همه چیز درباره پارچه قواصی

پارچه غواصی از ترکیب پلی‌استر و الیاف مصنوعی به وجود می‌آید. بافت آن به‌صورت ساده بوده و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی این نوع پارچه که آن را متمایز کرده است، حالت کشسانی آن در طول و عرض است. پارچه‌های غواصی به‌صورت ساده و طرح‌دار عرضه می‌شوند که قیمت پارچه غواصی در انواع آن متفاوت است. در تهیه این پارچه از ترکیب نخ‌های فیلامنت (فلامنت) و سوپر به‌همراه کش لاکرا مورداستفاده قرار می‌گیرد. بسته به درخواست مشتریان این پارچه با ضخامت و نازکی مختلف تهیه می‌شود که به طبع آن روی قیمت پارچه غواصی نیز تأثیرگذار است. برای خرید پارچه غواصی عمده باید به این نکته توجه داشت که مدل‌ها و انواع پارچه غواصی متفاوت است تا بهترین نوع را بسته به نیاز خود خریداری کنید.

نام دیگر پارچه غواصی، ریبوک است. ضخامت متوسط، مناسب و استاندارد پارچه‌های غواصی باعث شده تا این پارچه در دسته پارچه‌های چهارفصل قرار گیرد و استفاده از آن‌هم در محیط‌های سرد و هم در آب‌وهوای گرم کاربردی و رایج باشد. تنوع در رنگ‌بندی پارچه‌های غواصی موجب شده تا افراد باسلیقه‌های گوناگون بتوانند از این نوع پارچه در دوخت انواع لباس باشگاهی، خانگی و غیر مجلسی بهره ببرند.

پارچه غواصی برای چه دوختی مناسب است؟

به‌طورکلی دوخت لباس‌های اندامی و تنگ، نیاز به تخصص بالایی دارد و برای دوخت آن‌ها باید از الگوی مناسبی استفاده شود.

  • پارچه غواصی از ایستایی و کشسانی خوبی برخوردار است؛ برای همین در تولید شلوارهای کلاسیک بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولاً رنگ مشکی این نوع پارچه در دوخت شلوارهای رسمی استفاده می‌شود و همین موضوع و پرطرفدار بودن این شلوارها قیمت پارچه غواصی مشکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • تولیدی‌های پوشاک زنانه از این پارچه برای دوخت انواع “ساپورت‌های ساده و گل‌دار” نیز استفاده می‌کنند چراکه پارچه غواصی در لباس‌های چسبان و تنگ بیشتر جلوه می‌کند.
  • پارچه غواصی به دلیل جنس و حالت کشسانی که دارد، هرگز چروک نشده و بهترین انتخاب برای دوخت لباس‌های ورزشی است. این پارچه در ابتدا صرفاً برای استفاده ورزشی و باشگاهی بود؛ اما امروزه در بسیاری از مصارف مردانه و زنانه همچون هودی، شلوار زنانه، سوئیشرت مردانه و غیره دیده می‌شود.
  • برخی از تولیدکنندگان لباس از نوع مشکی و مرغوب این پارچه برای تولید و دوخت لباس‌های مجلسی استفاده می‌کنند و فروشندگان پارچه عمده نیز این تولیدی‌ها را تغذیه و حمایت می‌کنند. چراکه این نوع لباس‌ها باید به‌صورت حرفه‌ای عمل الگوسازی را پشت سر بگذارند تا به مرحله دوخت برسند.
  • در حالت کلی می‌توان از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع این پارچه برای تولید و دوخت انواع مانتو، پیراهن، شلوار، دامن، لباس ورزشی، شلوارک و غیره استفاده کرد.
  • ازآن‌جایی‌که پارچه غواصی قابلیت کشسانی هم از طول و هم عرض را دارد، برای دوخت “مانتو و شلوار بانوان” به‌راحتی مورداستفاده قرار می‌گیرد و مناسب استفاده در هر چهارفصل سال است.

