چرخ گوشت چی بخرم؟

راهنمای خرید چرخ گوشت، چرخ گوشت از دستگاه‌های برقی و کاربردی در آشپزخانه است، که کار اصلی آن چرخ کردن گوشت می‌باشد. این روزها به دلایل فراوانی از جمله سالم بودن گوشت چرخ کرده، امکان تهیه ی سوسیس و تهیه ی کباب، چرخ کردن انواع سبزیجات و …استفاده از چرخ گوشت رواج بسیاری یافته است. این دستگاه از قطعات ساده ای تشکیل شده است، که از کنار هم قرار گرفتن این قطعات و وصل کردنشان می توان چرخ گوشت را راه اندازی کرد. در این راهنمای خرید می خواهیم یک چرخ گوشت خوب را با تمام امکانات و ویژگی هایش بررسی کنیم. اگر ملاک های خرید چرخ گوشت خوب را کنار هم ردیف کنیم، می توانیم به جواب سوال چرخ گوشت چی بخرم؟ به راحتی پاسخ دهیم.

بهترین چرخ گوشت، در واقع دستگاهی است که از بدنه و قطعات استیل ضد زنگ به همراه موتوری با توان بالا تشکیل شده باشد و چه بهتر که قابلیت تنظیم سرعت و برخی عملکردها نظیر دور معکوس و سیستم خاموش شدن خودکار و محافظت در برابر نوسانات برق و … را هم داشته باشد. پر بی راه نیست که این موارد از ملاک های خرید باشند و بتوان با در نظر گرفتن این موارد بهترین و پر فروش ترین چرخ گوشت موجود را شناسایی کرد. وجود تنوع در برند و سازنده چرخ گوشت و تولید انواع آن شما را به سمت پرتگاه شک و تردید سوق می دهد و شما را با یک دنیا سوال مواجه می کند!

چرخ گوشت چی بخرم؟

موارد استفاده از چرخ گوشت

با یک چرخ گوشت می توان چه کارهایی انجام داد! بیشتر افراد تصور می کنند، که از چرخ گوشت تنها برای چرخ کردن گوشت و یا چرخ کردن مرغ می توان استفاده کرد. اما این تصویر کاملاً غلط است چرخ گوشت برخلاف نامی که دارد، برای کارهای مختلفی نظیر خرد کردن برخی سبزیجات و ورز دادن خمیر و … استفاده می شود. البته با توجه به لوازم جانبی که به همراه چرخ گوشت ها ارائه می شود، می توان سوسیس و کالباس و کباب را نیز با این دستگاه تهیه کرد. آماده شدن سریع و رعایت نظافت و بهداشتی بودن مواد غذایی از دیگر مزایای چرخ گوشت است.

عملکرد دور معکوس REVERSE

تا به حال با مشکل گیر کردن گوشت در گلویی چرخ مواجه شده اید! دستگاه را خاموش کرده اید و قطعات را از هم جدا کرده اید! یا اینکه منتظر مانده اید تا دستگاه خاموش شود. سازنده ها برای رفع این مشکل عملکردی به نام دور معکوس REVERSE را تعبیه کرده اند، این عملکرد دستگاه را با حالت قبلی خود باز می گرداند، در واقع با فعال کردن آن گوشت و چربی و … که د ر داخل گلویی گیر افتاده است، به عقب باز می گردد. دقت داشته باشید که تنها زمانی از این قابلیت استفاده کنید، که چرخ گوشت از حرکت ایستاده باشد. این قابلیت از طریق دکمه ای تحت نام REV که بر روی بدنه ی اصلی چرخ گوشت است، فعال خواهد شد.

چرخ دنده (GEAR WHEEL)

در طی سال های اخیر به مرور زمان ثابت شده است که بهتر است از جنس فلز برای چرخ دنده ها استفاده شده باشد تا از جنس پلاستیک و همچنین تحقیقات نشان داده است که جنس پلاستیک برای چرخ دنده ها جدا از اینکه سرعت دستگاه را بسیار پایین می‌آورد و حتی در سلامتی ما هم تاثیر گذار است و به همین دلایل بهتر است همیشه در خریداری چرخ گوشت به این نکات توجه کرد.

قدرت موتور و توان آن

برای انتخاب یک چرخ گوشت خوب باید موتور و کارآیی آن را در نظر گرفت، بدیهی است که هر چه قدرت موتور بالاتر باشد، مدت زمان چرخ کردن گوشت کمتر خواهد. در واقع قدرت و توان موتور با کارآیی و سرعت ارتباط مستقیم دارد و با مدت زمان چرخ کردن و استهلاک دستگاه ارتباط معکوس دارد. به این صورت که هر چه قدرت موتور یا توان موتور بالاتر باشد، سرعت چرخ کردن نیز بالاتر و در نتیجه کارآیی دستگاه نیز بالاتر می رود و مدت زمان و استهلاک دستگاه کاهش پیدا می کند. می دانید که مدت زمان روشن بودن دستگاه تاثیر مستقیم بر استهلاک موتور آن دارد و هر چه دستگاه کمتر روشن باشد، طول عمر مفید آن افزایش می یابد. بنابراین هنگام خرید چرخ گوشت، به قدرت و توان موتور توجه کنید، که از حد مشخصی کمتر نباشد.

انواع چرخ گوشت از نظر قدرت موتور به دو دسته ی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. چرخ گوشت هایی با توان بالای 2500 وات را چرخ گوشت صنعتی می نامند و پایین تر از این مقدار به چرخ گوشت های خانگی اختصاص داده اند. شما می توانید با خرید یک چرخ گوشت خانگی 2000 وات نیازهای خود را برآورده نمایید و نیازی به توان بالاتری نخواهید داشت. از نکاتی که هنگام استفاده از چرخ گوشت باید به آن توجه کرد، این است که مانع از داغ شدن موتور شوید و هر نیم ساعت یک بار دستگاه را خاموش کنید.

