بازار کار و آینده شغلی رشته برق صنعتی و ساختمان فنی حرفه ای

بازار کار رشته برق چگونه است؟ آینده شغلی برق صنعتی چگونه است؟ آیا می توانم در رشته برق موفق شوم؟ درآمد برقکار صنعتی و ساختمان چقدر است؟ این ها همه سوالاتی است که افرادی که می خواهند وارد بازار کار برق شوند می پرسند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و این سوالات ذهن شما را درگیر کرده است تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

بازار کار رشته برق چگونه است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم رشته برق حیطه ها و شاخه های گوناگونی دارد، برق صنعتی، قدرت، کنترل، مخابرات، الکترونیک. به طور حتم یکی از بهترین و پرکاربردترین شاخه های این رشته، برق صنعتی می باشد. چرا که امروزه برق صنعتی در مقایسه با دیگر شاخه های برق کاربردهای بیشتری دارد.

این رشته تنها در صنعت و نصب و برنامه ریزی تابلوهای برق کاربرد نداشته و در زمینه ساختمان و تاسیسات هم کاربردهای بسیاری دارد.  همچنین این رشته پیش نیاز بسیاری از دیگر تخصص ها از جمله هوشمند سازی، اتوماسیون صنعتی و غیره می باشد.

همه این موارد نشان می دهد که بازار کار برق صنعتی و ساختمان این روزها بسیار داغ و عالی می باشد. بنابراین اگر نگران آینده شغلی برق صنعتی هستید به شما اطمینان می دهیم که این رشته از بهترین و پردرآمدترین رشته های برق فنی حرفه ای می باشد.

چگونه وارد بازار کار رشته برق شویم؟

تا اینجا اطمنیان حاصل کردیم که بازار کار رشته برق عالی و آینده دار است. اما چگونه وارد بازار کار این رشته شویم؟ اگر قصد ورود به بازار کار این حرفه را دارید و می خواهید این شغل را به عنوان شغل اول یا دوم خود انتخاب کنید، توصیه می کنیم پیش از ورود به این حرفه به دو موضوع توجه داشته باشید.

  • ابتدا و پیش از هر اقدامی بایستی به صورت تخصصی صفر تا صد مهارت های این حرفه را یاد بگیرید. دقت داشته باشید که بیش از 66 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی برق و الکترونیک در جامعه امروز بیکار هستند. علت این موضوع هم یادگیری مباحث تئوری برق در دانشگاه ها است. توصیه می کنیم ابتدا و پیش از هر اقدامی بهترین آموزشگاه برق و الکترونیک را شناسایی و در دوره آموزش برق صنعتی آن ثبت نام کنید.

دقت داشته باشید که در دوره انتخابی آموزشگاه به صورت عملی و تئوری باشد. در صورتی که تنها به صورت تئوری مباحث برق به شما آموزش داده شود، همانند فارغ التحصیلان دانشگاهی شما هم به جمع بیکاران اضافه خواهید شد.

  • دومین موضوعی که بایستی مورد توجه قرار گیرد، علاقه شما به برق و الکترونیک می باشد. دقت داشته باشید که علاقه به شغل شانس موفقیت شما در آن را بیشتر و بیشتر می کند. بنابراین اگر تنها به دلیل درآمد بالای این شغل می خواهید وارد بازار کار آن شوید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

اگر به این نتیجه رسیدید که موضوعات برق و الکترونیک از رشته های مورد علاقه شما است. بایستی به جستجو و بررسی آموزشگاه های فعال در این حوزه بپردازید و بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای را انتخاب و در دوره های برق و الکترونیک آن ثبت نام کنید.

بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای برق و الکترونیک

امروزه آموزشگاه های بسیاری دوره های برق و الکترونیک را برگزار می نمایند، اما بهترین آموزشگاه کدام است؟ برگزاری دوره به صورت عملی، برخورداری از کارگاه های مجهز، آموزش توسط اساتید متخصص و با تجربه، ارائه مدرک معتبر، پشتیبانی لازم، امکان بازآموزیی از جمله ویژگی هایی است هنگام انتخاب آموزشگاه بایستی به آن توجه داشته باشید.

با بررسی های صورت گرفته بر روی آموزشگاه های فنی حرفه ای، آموزشگاه فنی برق به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در کشور شناخته شد. این آموزشگاه با در نظر گرفتن موارد ذکر شده دوره های برق را برگزار می نماید. همه ساله کارآموزان بسیاری از سراسر ایران در دوره های این آموزشگاه ثبت نام می کنند.

آموزش برق ساختمان، آموزش برق صنعتی، آموزش سیم پیچی، آموزش نصب دوربین های مدار بسته، آموزش پی ال سی برخی از ده ها دوره برگزار شده در زمینه برق و الکترونیک این آموزشگاه است.

آموزش برق صنعتی در آموزشگاه فنی برق

دوره برق صنعتی در این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و مفهومی به آموزش کلیه مباحث مربوط به طراحی، نصب و برنامه ریزی تابلو برق و مدارات قدرت و فرمان می پردازد. طراحی، رسم، سیم بندی و تست مدارات فرمان و قدرت راه اندازی الکتروموتورهای تکفاز و سه فاز، آشنایی با تهیه نقشه و مدارک مدارات تیپ کنترلی، مدارات قدرت و جدول سیم بندی، محاسبات و انتخاب مربوط به شینه های تابلو برق، آشنایی کامل با اصول عملکرد و ساختمان داخلی الکترو موتورهای سه فازه و تک فاز برخی از سرفصل های ارائه شده در این آموزشگاه است.

آموزش برق ساختمان در آموزشگاه فنی برق

آموزش برق ساختمان یکی از دیگر دوره های پرطرفدار و پردرآمد در زمینه برق و الکترونیک است. این دوره به دو دسته برق درجه 1 و درجه 2 تقسیم می شود. در دوره برق درجه 2 کلیه مباحث مربوط به برق کشی ساختمان به صورت عملی آموزش داده می شود.

دوره برق درجه 1 نیز به آموزش نحوه نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی از قبیل دوربین های مدار بسته، دزدگیر، اعلام حریق، درب های اتوماتیک و غیره می پردازد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های برق و الکترونیک دوره های متعدد دیگری را در دیگر دپارتمان های نصب، تعمیرات، برق صنعتی، مکانیک و جوشکاری برگزار می نماید.

آموزش تعمیرات موبایل، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش جوشکاری، آموزش مکانیک خودرو، آموزش برق خودرو، آموزش گیربکس های دستی و اتومات، آموزش لوله کشی برخی از ده ها دوره دیگر برگزار شده در این مجتمع فنی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های مجتمع فنی برق تهران و همچنین ثبت نام در آنها می‌توانید به وب سایت این مجتمع به آدرس www.fannibargh.com مراجعه نموده یا با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس حاصل نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.