کاربردهای خمیر دندان

در این مقاله می خواهیم به بررسی کاربردهای خمیر دندان و انتخاب بهترین خمیر دندان در خانه بپردازیم. خمیر دندان ماده ای جرم زدا و شوینده برای دندانها است که توسط مسواک برای دندان ها کشیده می شود. 

اکثر ما فقط همین یک کاربرد از خمیر دندان را می شناسیم و از کاربردهای حیرت‌انگیز خمیردندان در خانه بی خبر هستیم. در ادامه به معرفی این کاربردها می پردازیم.

1.تمیز کردن ظروف نقره با خمیر دندان

یکی از کاربردهای بسیار خوب خمیردندان، تمیز کردن و برق انداختن ظروف نقره می باشد. کافیه  مقدار ی خمیر دندان را بر روی ظروف نقره بمالید و سپس با یک دستمال پاک  و یا آب کشی کنید. 

2.استفاده ار خمیر دندان برای تمیز کردن چراغ های ماشین

اگر چراغ های ماشین تان کثیف شده اند و هر کار می کنید مثل روز اولش نمی شود، پیشنهاد ما به شما استفاده از خمیردندان است .کافی است مقداری خمیردندان را با یک دستمال بر روی چراغ بکشید، سپس با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

3.تمیز کردن درب شیشه ای حمام با خمیر دندان

اگر درب شیشه ای حمام منزل شما کثیف شده است می‌توانید از خمیردندان کمک بگیرید .برای تمیز کردن آنها کافی است مقداری خمیردندان را بر روی شیشه  بمالید .

اگر درب زیادی جرم دارد اجازه دهید یکی دو دقیقه خمیر دندان بر روی آن بماند سپس با آب آن را بشویید.

4.پاک کردن اتو و اتو مو با خمیر دندان

بعد از مدتی استفاده از اتو، کف آن جرم می گیرد، برای تمیز کردن این جرم ها کافی است مقداری خمیردندان را با دست روی نواحی که جرم گرفته بمالید و با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

یادتان نرود اتو خنک باشد و بعد از تمیز کردن برای چند ساعت از اتو نباید استفاده کنیم.

5.پر کردن سوراخ های روی دیوار با خمیر دندان

اگر سوراخی بر روی دیوار منزلتان وجود دارند و مدتها فکرتان را مشغول کرده است که با چه چیزی آن را بپوشانید جواب آن خمیر دندان است.

کافی است مقداری خمیردندان بر روی آن بمالید، بعد از چند دقیقه می بینید دیگر اثری از سوراخ بر روی دیوار باقی نمانده.

6.خمیر دندان برای از بین بردن بوی ظروف

اگر ظرف های شما بوی بدی می دهد کافی است مقداری خمیر دندان بر روی اسکاج بمالید و ظرف ها را با خمیردندان بشورید. اجازه دهید برای یک یا دو دقیقه خمیر دندان بر روی ظرف بماند .

پس از شستشو دیگر اثری از بوی بد ظرف غذا باقی نمی ماند حتی می توان برای از بین بردن بوی بد بطری شیر کودک  و دست ها از خمیر دندان استفاده کرد. 

7.خمیر دندان و پاک کردن خط و خش سی دی و دی وی دی

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مفید خمیردندان پاک کردن خط روی سی دی و دی وی دی است. مقداری خمیر دندان را روی سی دی بمالید و سپس با آب تمیز کنید بعد از تمیز کردن دیگر اثری از خط و خش روی سی دی و دی وی دی باقی نمی‌ماند.

8.پاک کردن لکه های روی وسایل چوبی

اگر وسایل منزل شما دارای لکه هستند نیازی به استفاده از مواد شوینده شیمیایی ندارید از خمیر دندان کمک بگیرید و آنها را به راحتی تمیز کنید .

9.پاک کردن لکه و خطوط روی دیوار ها

اگر یک کودک بازیگوش دارید که مدام نگران نقاشی کردن او بر روی دیوار هستید دیگر لازم نیست نگران باشید.

خمیر دندان می‌تواند همه خطوط و نقاشی های ناشی از مداد رنگی و مداد شمعی را از روی دیوارها پاک کند. مقداری خمیردندان بر روی آنها بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند، سپس با یک دستمال آنها را تمیز کنید. 

10.حالت دادن به مو با خمیر دندان در خانه

اگر خمیر دندان ژله ای در خانه دارید می توانید از آن برای حالت دادن به مو به جای استفاده از ژل استفاده کنید. موادی که در خمیر دندان ژله ای وجود دارد باعث حالت دادن به مو می شود و هیچ ضرری به مو نمی رسانند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.