نحوه صحیح اتو کشیدن

حتما پیش خود فکر می کنید که اتو کشیدن لباس ها کار خاصی ندارد و در چند دقیقه می توانید لباس های تان را به بهترین شکل اتو بکید. این فکر کاملاً اشتباه است چون هر جنس لباسی را باید به گونه‌ای متفاوت اتو کشیدتا لباس خراب نشود.

 در این مقاله می خواهیم به صورت اصولی به شما آموزش دهیم که چطور می توانید هر نوع لباسی را بهترین نحو اتو بکشید.

 قبل از اتو کردن لباس ها، نکات زیر را بخوانید

برای اتو کشیدن، شما نیاز به یک اتوی مناسب و سالم و یک عدد میز اتو دارید. بهتر است اتو را در کمترین دما تنظیم کنید، زیرا در اتو کشیدن اصول لباس ها باید با لباس‌هایی شروع کنید که کمترین دما را نیاز دارند سپس بسته به جنس لباس، دمای اتو را افزایش دهید.

اگر در ابتدای کار دمای اتو بالا باشد ممکن است، حواستان به جنس لباس نباشد و لباس را بسوزانید. بهتر است میز اتویی را انتخاب کنید که روی آن چند لایه پارچه کشیده شده و توجه کنید بهترین ارتفاع برای میز اتو ۹۰ سانتی متر است.

 بهتر است پارچه‌ای تمیز را  زیر میز اتو پهن کنید تا لباس هایی که با زمین تماس پیدا می کنند پرز نگیرند و یا کثیف نشوند. سعی کنید یک پارچه پنبه ای نازک نیز در هنگام اتو کشیدن  در کنار خود داشته باشید.

زیرا برای اتو کشیدن بعضی از لباس ها نیاز نیست اتو را به صورت مستقیم بر روی لباس بگذارید و باید از یک پارچه میانی استفاده کنید تا به جنس لباس آسیب نرسد.

اگر وقت کافی دارید بهتر از یک نخ، سوزن و قیچی در کنار خود داشته باشید تا در هنگام اتو کردن لباس هایی که که درز  آنها باز شده است و مشکل دارند را تعمیر کنید، این زمان بهترین موقع برای تعمیرات لباس است.

حالا بعد از تهیه کردن همه این وسایل و نکات سراغ نحوه اصولی اتو کشیدن لباس ها می رویم.

اتو کردن لباس ابریشمی

 برای اتو کردن این لباس باید دمای اتو روی پایین ترین درجه باشد و بهتر است لباس کمی نمناک باشد، میتوان بعد از شستشو آن را اتو کرد. هنگام اتو کشیدن بهتراست از یک پارچه واسط بین اتو و لباس استفاده کنید.

اتو کردن لباس های نایلونی

 برای اتو کردن این لباس‌ها نیز باید دمای اتو روی کمترین درجه  قرار داشته باشد. هرگز در هنگام اتوی این لباس ها از بخار استفاده نکنید، در صورت نیاز تنها می توانید از اسپری آب استفاده کنید.

اتو کردن لباس های توری

سعی کنید پارچه و لباس های توری را تا جای ممکن اتو نکنید ولی اگر نیاز نیاز شدید به این کار داشتید، می توانید از درجه پایین اتو استفاده کنید.

فقط توجه داشته باشید هرگز از اسپری یا بخار آب بر روی این لباس‌ها استفاده نکنید چون این کار باعث  آسیب رساندن به جنس این لباس ها می شود.

اتو کردن پارچه ها و لباس های مخمل

اتو کردن این لباس ها کاملاً اشتباه است و باید این کار را به خشکشویی سپرد.

اتو کردن لباس های کتان

برای اتو کردن این لباس ها نیاز به درجه بالای حرارت اتو دارید. روش کار به این شکل است که لباس را از داخل و با حرارت بالا و بدون استفاده از پارچه میانی اتو می کنید.

در هنگام اتو کشیدن هم بسته به نیازتان می‌توانید از بخار و یا اسپری آب بر روی این لباس‌ها استفاده کنید.

امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله بتواند به شما کمک کند و از این به بعد به راحتی و اصولی لباس های خود را اتو کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.