافی است. وجود برخی از آلیاژ ها در این محصول سبب می شود که درجه استحکام قوطی ستون بیشتر شود و به نسبت فولادهای آلیاژ دانه ریز مقاومتر باشد. دقت کنید که قوطی ستونی تولید شده در نورد گرم از نظر دمایی نیز سنجیده می شود.

در مورد قیمت قوطی برای ستون، دو سبک تولید تاثیر گذار است. در روش اول نرمال کردن یا کوئنچ شدن در طی نورد مطرح بوده و روش دوم نورد حرارتی مکانیکی است. هر دو فرآیند کمترین میزان انرژی تاخیر در دمای پایین را شامل می شود و استانداردهای لازم در این راستا وجود دارد. به طور کلی فولادهای نورد شده می توانند بین 10 الی 15 درصد از مقادیر معادل کربن را پوشش دهند. از سوی دیگر کاهش آنیل نیز موضوعی است که در طی آنیل کردن محاسبه می شود و نیاز است که دمای 450 درجه سانتیگراد را پوشش دهد. در فروشگاه اینترنتی آهن پخش انواع قوطی مناسب برای استفاده به عنوان ستون ارائه شده است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی برای خرید قوطی با کیفیت بالا و قیمت مناسب اقدام نمایید.

 قیمت قوطی برای ستون بر اساس مشخصات هندسی

اندازه های قوطی های ستونی از دیگر مواردی است که روی قیمت قوطی ستونی تاثیر می گذارد. به طور کلی اگر روش نورد گرم اجرا شده باشد، بین 40 الی 400 میلیمتر مربوط به ابعاد و سایز قوطی بوده و از 2.6 الی 20 میلی متر نیز برای ضخامت دیواره استفاده می شود. در مورد ابعاد جانبی شرایط کمی فرق می کند. ضخامت دیواره نیز بین 2 الی 16 میلی متر متغیر اعلام شده است. در مورد مدل های مستطیلی شرایط برای محاسبه قیمت فرق می کند. در صورتی که ابعاد دیواره یکسان باشد، برای قوطی ستونی نورد گرم و سرد ضخامت خاصی مطرح است و البته که یک سری پارامترهای مقطعی ارزیابی می شود. در محاسبه قیمت قوطی برای ستون مساحت سطح مقطع و لحظه ایستایی و مقاطع الاستیک و همینطور شعاع دوران بسیار دخالت دارد و می بایست از نظر موقعیت اجرایی باید سنجیده شود. 

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره قوطی برای ستون، با مشاورین آهن پخش تماس حاصل نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.