جنس بدنه چرخ گوشت

بدنه یک چرخ گوشت خوب فرق آنچنانی در عملکرد خود دستگاه ندارد اما توجه داشته باشید که اگر جنس بدنه از پلاستیک بود حتما مطمئن شوید پلاستیک A.B.S یا پلاستیک فشرده باشد چون این نوع پلاستیک ها بسیار محکم تر و البته در بی‌صدا بودن دستگاه هم بسیار تأثیر‌گذار است و اما اگر بدنه دستگاه از جنس فلز بود چه کار کنیم؟بر خلاف تصورات مردم جنس فلز چرخ گوشت را بسیار سنگین می‌کند و البته صدای دستگاه را بالا می‌برد.

تیغه‌ها و جنس آنها

یکی از موارد و البته قطعات مهمی که در داخل چرخ گوشت به کار رفته است، تیغه های آن می باشند.  تیغه در واقع کار اصلی برش دادن گوشت را بر عهده دارد، بنابراین مهم است که این تیغه چه جنسی داشته باشد و در برابر آب مقاومت بالایی داشته باشد و به راحتی کند نشود. به نظر می رود استیل ضد زنگ بهترین آلیاژ برای این قطعه است؛ چرا که هم در برابر زنگ زدن مقاومت بالایی دارد و هم اینکه به راحتی کند نمی شود. یکی از سوالاتی که برخی خریداران از کارشناسان ما می پرسند، این است که چرا گوشت به جای چرخ شدن، له می شود! دلیلش جنس تیغه های چرخ گوشت می باشد. تیغه هایی که از آلیاژ نامناسب باشند، به اندازه کافی تیز نیستند و هنگام کار کردن به دستگاه فشار وارد می کنند و در نهایت به جای برش دادن گوشت، آن را له می کنند.

چرخ گوشت چی بخرم؟

نکات مهم هنگام استفاده از چرخ گوشت

به هنگام استفاده از چرخ گوشت، نکاتی را باید رعایت کنید تا طول عمر دستگاه افزایش یابد. یکی از این موارد چرخ نکردن سبزیجات آبدار با این دستگاه است. زمانی که سبزیجات آبدار را داخل چرخ گوشت می کنید، امکان نفوذ آب به داخل موتور وجود دارد و این کار به موتور آسیب رسانده و باعث می شود تا طول عمر موتور دستگاه کاهش پیدا کند. از دیگر مواردی که چرخ کردنش با چرخ گوشت ممنوع است، پیاز می باشد. پیاز نیز به دلیل آبدار بودن نباید با چرخ گوشت، چرخ گردد، چرا که امکان دارد به داخل موتور نفوذ کند. گوشتی که قرار است چرخ شود، باید به قطعه ها و تکه های کوچکی برش داده شود و از چرخ کردن تکه گوشت های بزرگ داخل چرخ گوشت جداً بپرهیزید. همچنین استخوان و غضروف داخل گوشت، می تواند به خراب شدن و یا شکستن تیغه ها منجر شود و در نهایت به دستگاه فشار وارد می کند.

از دیگر نکات افزایش دهنده‌ی طول عمر چرخ گوشت این است که، هرگز قبل از وارد کردن گوشت داخل مخزن یا محفظه ی استوانه‌ای، آن را روشن نکنید. چرا که اگر بهترین چرخ گوشت را نیز خریده باشید، این کار به موتور دستگاه آسیب وارد می کند.

پرفروش ترین چرخ گوشت و بهترین برند

انتخاب برند مناسب کار ساده ای خواهد بود، اگر ملاک انتخاب درستی داشته باشید. شما برای انتخاب برند به چه مواردی اهمیت می دهید؟ یا فقط نام برند برایتان مهم است یا کیفیت آن یا خدماتش! این سوالی است که باید حتما برایش پاسخی واضح داشته باشید. رقابت داغی که در میان برندها وجود دارد، آنها را به سمت کیفیت بالاتر و خلاقیت بیشتر هل می دهد، برندهای متنوع از یک سو و تقلبی بودن و بدل بودن برخی محصولات از سوی دیگر باعث شده تا امکان خرید مطمئن از خریدار سلب شود.

آیا شما هم با مشکل بدل بودن برخی محصولات مواجه شده اید! آیا شما هم فریب گارانتی های غیر معتبر را خورده اید! آیا به بهانه ی قیمت پایین‌تر، کیفیت را قربانی کرده اید! اگر چنین است به شما پیشنهاد می دهیم که چند راهکار ساده را هنگام خرید رعایت کنید، تا خرید لذت بخشی را تجربه کنید.

برای تشخیص اصل از بدل، یک راهکار بسیار ساده وجود دارد، آن هم گرفتن کد محصول است. هر یک از محصولاتی که توسط سازنده ها ساخته می شوند، دارای کد مخصوص و منحصر به فردی هستند، که اگر آن کد را در گوگل یا در سایت سازنده اصلی سر کردید و آن کد با همان ظاهر و مشخصات برایتان ظاهر شد، از اصل بودنش مطمئن شوید. اگر چنین نبود در اصل بودنش شک کنید. از دیگر مواردی که در انتخاب برند تاثیر گذار است، گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین در دسترس بودن قطعات آن برند در بازار ایران است. با لحاظ کردن این موارد برند مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.