تقویت هوش کودکان

مغز کودکان در چند سال اول زندگی، همچون یک لوح کاملا سفید است که می توان به آن نقش و نگار داده و خط و مشی آن را تعیین کرد. با توجه به این که چطور به این لوح سفید دستور العمل داده و آن را پرورش می دهید، بخشی از هوش و آینده کودک خود را رقم خواهید زد. به واقع تقویت هوش کودکان با تکنیک هایی همراه است که در صورت استفاده از آن ها، می توانید به رشد و تعالی فرزند خود، کمک زیادی نمایید.

اگر شما نیز در شمار والدین مشتاق به داشتن کودکی باهوش و موفق هستید، این متن را تا انتها دنبال نمایید:

5 روش تقویت هوش کودکان

1. بازی های تقویت هوش کودکان انتخاب کنید

مهم نیست که بازی های دیجیتالی یا معمولی را انتخاب می کنید، به هر صورت توجه داشته باشید که پایه این بازی ها بر مبنای تقویت هوش باشد. خوشبختانه در حال حاضر برای کودکان در هر رده سنی، بازی های تقویت هوش مختلفی وجود دارد و شما به راحتی می توانید تقویت هوش کودک خود را از این طریق پیش ببرید. اگر سن کودک شما کمی بیشتر است، اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که به او کمک می کند تا ساختن و فعالیت های سازندگی را کشف کرده و آن ها را تمرین نماید.

به طور مثال بلوک های چوبی، پازل، لگو و مانند آن ها عالی هستند.

تقویت هوش کودک به کمک بازی های فکری

2. او را با دنیای موسیقی آشنا کنید

مطالعات متعددی نشان داده است که یادگیری موسیقی، به تقویت حافظه انجامیده و سطح تمرکز را بالا می برد. یادگیری موسیقی در کودکان باعث می شود که آن ها به راحتی یاد بگیرند و قدرت حافظه بالاتری داشته باشند. موسیقی همچنین زمینه ای برای ریاضیات و تفکر انتزاعی ایجاد می کند و کودک شما می تواند در آینده این مفاهیم را به شکلی سریع تر و عمقی تر درک نماید.

3. برای تقویت هوش کودکان باید خلاقیت آن ها را توسعه دهید

ساعت نقاشی بخشی از تعلیمات مدرسه را به خود اختصاص می دهد و دلیل بسیار خوبی برای این امر وجود دارد: تحقیقات نشان داده است که هنر به ذات باعث پرورش و شکوفا شدن هوش در افراد می گردد. زمانی که از رنگ ها برای خلق تصاویر استفاده می کنید، بخشی از ذهن شما فعال می گردد که بی واسطه قدرت ذهنی را گسترش خواهد داد. به همین دلیل به کودک خود فرصت دهید که از طریق نقاشی یا سایر ابزارها، خلاقیت خود را توسعه بخشد.

4. به او فرصت کافی برای بازی و ورزش بدهید

ممکن است این طور فکر کنید که با سختگیری نسبت به زمان درس خواندن یا به هر شکلی مطالعه، می توانید وضعیت ذهنی و مغزی کودک خود را بهینه سازید. اما در واقع با اختصاص وقت کافی برای بازی و ورزش به کودک خود، کمک بیشتری به پرورش ذهن و هوش او می کنید. در زمینه زمان بازی و ورزش و به طور کلی فعالیت های بدنی کاملا سخاوتمندانه عمل کنید. برای رشد فکری، اجتماعی و جسمی؛ ورزش و بازی بهترین دستور العمل است.

فعالیت و تحرک به تقویت هوش کمک می کند.

5. کودکتان را به خواندن تشویق کنید

خواندن در تمام اشکال خود، ذهن را تحریک می کند و به آن اجازه می دهد تا به روش های بیشتری از کشف و گسترش دست یابد. مهم نیست اگر کودک شما هنوز قادر به خواندن نیست، همراه او به روخوانی کتاب ها بپردازید و حتی او را تشویق کنید تا کتاب های مختلف را ورق بزند. به این ترتیب می توانید ضریب هوشی فرزند خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

منبع: fennellseeds

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.