ویژگی‌های پارچه غواصی

  • نرم و نیمه سنگین بودن: یکی از ویژگی‌هایی که استفاده از این پارچه را در میان مخاطبان محبوب کرده، نرمی آن است و ازآن‌جایی‌که این پارچه دارای بافت پفکی است، در دسته پارچه‌های نیمه سنگین دسته‌بندی می‌شود.
  • طرح و رنگ‌های مختلف: به دلیل تنوع بالای رنگ و طرح این پارچه می‌توان از آن بدون هیچ‌گونه محدودیت خاصی در طراحی انواع لباس استفاده کرد. همچنین می‌توانید به‌راحتی به ست کردن لباس‌های خود فکر کنید و بدون هیچ مشکلی ست‌های زیبایی را برای خود درست کنید.
  • مناسب برای استفاده در تمام فصول سال: همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم به‌دلیل نوع بافت این پارچه می‌توان از آن در تمامی فصول سال استفاده کرد، این پارچه بدن شما را در تابستان خنک نگه می‌دارد و برعکس در فصول سرد به دلیل ضخامت مناسب شما را گرم نگه می‌دارد.
  • ضخامت مناسب: ضخامت استاندارد این پارچه باعث شده تا هم کیفیت و تراکم مناسبی داشته باشد و نه انعطاف‌پذیری بدن را کاهش دهد.
  • حالت کشسانی: در استفاده‌های ورزشی معمولاً یکی از انتخاب‌های مناسب لباس‌های کشی هستند تا فرایند ورزش را راحت‌تر کنند، پارچه غواصی چه برای تمرینات در باشگاه بدن‌سازی و چه تمرینات هوازی و چه غواصی در اعماق دریا مناسب هستند.
  • چسبان بودن: برخی ورزش‌ها به چابکی و انعطاف‌پذیری زیادی نیاز دارند مثل غواصی و ورزش‌های ژیمناستیک که این نوع پارچه برای این ورزش‌ها و حفظ انعطاف‌پذیری بدن بسیار مناسب است.
  • قیمت مناسب: این پارچه علی‌رغم ویژگی‌های بسیار خوب و رنگ‌بندی و طرح‌های متنوع قیمت بسیار مناسبی دارد که می‌توانید برای خریدوفروش آنلاین پارچه کیلویی و همچنین اطلاع از قیمت پارچه عمده برای کاهش هزینه‌های خود در امر تولید و همچنین دوخت لباس‌های غیر مجلسی، باشگاهی و خانگی از آن بهره بگیرید.

تفاوت پارچه ریون و غواصی

این پارچه شباهت بسیار زیادی به پارچه ریون دارد و به همین خاطر تشخیص این دو پارچه از یکدیگر امری به نسبت دشوار است. نکته‌ای که در مورد پارچه غواصی وجود دارد این است که ضخامت، ایستایی و وزن بیشتری نسبت به پارچه ریون دارد. با این‌وجود به خاطر شباهت جنس و حالت کشسانی مشابه، ممکن است بسیاری از افراد در تشخیص دچار اشتباه و مشکل شوند. ریون بافت نرم و لخت‌تری دارد و تا حدی ایستایی دارد درصورتی‌که پارچه غواصی سنگین‌تر و ضخامت بالاتری دارد و به طبع نرمی کم‌تری به نسبت ریون دارد.

نگهداری و شستشوی پارچه‌های غواصی‌

برای شستشوی پارچه‌های غواصی نیاز نیست تکنیک یا ترفند خاصی را بلد باشید؛ اما در حالت کلی بهتر است که آن را با آب گرم نشویید. بهترین مورداستفاده آب ولرم است. این نکته را هم پس از شستشو در نظر داشته باشید که بهتر است این پارچه را اتو نکنید و درصورتی‌که اصرار به این کار داشتید به‌هیچ‌وجه دمای اتو نباید بالا باشد. همچنین بهتر است ابتدا یک پارچه نخی تمیز روی آن پهن کنید و بعد شروع به اتو کردن آن کنید.

خرید و قیمت پارچه غواصی

جالب است بدانید که معمولاً تولیدی‌های پوشاک این نوع پارچه را به‌صورت پارچه کیلویی و حتی پارچه عمده تهیه می‌کنند تا برای تولید صرفه اقتصادی داشته باشد و بتوانند با پایین آوردن قیمت پارچه غواصی کسب‌وکار خود را بهتر گسترش دهند. جوادی تکس یکی از معتبرترین ارائه‌کننده‌های پارچه‌های غواصی است که این پارچه را باقیمتی مناسب و کیفیتی بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی javaditex.com  و یا با تماس با شماره های 09352113800 و02155898415 از خرید پارچه‌های متنوع باقیمتی مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند شوید.

برچسب ها : پارچه غواصی,جوادی تکس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.